کد خبر: 935446
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تأکید کرد
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی بر تعیین استاندارد و تهیه بانک اطلاعاتی معادن برای تسهیل تأمین مواد معدنی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان تأکید کرد.

جواد رحمتی  در جلسه شورای فنی استان، با اشاره به گزارش سازمان نظام مهندسی معدن استان درخصوص تأمین منابع قرضه مورد نیاز پروژه‌های عمرانی، اظهار داشت: اطلاعاتی که در حین اجرای پروژه‌ها از منابع معدنی به دست می‌آید ثبت و مستندسازی نمی‌شود و این اطلاعات در پروژه‌های بعدی قابل استفاده نیست.


وی افزود: لازم است بانک اطلاعاتی معادن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهیه شده و برای تأمین مواد معدنی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی استان نیز استاندارد مناسب تعریف شود.

رحمتی با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌های معدنی استان، گفت: مواد معدنی مورد نیاز پروژه‌ها با تشخیص اداره کل راه و شهرسازی از محدوده‌های معدنی قابل تأمین است و این موضوع باید در قراردادهای واگذاری معادن پیش‌بینی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به گزارش کاربرد ماد پلیمر نیکوفلاک در پروژه‌های راه‌سازی، گفت: استفاده از فناوری‌های جدید بعد از اخذ تائیدیه از مراجع قانونی کار ارزشمندی است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های جدید باید به صورت تخصصی بررسی شود، افزود: لازم است پروژه‌هایی به صورت پایلوت تعریف شود تا میزان کارایی این فناوری‌ها به صورت عملی مشخص شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر