کد خبر: 915744
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
فینال لیگ برتر وزنه‌برداری کشور

دبیر پیشین فدراسیون وزنه برداری گفت: چون پذیرفتن نظر دیگران برای علی مرادی آسان نیست، شورای فنی را ابداع کرد که این شورا قربانی های زیادی گرفته است.

حسین مقامی در گفتگو با ایسنا درباره ی نقش شورای فنی در فدراسیون وزنه برداری بیان کرد: آنهایی که علی مرادی را می شناسند، می دانند که او اعتقادی به خرد جمعی ندارد و قطعا نظر دیگران برایش مهم نیست. البته در فرایند انتخابات فدراسیون، کسانی که با ما در جلسات متعدد شرکت کردند، می‌دانند بحث تشکیل کمیته ها براساس اعتقاد خود من بود و اولین کمیته ای هم که تشکیل دادیم، کمیته فنی بود. با توجه به اینکه تعدادی از بزرگان وزنه برداری کنار بودند و تعدادی دیگر نیز در استانها  و هیات ها فعالیت می کردند، نگاه ما این بود که کمیته ها تشکیل شود و از نقطه نظرات آنها استفاده کنیم. زمانی هم که کمیته فنی تشکیل شد، کسانی مانند عطار اشرفی، داود ملکی، دهنوی، پورکیان، علی پاکیزه جمع و تعدادی از باتجربه ها در استانها نظیر بابک سلیمی، همایون بسطامی، سجاد انوشیروانی، جلیل امیری و کاظمی نژاد عضو این کمیته بودند. حتی این دیدگاه را داشتیم که هر کسی در فدراسیون شغل دوم پیدا کرد، حق ندارد در کمیته فنی باشد و همین نظر را در مورد کاظمی نژاد داشتیم که ناظر تیم ملی بود و از کمیته فنی کنار گذاشته شد چرا که کسی که چند مسئولیت داشته باشد ممکن است رای قاطعانه نداشته باشد.

مرادی پذیرفتن نظر دیگران برایش آسان نیست

او ادامه داد: در چند جلسه اول هم بر روی موارد خوب بحث شد و افراد نظرات خود را دادند و به هیچ وجه تابع رای دیگری نبودند اما وقتی رییس فدراسیون دید پذیرفتن نظر دیگران خیلی برایش آسان نیست، ترکیب کمیته فنی را به خواسته برخی دوستان که اجازه نداشتند در جلسات کمیته فنی شرکت کنند، مثل رییس کمیته پزشکی وقت، تغییر داد و کلا تغییر نگرش داد و چیزی به نام شورا را ابداع کرد. همچنین تعداد زیادی افراد غیر کارشناس نیز وارد این شورا شدند که تخصصی در حوزه مدیریت ورزش و وزنه برداری نداشتند تا اگر کار به رای گیری رسید رای آنها بر نفرات فنی حاضر در کمیته چیره شود. در این میان برخی افراد که احساس کردند نظراتشان خیلی اهمیت ندارد در جلسات حضور پیدا نکردند مثل خودم، بابک سلیمی، همایون بسطامی و عطاراشرفی، چون احساس کردیم این جلسات فرمایشی است و به آدم به چشم یک ابزار نگاه می شود نه فکر و اندیشه.

شورای فنی قربانی های زیادی گرفته است

مقامی با اشاره به اینکه شورای فنی قربانی های زیادی گرفته است، تاکید کرد: شورای فنی ماهیت خود را نسبت به چیزی که ما تشکیل دادیم از دست داد  و در خیلی از زمان ها قربانی های زیادی گرفت اول بهادر مولایی که مرادی او را از المپیک حذف کرد و به گردن شورا انداخت. حذف براری از مسابقات جهانی و برکناری سجاد انوشیروانی نمونه دیگری از قربانی ها هستند. رییس فدراسیون هر کجا می خواهد یک نفر را قربانی کند، توپ را در زمین شورا می اندازد و الان همه این را می دانند که متاسفانه او به افراد به چشم ابزار نگاه می کند که این خیلی بد است.

"حق وتو" باید برای سرمربی تیم ملی باشد نه رییس فدراسیون

دبیر پیشین فدراسیون وزنه برداری با اشاره به جلسه آخر شورای فنی که در مورد ترکیب تیم ملی تصمیم گیری شد، تصریح کرد: در جلسه آخر شورای فنی شنیدم که اعضا مخالف تصمیمی بودند که گرفته شد. البته من کاری به بحث فنی این قضیه ندارم  که تصمیم درست بوده است یا نه اما شنیدم به غیر از یک نفر بقیه مخالف دیدگاه رییس فدراسیون بودند اما او تصمیمات را وتو کرده است و این کار توهین به شعور خرد جمعی است. "حق وتو" باید برای سر مربی تیم ملی باشد نه رییس فدراسیون چون اگر قرار است رییس فدراسیون نظرات بقیه را وتو کند که دیگر نیاز به جلسه نبود و می توانست تصمیم بگیرد و با شجاعت هم بگوید که تصمیم خودش بوده است.

افراد فنی شورا سکوت می کنند تا بیشتر از این آشوب نشود

او در مورد سکوت اعضای شورای فنی نسبت به تصمیماتی که گرفته می شود، گفت: در مورد اینکه اعضای شورا حق مصاحبه ندارند باید بگویم که آن زمان که من در فدراسیون بودم رییس فدراسیون تاکید می کرد که کسی حق اظهار نظر ندارد. از این رو نظر شخصی من این است که این افراد سکوت می کنند تا بیشتر از این آشوب ایجاد نشود در حالی که افرادی مانند دهنوی، نصیری و پاکیزه جمع نظرات بسیار کارشناسی و فنی می‌دهند.

علی مرادی بیشترین بی محبتی را به استانها داشته است

مقامی با اشاره به سفر های استانی اخیر رییس فدراسیون تاکید کرد: قبل از انتخابات فدراسیون، علی مرادی به هیچ عنوان در جامعه وزنه برداری مقبولیت نداشت و حتی کسی حاضر نمی شد جواب سلام او را بدهد چه برسد به اینکه به عنوان رییس فدراسوین قبولش کنند. ما او را به ریاست رساندیم اما کسانی که روزی علی مرادی را حمایت کردند تا رییس فدراسیون شود، امروز مورد غضبش هستند و دارد تلاش می کند آنها را از استانها حذف کند در حالی که این کار پسندیده ای نیست و نمی تواند هم کاری کند. در سه سال گذشته بیشترین بی محبتی را به هیات های استانی داشته  اما در 10 ماه پایانی به استانها می رود و جلسات استعداد یابی  برگزار می کند و به استانها پول می دهد در حالی که این حرکات نخ نما شده است و قطعا زمان انتخابات همه هیات ها جلوی این عوام فریبی ها را می گیرند و فقط توصیه می کنم جامعه وزنه برداری انسجام خود را حفظ کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار