کد خبر: 901879
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
رئيس سازمان انرژي اتمي در تشريح آخرين وضعيت بازطراحي رآكتور اراك اعلام كرد: طراحي پايه رآكتور اراك تمام شده است و مهر تأييد آن را زده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني خانه ملت، علي اكبر صالحي اظهار كرد: بازطراحي رآكتور اراك به صورت مفهومي به اتمام رسيده است و چيني‌ها آن را تأييد كرده اند، همچنين طراحي جزيي (تفصيلي) رآكتور در جريان است كه بخش قابل توجهي از آن تمام شده است و چيني‌ها در حال بررسي اين بخش نيز هستند. وي ادامه داد: كارشناسان دو كشور با يكديگر مذاكرات تخصصي را انجام مي‌دهند كه به زودي اين مرحله نيز مهر تأييد مي‌گيرد و پس از آن به ساخت تجهيزات موردنياز مي‌رسيم. صالحي خاطرنشان كرد: ايران در برجام، متولي بازطراحي رآكتور اراك است و ما طراحي را انجام و در معرض بررسي چيني‌ها قرار مي‌دهيم، آنها بررسي مي‌كنند و اگر اشكالاتي به نظر آنها برسد براي اصلاح با كارشناسان ما مطرح مي‌كنند و نسخه نهايي به امضاي آنها مي‌رسد.
رئيس سازمان انرژي اتمي تصريح كرد: به صورت كلي بازطراحي رآكتور اراك برنامه‌اي پنج ساله داشته است كه ما نسبت به برنامه ريزي خود جلوتر بوده ايم و اميدواريم كه ظرف سه سال و نيم باقي مانده بازطراحي به اتمام برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار