کد خبر: 901884
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

معاون سياسي سپاه با اشاره به حمله امريكا، انگليس و فرانسه به سوريه گفت: قطعاً با اين رفتارها جبهه مقاومت تضعيف نمي‌شود و امكان مقابله با اقدامات مداخله‌جويانه برايش بيشتر مي‌شود و امريكايي‌ها بايد منتظر عواقب اقداماتشان باشند.
سردار يدالله جواني در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حمله امريكا، انگليس و فرانسه به سوريه اظهار داشت: اقدام امريكا و كشورهاي انگليس و فرانسه در حمله به سوريه يك تجاوز آشكار است و مشروعيت ندارد. خصوصاً در شرايطي كه قرار بود كميته حقيقت‌ياب ادعاي امريكا مبني بر استفاده ارتش سوريه از سلاح شيميايي را بررسي كند و دمشق نيز زمينه را فراهم كرده بود. وي افزود: خود اين مسئله نشان مي‌دهد امريكايي‌ها ادعاي دروغين داشته و مي‌خواستند اين موضوع را بهانه‌اي براي حمله كنند و نگران بودند كه نتيجه گزارش كميته حقيقت‌ياب برخلاف خواسته آنها باشد و اين امكان را از دست بدهند. معاون سياسي سپاه تأكيدكرد: اما امريكايي‌ها تصورشان اين است با اين نوع اقدامات مي‌توانند شرايط ميداني را در سوريه تغيير دهند كه قطعاً اين اتفاق نخواهد افتاد.
سردار جواني گفت: امريكايي‌ها به شكل‌هاي مختلف در طول سال‌هاي گذشته با همراه صهيونيست‌ها و اروپايي‌ها از تروريست‌ها حمايت كردند و نتيجه اين شد كه تروريست‌ها دچار شكست راهبردي شدند و اين شكست راهبردي تروريست‌ها به منزله شكست راهبردي حاميان آنهاست و اين ورود مستقيم در حمله هوايي و موشكي امريكا به سوريه قطعاً نمي‌تواند آن شكست‌ها را جبران كند. وي خاطرنشان كرد: با اين حمله روندها تغيير نمي‌كند اما اوضاع پيچيده‌تر خواهد شد و اين وضعيت پيچيده قطعاً به ضرر امريكا خواهد بود، امريكا مسئول عواقب بعدي اتفاقات آتي منطقه هستند و آن اتفاقات قطعاً به نفع آنها نخواهد بود. معاون سياسي سپاه ادامه داد: امريكا بايد اين درس را از اقدامات مداخله‌جويانه خود گرفته باشد كه دورانش در منطقه غرب آسيا به پايان رسيده و همان‌طور كه رئيس جمهور امريكا تصريح كرده كه در طي 17 سال گذشته 7 تريليون دلار هزينه كرده‌اند و چيزي عايدشان نشده قطعاً هزينه‌هاي بيشتر نيز فقط خسارت‌هاي امريكا را بيشتر مي‌كند. سردار جواني خاطرنشان كرد: اگر امريكايي‌ها فكر كرده‌اند با پول‌هاي آل‌سعود مي‌توانند خسارت‌هايشان را كمتر كنند و به اقدامات مداخله‌جويانه ادامه دهند قطعاً اشتباه مي‌كنند و اين نوع اقدامات امريكا زمينه‌ها را براي خسارت بيشتر به امريكا در آينده فراهم مي‌كند. وي در ادامه با اشاره به وضعيت جبهه مقاومت، گفت: قطعاً با اين رفتارها جبهه مقاومت تضعيف نمي‌شود بلكه اين جبهه تقويت خواهد شد و امكان مقابله با اقدامات مداخله‌جويانه براي او بيشتر مي‌شود و امريكايي‌ها بايد منتظر عواقب اقداماتشان باشند. معاون سياسي سپاه تأكيدكرد: اگر امريكايي‌ها تصور مي‌كنند اين نوع اقدامات نتيجه‌اش تضعيف جبهه مقاومت مي‌شود اشتباه مي‌كنند و همين نشان مي‌دهد كه آنها دچار اشتباه محاسباتي شده اند و اين رفتارشان از سر استيصال است نه موضع فعال.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار