کد خبر: 936267
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
بی‌آبرویی و خفت چیزی است که در این چند سال نصیب امریکا و هم‌پیمانان او شده است. عظمت، شکوه و افتخار جمهوری اسلامی ایران ناشی ازخودگذشتگی ملت ایران و نیرو‌های مسلح بوده است.
بی‌آبرویی و خفت چیزی است که در این چند سال نصیب امریکا و هم‌پیمانان او شده است. عظمت، شکوه و افتخار جمهوری اسلامی ایران ناشی ازخودگذشتگی ملت ایران و نیرو‌های مسلح بوده است.
امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخن می‌گفت، بیان کرد: زمانی که به پشت سر نگاه می‌کنیم شاهد ۴۰ سال شکوه و عظمت هستیم که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش ملت ایران و همگام با انقلاب اسلامی آن را خلق کرده است.
وی در ادامه اظهار کرد: ما چهار دهه حرکت پیش رو به سوی آرمان‌های انقلاب داشته‌ایم. آغاز دهه اول انقلاب با تحریم‌ها، ترورها، فشار‌های زیاد همراه بود. دشمن تلاش می‌کرد ملت ایران را از همراهی با انقلاب متوقف کند، اما هنگامی که این ابزار نتوانست ملت ایران را در مسیر استقلال و آزادی و تکیه بر جمهوری اسلامی متوقف کند، جنگ نیابتی را به سرکردگی صدام به ملت ایران تحمیل کرد. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: جنگ با چراغ سبز و حمایت امریکای جنایتکار و هم‌پیمانان اروپایی او و حمایت عمال منطقه‌ای آن‌ها که امروز آن‌ها را «گاو شیرده» و یا «ارباب اره‌ها» می‌دانند را در حالی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده‌اند که هنوز ساختار‌های حکومتی به درستی شکل نگرفته بود.
خانزادی در ادامه با اشاره به اقدامات نیروی دریایی در دهه دوم انقلاب، بیان کرد: همه می‌دانند که دهه دوم انقلاب زیر بار تحریم‌ها گذشت و برای تأمین قطعات به شدت نیازمند به بیرون بودیم، اما توانستیم روی پای خود بایستیم و تمام قطعات مورد نیاز برای راهبری تجهیزات خود در دریا را خود ساخته‌ایم. ما فرزندان و ظرفیت‌های کشور را باور کرده‌ایم. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، افزود: ما نیرو‌های انقلابی را خود تربیت کرده‌ایم و دیگر به خارج از کشور وابسته نبودیم. ما نسل انقلاب را طوری تربیت کرده‌ایم که با عزت و با ایمان و دانش به صورت حرفه‌ای در دریا حضور داشته باشند. وی با اشاره به خیز بلند نیروی دریایی برای ساخت تجهیزات دفاعی در دهه سوم انقلاب، بیان کرد: جماران، دماوند، ناو‌های موشک‌انداز، زیردریایی کلاس غدیر و همه آنچه برای حضور مقتدرانه در دریا نیاز داشتیم را خودمان ساختیم و به نیروی دریایی با ظرفیت اقیانوسی تبدیل شدیم. کار مبارزه با دزدی دریایی به طور مستقل و با هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های دریایی کشور برای دستیابی امنیت در مناطق ماورای جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیش گرفته شد.
خانزادی با اشاره به اقدامات بدون توقف نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دهه چهارم انقلاب، بیان کرد: ما پرچمدار توسعه سواحل مکران شدیم و تمدن دریایی ایران را احیا کردیم. چرخه‌های قابلیت سازی را در مکران شکل دادیم که تداوم آن قدرت دریایی ایران اسلامی را برای دستیابی به امنیت جمعی در منطقه میسر می‌سازد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه اظهار کرد: امروز پرچم شکوه انقلاب اسلامی بر عرشه ناوشکن‌های تمام ایرانی در اقیانوس‌ها در اهتزاز است. افتخار می‌کنیم که مظهر افتخار ملت در دریا هستیم. خانزادی در پایان، گفت‌: امروز ۴۰ سال گذشت و فرزندان انقلاب که در گهواره‌ها بودند اکنون در سرپنجه‌ها هستند و انگشتان‌شان روی ماشه. فرزندان ایران اسلامی با اقتدار در دریا حضور دارند تا دشمن حتی فکر تجاوز به مرز‌های ایران اسلامی به فکرش خطور نکند. ما این شکوه را مدیون انقلاب و بیداری ملت همیشه در صحنه ایران هستیم و با مشتی محکم ایستاده‌ایم تا پاسخی دردآور برای دشمنان نظام باشیم.

استکبار از بسیج سیلی خواهد خورد
بسیج مستضعفین در ایران اسلامی و سراسر عالم اسلام در برابر همه دنیای استکبار با قدرت ایستاده است و استکبار و نظام سلطه از آن سیلی‌های متعددی دریافت کرده و خواهند کرد.
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته تهران طی سخنانی به سیره پیامبر اکرم (ص) و جایگاه استثنایی وحدت و انسجام امت اسلامی و همچنین آرمان‌های انبیا و اهداف والای قرآن و دسترسی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امت اسلامی دعوت شده است برای آنکه همه با هم در کنار هم به ریسمان توحید الهی چنگ بزنند. امام جمعه موقت تهران با تأکید بر گسترش وحدت و انسجام اسلامی گفت: در واقع دغدغه اصلی ما باید پرداختن به نیاز‌های مردم باشد و در همین راستا عدالت بستر وحدت و انسجام ملی و اسلامی است. ابوترابی‌فرد بر همین اساس اضافه کرد: اگر می‌خواهیم به وحدت برسیم باید در حوزه مدیریت جامعه در مسیر گسترش عدالت قدم برداریم چرا که عدالت دل‌ها را نزدیک می‌کند و زمینه وحدت و انسجام جامعه اسلامی و ملت را فراهم می‌کند. وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود ضمن گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین بیان کرد: بسیج مستضعفین در ایران اسلامی، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و سراسر عالم اسلام تحت فرماندهی واحد رهبر معظم انقلاب در برابر همه دنیای استکبار با قدرت ایستاده است و این وحدتی است که استکبار و نظام سلطه از آن سیلی‌های متعددی دریافت کرده و خواهد کرد.
ابوترابی‌فرد در ادامه در همین رابطه یادآور شد: بسیج مستضعفین دانش، تجربه نقش تعیین‌کننده و فعال و همچنین بازوان فعال و توانای نظام اسلامی است و همچنین نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی مقتدر نقش بسزایی در پیشرفت ایران اسلامی و جهان اسلام دارند که باید از آن‌ها تقدیر و تشکر کرد. امام جمعه موقت تهران افزود: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و نیروی دریایی به معنای واقعی کلمه، نیرو‌های مقتدر و بازدارنده‌ای هستند که ضمن اقتدارشان امنیت‌آفرین هستند. در همین راستا باید به اقتدار و توانایی‌های خویش بیفزایند که البته ما شاهد رشد و توانایی‌های آن‌ها هستیم و ما دیدیم رژیم صهیونیستی در برابر مقاوم غزه تسلیم شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار