کد خبر: 925127
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
فکر می‌کنید چند درصد از مردم ایران با مشکل چاقی مواجه هستند؟ یا بهتر است بگوییم، چند درصد از مردم جامعه می‌خواهند لاغر شوند؟ بله همانطور که حدس زدید، درصد بالایی از مردم اضافه وزن دارند و می‌خواهند لاغر شوند تا به تناسب اندام ایده‌آل برسند، البته هستند کسانی هم که به دنبال روشی برای چاقی هستند، ولی درصدشان طبیعتاً بسیار کمتر از بقیه است.

فکر می‌کنید چند درصد از مردم ایران با مشکل چاقی مواجه هستند؟ یا بهتر است بگوییم، چند درصد از مردم جامعه می‌خواهند لاغر شوند؟ بله همانطور که حدس زدید، درصد بالایی از مردم اضافه وزن دارند و می‌خواهند لاغر شوند تا به تناسب اندام ایده‌آل برسند، البته هستند کسانی هم که به دنبال روشی برای چاقی هستند، ولی درصدشان طبیعتاً بسیار کمتر از بقیه است. در این مطلب به نقل قول از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها، انواع روش های لاغری را بررسی می‌‌کنیم تا پاسخی باشد به برخی از متداول‌ترین سوالات این حوزه...

انواع روش های لاغری

بررسی انواع کلی روش‌های لاغری

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، همچنین تحقیقات گسترده و نتایج ثمربخش آن‌ها، روش‌های لاغری بسیار زیاد و متنوع شده است، برخی از این رژیم‌ها سخت هستند و برخی دیگر آسان. ولی در حالت کلی لاغر شدن افراد چاق زمان می‌خواهد و تلاش فراوان! ابتدا می‌خواهیم انواع روش‌های لاغری را به دو دسته‌ی بزرگ لاغری با ورزش و لاغری بدون ورزش تقسیم‌بندی کنیم سپس زیرمجموعه‌ی هر یک را جدا کنیم:

لاغری و کاهش وزن با ورزش

ورزش یک روش سالم و تضمینی برای لاغری و تناسب اندام می‌باشد، افرادی که ورزش می‌کنند علاوه بر حفظ سلامت جسمی، به تناسب اندام نیز می‌رسند، هر چقدر که ورزش به صورت پیوسته انجام گیرد، به همان اندازه نتیجه و بازده بیشتری دارد. در حالت کلی لاغری با ورزش اصول خاص خودش را دارد و باید نکاتی را برای لاغری با ورزش در نظر داشته باشید این نکات عبارت‌اند از:

تمرینات ورزشی را به صورت منظم انجام دهید

کاهش وزن با ورزش، در بلندمدت انجام می‌گیرد، پس اگر هدف واقعی شما تناسب اندام و لاغری دائمی است باید برنامه‌ی منظمی برای تمرینات ورزشی داشته باشید و به هیچ دلیلی تمرینات ورزشی خود را قطع نکنید. حتی بهتر است در طول روز تایم مخصوصی را برای ورزش کردن اختصاص دهید و همین روال را ادامه دهید.

پیاده‌روی، انجام کارهای منزل و ... نیز جزو تمرینات ورزشی هستند و شما را در رسیدن به تناسب اندام یاری خواهند نمود. اگر روزی نتوانستید تمرینات خاص ورزشی را انجام دهید، کارهای روزانه را سریع‌تر انجام دهید و تایم پیاده‌روی خود را افزایش دهید.

از ورزش‌های هوازی غافل نشوید

اگر علاقه دارید که خیلی سریع لاغر شوید و به بازگشت وزنتان اهمیتی نمی‌دهید، ورزش‌های هوازی سنگین را به شما توصیه می‌کنیم. با یک دوره ورزش‌های هوازی سنگین، وزنتان به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد ولی احتمال بازگشت به وزنتان خیلی زیاد است. این مراحل را بهتر است با یک مربی بدنسازی بگذرانید تا با روش صحیح، لاغر شده و وزن کم کنید.

توانایی جسمی خود را برای انتخاب هر ورزش در نظر بگیرید

انجام برخی از تمرین‌های ورزشی برای بدن ما سخت است و یا حتی بدنمان کشش آن ورزش را ندارد، بهتر است واقع‌بین باشیم و در هر ورزشی توانایی جسمی خود را واقع‌بینانه بسنجیم و سپس شروع به انجام آن ورزش کنیم.

لاغری و کاهش وزن بدون ورزش

بررسی انواع کلی روش‌های لاغری

همانطور که می‌دانید ورزش یک روش اثبات شده برای لاغری می‌باشد، لذا برخی از افراد بنا به هر دلایلی، نمی‌توانند ورزش کنند. برای این افراد روش‌های لاغری بدون ورزش را پیشنهاد می‌کنیم. روش‌های کاهش وزن بدون ورزش بسیار زیاد است که در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

داشتن رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی روش دیگر لاغری است که اتفاقاً بسیار موثر می‌باشد؛ با داشتن رژیم غذایی مناسب بعد از لاغری و کاهش وزن، فیکس خواهید ماند. یک رژیم غذایی خوب این نیست که غذا نخوریم، بلکه خوردن غذاهای مغذی و مورد نیاز بدن، به میزان کافی می‌باشد. اگر تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

استفاده از مواد غذایی و سبزیجات چربی سوز

استفاده از روش‌های طبیعی هم باعث کاهش وزن شما خواهد شد، برخی از گیاهان و مواد غذایی وجود دارند که مصرف آن‌ها در بدن به عنوان چربی سوز عمل می‌کند، مثلا مواد غذایی و سبزیجاتی که کالری منفی دارند عبارتنداز:

  • فلفل
  • شلغم
  • زردآلو
  • گلابی
  • خیار
  • کدو
  • و ....

که موارد ذکر شده، علاوه بر لاغری کلی بدن، یکی از روش‌های کوچک کردن شکم بدون ورزش هستند. برای رسیدن به تناسب اندام راه‌های زیادی وجود دارد که به چند نمونه اشاره کردیم، اما چیزی که بنظر ما واجب‌تر از هرچیز دیگری‌ست، پشتکار می‌باشد. شما باید تلاش کنید و هیچ وقت ناامید نشوید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار