کد خبر: 935858
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
هنوز یک هفته از اعلام حکم حبس ابد برای یک جاسوس انگلیسی در امارات نگذشته بود که بازی تمام شد و رئیس این شیخ‌نشین که ظهورش را مدیون ملکه است، جاسوس مذکور را مورد عفو قرار داد.
هنوز یک هفته از اعلام حکم حبس ابد برای یک جاسوس انگلیسی در امارات نگذشته بود که بازی تمام شد و رئیس این شیخ‌نشین که ظهورش را مدیون ملکه است، جاسوس مذکور را مورد عفو قرار داد.
صبح روز دو شنبه جاسوس انگلیسی که اخیراً در دادگاه تجدیدنظر امارات هم محکوم شده بود، بنا به درخواست عفو خانواده او از رئیس امارات، مشمول عفو قرار گرفت و به‌زودی آزاد می‌شود. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، «خلیفه بن زاید» رئیس امارات در چهل و هفتمین روز ملی این کشور این عفو عمومی برای آزادی ۷۵۸ نفر را صادر کرده و «متیو هجز» (۳۱ ساله) جاسوس انگلیس محبوس در امارات نیز آزاد شده است. روز دو شنبه هم یک مقام امارات متحده در نشستی خبری اعلام کرد که از نظر امارات هجز «۱۰۰ درصد مأمور مخفی تمام وقت» بوده که برای «سرقت اسرار حساس امنیت ملی» امارات فعالیت می‌کرده است. این مقام گفت که امارات همچنان تمام اتهامات هجز را وارد می‌داند، اما او را همراه با ۷۴۸ زندانی دیگر در چهل و هفتمین سالروز ملی امارات متحده عربی عفو کرده است. هجز حدود هفت ماه پیش در فرودگاه ابوظبی بازداشت شد و به مدت شش هفته بدون دسترسی به وکیل در سلول انفرادی نگهداری شد. جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا هم که پیش‌تر خبر محکومیت متیو هجز را ناامیدکننده خوانده بود از عفو او ابراز خشنودی کرده است و در عین حال از این فرصت استفاده کرد تا یادی از جاسوسه انگلیسی در بند در ایران کرده باشد. هانت با اشاره به وضعیت نازنین زاغری-راتکلیف گفت: «خبر متیو هجز فوق‌العاده است. هرچند که ما با اتهامات موافق نیستیم، اما از دولت امارات به دلیل حل سریع مشکل قدردانی می‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار