کد خبر: 918014
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
مدیر کل تعاون کار واموراجتماعی گلستا
مازندرانی مدیر کل تعاون کار واموراجتماعی گلستان از کسب رتبه پنجم گلستان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی در کشور خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که این استان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی رتبه پنجم استانهای کشور را از آن خود کرد.

سعید مازندرانی در جلسه شورای برنامه ریزی استان گلستان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: استان های هرمزگان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کرمان جلوتر از گلستان به ترتیب رتبه های اول تا چهارم جذب تسهیلات اشتغال روستایی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: تاکنون دو هزار و ۴۱۱ طرح با اعتبار دو هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال برای ایجاد چهار هزار و ۵۹۳ فرصت شغلی در گلستان تثبیت شده است.

 

مازندرانی تصریح کرد: تا کنون دو هزار و ۳۵۸ طرح با ۲۴۹ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد چهار هزار و ۸۱۸ شغل به بانک‌های استان معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های عامل به ۵۱۳ پرونده با اشتغال هزار و 72 نفر پرداخت شده است،خاطرنشان کرد: ۲۶ درصد تسهیلات پرداختی برای طرح‌های اشتغال روستایی در استان کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بوده و کمتر از ۱۰ درصد تسهیلات بیش از یک میلیارد تومان است.

از وارد نکردن عملکرد دستگاه ها در ایجاد اشتغال در سامانه رصد گلایه کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد از تعهد شغل ایجاد شده توسط دستگاه ها در این سامانه ثبت نشده است.

وی افزود: امسال ۳۰ هزار شغل توسط دستگاه های اجرای گلستان تعهد شده است. نرخ بیکاری در گلستان 11.7 درصد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر