کد خبر: 936027
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
رییس سازمان جهانی تئاتر عروسکی(یونیما) از تاسیس خانه تئاتر عروسکی در تبریز خبر داد و گفت: قصد داریم عروسک های قدیمی را جمع آوری کرده و موزه راه اندازی کنیم.

علی برنون  در نشست خبری با خبرنگاران خاطرنشان کرد: نمایش همواره در استان آذربایجان شرقی مظلوم بوده و تئاتر عروسکی مظلوم‌تر است؛ در حالی که در کشور کوچکی مثل صربستان تئاتر عروسکی اهمیت فراوانی دارد و به این هنر به‌عنوان زیرساخت تئاتر کشور نگاه می‌کنند زیرا‌ که تئاتر عروسکی بچه‌ها را با تئاتر آشنا می‌کند و آنها دنیای فانتزی خود را در آن می‌بینند.

مدیر گروه هنری میکا از اجرای تئاتر عروسکی «بال اوغروسی»از 17 تا 30 آذر ساعت 18 در تئاتر شهر تبریز خبر داد و گفت:5 صدا پیشه، 6 عروسک گردان و 8 عروسک در این تئاتر عروسکی حضور دارند. وی یادآوری کرد: این گروه هنری برای اولین‌بار تئاتر عروسکی را در شمال‌غرب کشور از سال 85 آغاز کرده است که از ادبیات آذربایجان الهام گرفته و هدف ما این بوده جای خالی این هنر را پر کنیم و در ورود به این عرصه با اثر «هامی یاتیب جیتان اویاقدی» با استقبال گرم بچه ها مواجه شدیم.

وی گفت: تئاتر عروسکی انجمنی به نام یونیما (سازمان جهانی تئاتر عروسکی) دارد که در فرانسه مستقر بوده و از فعالان عرصه تئاتر عروسکی حمایت می‌کند و همچنین برای حفظ تمدن عروسکی کشورها تلاش می‌کند.وی با اعلام اینکه یونیما علاوه بر تهران در تبریز هم نمایندگی دارد، گفت: وظیفه ما رونق تئاتر عروسکی و میراث عروسکی آذربایجان است .گروه هنری میکا از سال 89 به بعد به جشنواره های بین المللی راه پیدا کرده و بعد از حضور در جشنواره های اکراین،صربستان، کرواسی، ترکیه و روسیه موفق به کسب دیپلم افتخار در دو کشور اکراین و روسیه شده و جوایزی را نیز از کشور ترکیه به دست آورده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر