کد خبر: 902641
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
رهبر معظم انقلاب در ديدار وزير، مسئولان و جمعي از كاركنان وزارت اطلاعات:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار وزير و مسئولان و جمعي از كاركنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و ...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار وزير و مسئولان و جمعي از كاركنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و با تأكيد بر لزوم حركت انقلابي و انقلابي ماندنِ صد درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتي جبهه وسيع دشمنان با نظام اسلامي، گفتند: يكي از محورهاي مهم و اصلي اين جنگ، «نفوذ و تأثيرگذاري بر نظام محاسباتي مسئولان» و «تغيير باورهاي مردم» است كه در اين جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، بايد تهاجم نيز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده انديشي جداً پرهيز شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با اشاره به حلول ماه شعبان، اين ماه را همچون ماه‌هاي رجب و رمضان، بستري مناسب براي ارتباط بيشتر با خدا و انس با قرآن و استفاده از دعاهاي پرمضمون وارده و معرفت اندوزي برشمردند و با اشاره به شكل‌گيري وزارت اطلاعات بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، افزودند: مجموعه اطلاعاتي از ابتدا، سالم و خالص تشكيل شد و تاكنون نيز به همين صورت باقي مانده و امتحان‌هاي خوبي پس داده است.

وزارت اطلاعات بايد ‌ انقلابي بماند‌

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه آحاد وزارت اطلاعات پديد آمده‌ انقلاب و فرزندان امام و انقلاب هستند، خاطرنشان كردند: بر همين اساس وزارت اطلاعات و همه كاركنان آن بايد همواره صد درصد انقلابي بمانند و انقلابي حركت كنند. ايشان، وزارت اطلاعات را تابع سياست‌هاي نظام دانستند و گفتند: در همه جاي دنيا، دستگاه‌هاي اطلاعاتي تابع سياست‌هاي نظامِ حاكم بر كشورها هستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه چارچوب سياست‌هاي نظام جمهوري اسلامي را امام(ره) مشخص كرده و اين چارچوب براساس وصيت نامه و فرمايشات ايشان شكل گرفته است، خاطرنشان كردند: در اين چارچوب، رهبري هم بخشي از نظام است و نه خودِ نظام. ايشان با تأكيد بر اينكه هرگونه جناح‌بازي در وزارت اطلاعات گناه است، گفتند: در وزارت اطلاعات يك جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است. رهبر انقلاب اسلامي، همه اجزاي وزارت اطلاعات را به مطالعه دقيق وصيت نامه و فرمايشات امام(ره) توصيه مؤكد كردند و گفتند: بايد همه بخش‌ها و بدنه وزارت با مباني و اصول انقلاب كاملاً آشنا باشند و در اين چارچوب، انقلابي عمل كنند.

ساده‌انديشي كنيم ضربه مي‌خوريم

ايشان در ادامه سخنان خود به جنگ بزرگ و پيچيده جبهه مقابل با نظام جمهوري اسلامي اشاره كردند و افزودند: ما در ميانه يك ميدان بزرگ جنگ قرار داريم كه يك طرف آن، نظام جمهوري اسلامي و طرف ديگر آن، جبهه وسيع و قدرتمندي از دشمنان است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، سرويس‌هاي جاسوسي طرف مقابل را محور اصلي اين رويارويي دانستند و گفتند: دستگاه‌هاي اطلاعاتي جبهه مقابل به‌رغم همه امكانات خود، تا به‌حال نتوانسته‌اند هيچ غلط مهمي انجام دهند. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته اگر در اين جنگ دچار غفلت شويم مغلوب خواهيم شد و اگر دچار ساده انديشي شويم ضربه خواهيم خورد.

تغيير محاسبات تصميم گيران، برنامه دشمن است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس با اشاره به ابعاد اين جنگ پيچيده اطلاعاتي، گفتند: در اين جنگ، شيوه‌ها و روش‌هاي مختلفي در دستور كار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغيير محاسبات تصميم گيران» و «تغيير باورهاي مردم» تا «ايجاد نابساماني مالي و اقتصادي» و «ايجاد آشفتگي‌هاي امنيتي».
ايشان با اشاره به مسائل اخير در بازار ارز، افزودند: هنگامي كه در اين مسائل دقت بيشتري مي‌شود، رد پاي بيگانه و دستگاه‌هاي اطلاعاتي آنها مشهود است. رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: بايد در اين جنگ و در مقابل برنامه‌هاي جبهه مقابل ايستاد و براي غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع بايد برنامه تهاجم نيز داشت به گونه‌اي كه زمين بازي به وسيله دستگاه اطلاعاتي ما تعيين شود.

كوچك‌ترين ترديد درباره صلاحيت افراد بايد منعكس شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي برنامه ريزي بلندمدت با پيش بيني رويدادهاي آينده، و تحليل و بررسي دقيق اطلاعات را يكي از راه‌هاي مقابله مجموعه اطلاعاتي كشور با طراحي جبهه مقابل برشمردند. ايشان يكي ديگر از راه‌هاي مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدي گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردي كه مي‌خواهد در نظام جمهوري اسلامي، امانت‌دار كشور و مردم باشد بايد صلاحيت داشته باشد بنابراين كوچك‌ترين ترديد درباره صلاحيت افراد بايد منعكس شود و دستگاه‌ها نيز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.

مبارزه با فساد را جدي بگيريد

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور را به همكاري، هم‌افزايي و رقابت حرفه‌اي توصيه كردند. ايشان همچنين به موضوع «مبارزه با فساد» اشاره كردند و گفتند: بايد موضوع مبارزه با فساد بسيار جدي گرفته و با شريان‌هاي اصلي آن مقابله شود، زيرا فساد موجب انهزام و شكسته شدن روحي و رواني افراد و جامعه مي‌شود. رهبر انقلاب اسلامي، فساد را در بسياري از موارد ناشي از روحيه زياده‌طلبي و اشرافي‌گري و تجمل‌پرستي دانستند و خاطرنشان كردند: اينكه امام بزرگوار بارها بر حفظ زي طلبگي و داشتن زندگي ساده و معمولي مسئولان تأكيد داشتند، به همين علت بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: مسئولان در نظام اسلامي نمي‌توانند اين تصور را داشته باشند كه چون مسئولان در كشورهاي ديگر از امكانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامي نيز چنين مواردي مباح است. ايشان تأكيد كردند: در جمهوري اسلامي ما با نام اسلام به‌دنبال حكومت پيامبر اسلام(ص) و اميرالمومنين(ع) هستيم، بنابراين بايد با روحيه اشرافي گري و شهوتراني به شدت مقابله شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنانشان خطاب به كاركنان وزارت اطلاعات گفتند: سلام من را به آحاد مجموعه وزارت در سراسر كشور و به خانواده‌هاي خود برسانيد و بدانيد كه بخش مهمي از ثواب كارها و فعاليت‌ها متعلق به همسران شما است زيرا اين كارها و فعاليت‌ها نتيجه همكاري و تحمل زحمات از سوي آنان است. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين علوي وزير اطلاعات با بيان گزارشي از فعاليت‌ها و رويكردهاي اين وزارتخانه، گفت: آمادگي همه سربازان گمنام را براي مقابله با ايادي نظام سلطه و استكبار جهاني به سركردگي امريكاي جها‌نخوار، صهيونيسمِ جنايت‌كار و آل سعودِ كودك‌كش و دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي تا آخرين قطره خون خود اعلام مي‌كنيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار