کد خبر: 928760
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
رئیس هیأت کوهنوردی استان سمنان:
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان گفت: قیمت برخی تجهیزات کوهنوردی تولید داخل کشور به خاطر نوسانات ارز چهار برابر افزایش یافته است.

علی‌رضا کریم با تأکید بر اینکه نوسانات بازار ارز باعث شده تا قیمت تجهیزات و وسایل کوهنوردی داخلی تا چهار برابر افزایش پیدا کند، تصریح کرد: این افزایش قیمت از دو تا چهار برابر رخ داده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از وسایل کوهنوردی خارجی که وارداتی است، در بازار وجود ندارد، اضافه کرد: بعضی ابزارهای فنی اصلاً وجود ندارد یا واردات این تجهیزات کم شده و قیمت آن بالا رفته است.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار متأسفانه نرخ ابزارهای تولید داخل را هم تغییر داده است، اظهار کرد: پایه تولید این ابزارها مثل مواد اولیه خارجی بوده و نوسانات ارزی تأثیر مستقیم بر تولید این ابزارها داشته است.

کریم همچنین اظهار کرد: در هفته‌های اخیر صعود به قلل مختلفی در برنامه قرار گرفت که تعدادی از آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: صعود کوهنوردان سمنانی به قلل دماوند و شاهوار توسط کوهنوردان استان انجام شد و بقیه صعودها هم تا اربعین حسینی انجام می‌شود.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان با تأکید بر اینکه ششم مهرماه صعود به قله پیغمبران انجام شد، تصریح کرد: قرائت زیارت عاشورا هم در این برنامه صورت گرفت.

کریم با بیان اینکه بعضی از صعودها به خاطر شرایط آب و هوایی تغییر تاریخ دارد، اضافه کرد: در صعود به قله دماوند، صعود دیگری در برنامه بود که با تغییر تاریخ مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه صعود به قله علم‌کوه هم با تغییر تاریخ مواجه شد، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی در این منطقه برای کوهنوردی مساعد نبود و طبق نظر هواشناسی، تاریخ این صعود تغییر می‌یابد.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان با تأکید بر اینکه صعود به قله پیغمبران که قرار بود دو هفته دیگر انجام شود را اجرایی کردیم، اضافه کرد: علت این جابه‌جایی‌ها فقط به خاطر شرایط آب و هوایی است.

کریم با بیان اینکه تصریح کرد: به خاطر شرایط آب و هوایی و حفظ امنیت کوهنوردان نمی‌توانیم تیم سمنان را به قلل موردنظر اعزام کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر