کد خبر: 918383
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
گزارش «جوان آنلاین»‌ از اوضاع وخیم اقتصاد روزنامه‌ها
گرانی‌های اخیر سبب شده تا مردم تحت فشار قرار گیرند و از پس بسیاری از هزینه‌های ضروری زندگی خود بر نیایند.

سرویس فرهنگی جوان آنلاین – مهسا گربندی: گرانی‌های اخیر سبب شده تا مردم تحت فشار قرار گیرند و از پس بسیاری از هزینه‌های ضروری زندگی خود بر نیایند. در این میان برخی مشاغل نیز تحت تاثیر این گرانی‌ها قرار گرفته‌اند. همچنین رسانه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل افزایش قیمت کاغذ و هزینه‌های چاپ برای بقای خود نهایت تلاش‌شان را می‌کنند. این در حالی است که برخی از نشریات تعداد صفحات‌شان را کم کرده‌اند تا با کم کردن میزان کاغذ مصرفی و هزینه چاپ، بتوانند به کارشان ادامه دهند. برخی دیگر به دلیل کم کردن سایر هزینه‌ها اقدام به اخراج تعدادی از نیرو‌های خود کرده‌اند و برخی از روزنامه‌ها نیز تحت تاثیر این گرانی‌ها قیمت‌شان را افزایش داده‌اند. البته برخی از این رسانه‌ها به طور کلی قدرت ادامه کار را از دست داده‌اند و قصد فروش امتیاز خود را دارند!
امروز روزنامه اعتدال در صفحه اول خود بنری را چاپ کرده که نشان از واگذاری امتیاز این روزنامه به شخص دیگری دارد. این روزنامه نوشته است: «روزنامه اعتدال را در اختیار بگیرید؛ حامی مالی یا اجاره یا واگذاری.»
از طرفی روزنامه هفت صبح با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت تلاش کرده تا افزایش هزینه‌ها را جبران کند؛ و امروز درباره این افزایش قیمت نوشته است: «خبر کوتاه بود و سخت! قریب به پنج سال مقاومت کردیم، اما بالاخره مجبور شدیم قیمت روزنامه را در تهران و البرز افزایش دهیم. تحولات اقتصادی کشور را همه می‌دانید و ذکر دوباره آن‌ها تنها سرتان را به درد می‌آورد. اگر از امروز قیمت‌مان ۲۰۰ تومان شد بدانید که راه دیگری وجود نداشت. ارادت فراوان به شما خوانندگان هفت صبح.»
این در حالی است که روزنامه شرق در رابطه با گرانی‌ها خبرداده که به علت افزایش هزینه‌های روزنامه، بخش اشتراک خود را تعطیل کرده و از این پس نمی‌تواند روزنامه را برای کسی بفرستد!
باید گفت که پیش از این نیز به دلیل گرانی‌های سرسام‌آور نشریات بسیاری تعطیل شدند. از جمله نشریه «عصر اندیشه» که دو سال گذشته به دلیل فشار‌های مالی و عدم امکان تامین هزینه‌ها، تعطیل شد.
متاسفانه با وجود اینکه بیش از یکسال از فعالیت دولت دوازدهم می‌گذرد، نه تنها اقدامی جدی برای ایجاد اشتغال و نجات جوانان از بیکاری انجام نشده است، بلکه با سوءمدیریت دولتی‌ها، روز به روز تعداد بیکاران در حال افزایش است. حالا هم با وجود گرانی‌های اخیر و عدم مدیریت صحیح دولتی‌ها، کارفرما‌ها به دنبال این هستند تا با کمترین ظرفیت ممکن، کارهایشان را انجام دهند.
آنطور که سیاست در پیش گرفته دولت دوازدهم نشان می‌دهد، هیچ دغدغه‌ای برای رفع افزایش قیمت‌های سرسام‌آور و ایجاد اشتغال برای بیکاران ندارد و تنها به دادن وعده‌های بی‌عمل و ارائه آماری که با شرایط اقتصادی کشور تطبیق ندارد، بسنده کرده است.
این در حالی است که این روز‌ها چشم تعداد زیادی از جوانان بیکار به دولتی‌هاست تا با ارائه سیاست‌های درست و مداخلات توسعه‌ای بتواند تحرکی در بازار کار ایجاد و مشکل اصلی عمده نیروی کار را که بیکاری است حل کند؛ بنابراین امید است که شاهد اقداماتی مثبت از سوی مسئولان دولتی در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور باشیم تا وضعیت بیکاری در کشور بحرانی‌تر از وضعیت فعلی نشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
2
مطلب درست است ولی هیج امیدی به دولت روحانی و بیشتر وزیران فاقد عملکرد ودرست و فاقد صلاحیت نباید داشته باشید. اگر این تیم روحانی کننده کار بودند و فکر و شعور علمی و تجربی و دیدگاه سیاسی مثبت داشتند ارزش ریال به این دردناکی نباید نزول میکرد. طی 6 سال حضرات کابینه روحانی واقعا جه کردند؟ حه گره ای برای اشتغال و ارزانی و اعتماد و جلوگیری از فساد و اعتیاد و طلاق و ... کردند؟ تاسف بار این است هنوز عده ای منتظر معجزه روحانی هستند. نه خیر باید فورا افراد دلسوخته نظام و کاری و مجرب جای بیشتر وزیران و مدیران ... را بگیرند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار