کد خبر: 935386
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳
پرواز مستقیم میان ایران و لیتوانی برقرار می‌شود
کنسول افتخاری جمهوری لیتوانی در ایران، از هدفگذاری این کشور برای جذب سالانه بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر ایرانی خبر داد. لیتوانی می‌خواهد هفته آینده در تهران همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی و گردشگری برگزار کند.
محمدصادق عابدینی
کنسول افتخاری جمهوری لیتوانی در ایران، از هدفگذاری این کشور برای جذب سالانه بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر ایرانی خبر داد. لیتوانی می‌خواهد هفته آینده در تهران همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی و گردشگری برگزار کند.

محسن کریمی طبسی، کنسول افتخاری کشور لیتوانی با بیان اینکه هدف من توسعه روابط میان ایران و لیتوانی است، درباره برگزاری همایش هفته آینده همکاری میان دو کشور گفت: لیتوانی کشور مستقلی است و همیشه روابط خوبی با ایران داشته است. این همایش در دو قسمت گردشگری و علمی برگزار می‌شود و گروه گردشگری که از لیتوانی به ایران می‌آید، جاذبه‌های توریستی این کشور را در ایران معرفی می‌کند. کریمی طبسی ادامه داد: برای آشنایی و گسترش تعاملات گردشگری میان دو کشور، هیئت لیتوانیایی به کویر شهداد کرمان سفر خواهند کرد به دلیل آب و هوای سرد کشور لیتوانی، شهر‌های کویری برای آن‌ها جاذبه دارد.

کنسول افتخاری کشور لیتوانی در ایران، در پاسخ به سؤال «جوان» درباره هدفگذاری توسعه روابط گردشگری میان دو کشور بیان کرد: به دلیل اینکه ایران و لیتوانی در کشور‌های یکدیگر سفارت ندارند، امکان گرفتن ویزا وجود نداشت، پرواز مستقیم هم میان دو کشور برقرار نبود، مردم دو کشور هم شناختی از یکدیگر نداشتند، اما اخیراً سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین کشور لیتوانی به دنبال ایجاد پرواز مستقیم بین دو کشور هستند. کریمی با بیان اینکه روز به روز هم علاقه به همکاری مشترک بین دو کشور بالا رفته است، ادامه داد: سال گذشته ۴۵۰ نفر از لیتوانی به ایران سفر کرده‌اند که این سفر‌ها عمدتاً از طریق لهستان بوده و به سختی انجام شده است، قطعاً مردم لیتوانی دوست دارند به ایران سفر کنند. وی با ابراز امیدواری از حل شدن مشکل ویزا میان دو کشور گفت: اگر این اتفاق بیفتد فکر می‌کنیم سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ایران به لیتوانی سفر کنند.

کنسول افتخاری لیتوانی درباره حل مشکل ویزا میان ایران و لیتوانی توضیح داد: به وزارت امور خارجه لیتوانی پیشنهاد صدور ویزای گردشگری گروهی را داده‌ام که پذیرفته‌اند. کریمی طبسی همچنین به گسترش گردشگری درمانی میان ایران و لیتوانی اشاره کرد و افزود: با توجه به خدمات پزشکی خوب و ارزان در ایران تصمیم داریم ایران را به‌عنوان یکی از نقاط گردشگری سلامت معرفی کنیم و تقریباً اطمینان داریم از سوی لیتوانی از آن استقبال خواهد شد، چراکه در حال حاضر عمل پیوند قرنیه در ایران ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر نبوده و این در حالی است که همین عمل در لیتوانی ۳ هزار یورو تمام می‌شود. وی همچنین درخصوص حجم مراودات تجاری ایران و لیتوانی گفت: با توجه به اینکه دو کشور در یکدیگر سفارت ندارند، حجم مبادلات اقتصادی دو طرف بالا نبوده است، با این حال سال گذشته ایران ۱۳ میلیون دلار صادرات به کشور لیتوانی داشته است. کنسول افتخاری لیتوانی، درباره همکاری‌های تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی تصریح کرد: ایران در حوزه غذا و دارو و لیتوانی در زمینه لیزر و آی‌تی ظرفیت‌های گسترده‌ای دارند و شرکت‌ها و تجار دو طرف می‌توانند در این زمینه‌ها با هم همکاری کنند. وی ادامه داد: لیتوانی کشوری قوی در زمینه IT است و جزو پنج کشور برتر دنیا شناخته می‌شود. امیدواریم بتوانیم شرکت‌های بزرگ این کشور را تا پیش از پایان سال جذب کنیم.

کریمی طبسی با اشاره به حضور نمایندگان ۹دانشگاه برتر لیتوانی در همایش همکاری‌های علمی، فرهنگی و گردشگری ایران و لیتوانی در تهران اظهار کرد: قرار است دیداری بین این هیئت و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ایران صورت گیرد تا درباره چگونگی تبادل دانشجو و ارتباط‌های علمی مذاکره شود. دانشگاه‌های لیتوانی به جذب دانشجویان ایرانی علاقه‌مند شده‌اند، هرچند این تبادل باید دوجانبه باشد. قطعاً اگر موافقت دولت ایران را داشته باشیم می‌توانیم زمینه حضور بیشتر و فعالیت دانشگاه‌های اروپایی را در ایران فراهم کنیم. این اقدامات با هدف حفظ دانشجویان در ایران انجام می‌شود.
محسن کریمی طبسی همچنین از برگزاری هفته فرهنگی میان دو کشور ایران و لیتوانی استقبال کرد و گفت: این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار