کد خبر: 919883
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
بازی مهیج استقلال و ذوب آهن در روز اول هفته دوم لیگ برتر نتیجه ای جز تساوی نداشت. در سالهای اخیر آن هم در فولاد شهر در هفته های ابتدایی کمتر چنین بازی جذابی دیده بودیم. بهانه هایی مثل آماده نشدن بدنها، جا نیفتادن بازیکنان در ترکیب تیم، عدم آشنایی بازیکنان جدید با شرایط و جو تیم های بزرگ همواره عصای دست مربیان ایرانی در مواجهه با خبرنگاران بوده است. اما استقلال با هدایت شفر باتجربه و ذوب آهن هم با امید نمازی انصافا بازی قابل قبول و حتی فراتر از استاندارهای فوتبال ما ارایه دادند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین-  علی شفقتی: بازی مهیج استقلال و ذوب آهن در روز اول هفته دوم لیگ برتر نتیجه ای جز تساوی نداشت. در سالهای اخیر آن هم در فولاد شهر در هفته های ابتدایی کمتر چنین بازی جذابی دیده بودیم. بهانه هایی مثل آماده نشدن بدنها، جا نیفتادن بازیکنان در ترکیب تیم، عدم آشنایی بازیکنان جدید با شرایط و جو تیم های بزرگ همواره عصای دست مربیان ایرانی در مواجهه با خبرنگاران بوده است. اما استقلال با هدایت شفر باتجربه و ذوب آهن هم با امید نمازی انصافا بازی قابل قبول و حتی فراتر از استاندارهای فوتبال ما ارایه دادند.

نکته اصلی و جذاب تاکتیک دو تیم این بود که هر دو مربی که سابقه مربیگری در خارج از ایران را دارند از همان دقایق ابتدایی فرمان حمله را صادر کرده بودند و تا پایان بازی حتی با اخراج دو مدافع از دو تیم همچنان موقعیت روی دروازه ها ایجاد می شد. اما در این میان دو نفر بیش از همه به چشم آمدند. یکی در کنار زمین کلاس مربیگری خود را به رخ لیگ برتر کشید و دیگری در خط میانی بر علیه بی عدالتی چند ماه پیش طغیان کرد؛ امید نمازی برای ذوبی ها و وریا غفوری برای استقلال.

نمازی با ورود  کی روش به فوتبال ایران با اینکه برای فوتبال دوستان ایرانی ناشناخته بود به عنوان گزینه مربیگری برای تیم ملی مطرح و دستیار اصلی کی روش شد و روی نیمکت تیم ملی نشست. سابقه مربیگری نمازی در لیگ ام ال اس و تیم ملی جوانان آمریکا بود که با نظر مستقیم کی روش در کنار مارکار و اوسیانو و ... اکیپ فنی تیم ملی را تشکیل دادند.

همکاری نمازی با کی روش بدون مساله خاصی دنبال می شد که ناگهان مرد پرتغالی در مصاحبه ای بر نمازی تاخت و او را با عباس آقا تدارکات تیم ملی مقایسه کرد. همین مقایسه عجیب و غریب خط پایان همکاری امید نمازی با تیم ملی بود و او به آمریکا برگشت تا اینکه بعد از جدایی قلعه نویی، آذری مدیر عامل ذوب آهن از او برای همکاری دعوت کرد و نمازی هم با آگاهی از وضعیت نسبتا مناسب ذوبی ها دعوت اصفهانی ها را قبول کرد و سرمربی ذوب آهن شد.

اما داستان وریا غم انگیز تر بود. آماده ترین بازیکن استقلال در فصل قبل که حتی گل برتری استقلال در دربی را زده بود و با انجام بازی های درخشان در موفقیت آبی ها نقش بی بدیلی داشت ناگهان به طرز عجیبی از فهرست نهایی مسافران روسیه خط خورد و جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست داد. جا ماندن وریا از تیم ملی همه را متعجب کرد و وقتی کی روش در مصاحبه ای دلیل خط خوردن او را اعلام کرد خیلی ها علیه این تصمیم سرمربی تیم ملی شوریدند. همه اعتقاد داشتند به او ظلم شده است. بهانه کی روش این بود که به دفاع راست مقتدر نیاز دارد و غفوری بیشتر در پست هافبک هجومی به میدان رفته است.

مهمترین واکنش را شفر داشت. او با عدد و رقم ثابت کرد که وریا در ۸۵ درصد بازی های استقلال دفاع راست بازی کرده و برای اثبات نظر خود نوع بازی مارسلو و ... در رئال را برای کی روش تشریح کرد. اما به نظر می رسید جا ماندن  مدافع آماده آبی پوش از جام جهانی خیلی دلایل فنی نداشت. وریای آماده و باانگیزه که اتفاقا در بازی های ملت های آسیا استرالیا جزو نفرات اصلی کی روش بود قربانی اختلافات دو مربی خارجی در ایران شده بود. دود لجاجت خاص مرد پرتغالی در به کرسی نشاندن تصمیماتش و نیش و کنایه ها و برخی حرکات مرد کروات علیه کی روش به چشم کسی نرفت جز وریا غفوری.

شوک خط خوردن برای فوتبالیست آماده ای مثل وریا که تمام آمال و آرزوی فوتبالی خود را در جام جهانی دنبال می کرد چنان سنگین بود که اگر نبود بازی های جام ملت های آسیا در امارات که زمستان امسال برگزار خواهد شد به احتمال زیاد کفش ها را می آویخت.

اما در شبی که نمازی ذوب آهن را در طراز یک تیم حرفه ای هدایت کرد و یقه استقلال را گرفت وریا در حالی که رقیبش با ۲۷۰ دقیقه بازی در روسیه تا همین هفته دوم لیگ برتر، بدون تیم ماند، ستاره تیمش شد و در روزهایی که پیرمرد آلمانی حسابی دستش خالی است با دو گل زیبا درخشید.

همانطور که نمازی با بازی چشم نواز ذوبی ها جواب کاملا فنی به تصمیمات سرمربی پرتغالی داد و ثابت کرد که کی روش در تشبیهش به تدارکات تیم بیش از اندازه به بیراهه رفته است وریا غفوری نیز با یک بازی درخشان دیگر علیه بی عدالتی طغیان کرد.

وریا که چند سال پیش با شوت سهمگین دقیقه ۸۹ و گشودن دروازه مهدی رحمتی در بازی نفت و استقلال خودی نشان داده بود حالا با آمادگی بیشتر چشم به جام ملت ها دارد.

اگر کی روش بماند باید انتخاب کند؛ تصمیم فنی"بازی وریا در ترکیب تیم ملی" و تصمیم غیر فنی" ادامه بازی رضاییان در پست غیر تخصصی؛ کسی که تیم بلژیکی برای فصل جدید او را نخواست و تا همین هفته دوم لیگ برتر هم بدون تیم مانده بود." زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار