کد خبر: 901677
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
نامه ۳۳۸ فعال دانشجويي به رهبر انقلاب

338 فعال دانشجويي، علمي و فرهنگي طي نامه‌اي ضمن بيعت مجدد با مقام معظم رهبري، تأكيد كردند: مسئولان فعلي و سابق بايد در قبال عملكرد خود در پيشگاه خداوند، قانون و ملت پاسخگو باشند.
به گزارش مهر، در بخشي از اين نامه تصريح شده است: جمعي از برادران جوان ما در تشخيص اولويت‌ها، چالش‌ها يا راهكارها متفاوت انديشيده‌اند و نظرات خود را طي نامه‌اي سرگشاده، به استحضار حضرتعالي رسانده‌اند. ما و آنها، همه، زير خيمه انقلابيم و به اين اختلاف، برادرانه مي‌نگريم. اما در مورد چهره‌هاي سياسي، از امام راحل (ره) آموخته‌ايم كه با هيچ كس در هر مرتبه‌اي كه باشد عقد اخوت نبنديم و چهارچوب دوستي ما در درستي راه هر فرد نهفته باشد. اين نامه مي‌افزايد: با استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران، در ادوار مختلف انتخابات، سلايق مختلف سياسي در دولت و مجلس و شوراها فرصت خدمت به كشور را يافته‌اند. پس از اتمام هر دوره قانوني، ملت فرصت خدمتگزاري را در اختيار گروه ديگري از داوطلبان قرار داده و بدين ترتيب از طريق انتخابات، مسير مورد پسند خود براي اداره كشور را ترسيم مي‌كند. اتكاي ساختار مديريتي كشور به صندوق رأي، مقوّم استقلال سياسي كشور و موجب مشاركت و رشد سياسي آحاد مردم است.
امضا كنندگان در نامه خود به رهبر معظم انقلاب آورده‌اند: حضرتعالي همواره بزرگ‌ترين محافظ اين حق انتخاب ملت بوده‌ايد و با سعه صدر، منتخبان را در پيگيري خواسته مردم ياري نموده‌ايد. بر اين اساس، مسئولان فعلي و سابق بايد در قبال عملكرد خود در پيشگاه خداوند، قانون و ملت پاسخگو باشند. يكجانبه‌نگري، تمركز بر مشكلات و ناديده گرفتن كاركرد 40 ساله جمهوري اسلامي، قضاوتي شتاب‌زده و غيرمنصفانه است. چهار دهه خباثت، شيطنت و اقدام دشمنان اين مرز و بوم نتوانسته است از بالندگي شجره طيبه انقلاب اسلامي جلوگيري كند.
در ادامه اين نامه آمده است: تعالي جمهوري اسلامي در سطح جهاني، تعميق مردم‌سالاري، تأمين آزادي و امنيت پايدار، اعتماد به نفس ملي و استقلال مثال‌زدني، توسعه زيرساخت‌ها و پيشرفت‌هاي علمي و فناوري چشمگير، از ثمرات اين شجره طيبه هستند كه با تلاش و فداكاري مردم عزيز ايران و مسئولان خدمتگزار در سايه ولايت فقيه حاصل شده‌اند. با اين‌حال، چالش‌هايي همچون عدم باور بعضي مسئولان به ظرفيت‌هاي انساني و طبيعي كشور، فاصله از تراز مطلوب عدالت اسلامي، تنبلي و كم‌كاري، اعتماد به نسخه‌ بيگانگان، عدم مبارزه‌ جدي با فساد، اشرافي‌گري و مصرف‌گرايي افراطي، متكي بودن كشور به نفت و قبيله‌گرايي سياسي و جناحي -كه در بيانات نوروزي حضرتعالي تبيين شد- واقعيات پيش رو هستند. در اين ميان، مهم‌ترين عامل اميدبخش، باور قلبي به نصرت خداوند به جماعت با اخلاص و پرتلاش و خداباور است كه بارقه‌هاي شمس سعادت را در وراي افق ابتلائات نمايان مي‌سازد. اين بسته به همت ماست كه همه توان خود را براي پيشرفت كشور به ميدان بياوريم. از مجاهدان دفاع مقدس و مدافعان حرم آموختيم كه انقلابي، اهل عمل درست در صحنه‌هاي خطير، دلسرد نشدن از قدرنشناسي‌ها و نترسيدن از اجتماع قدرت‌هاي شيطاني در برابر جبهه حق است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار