کد خبر: 900355
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
دبير شوراي عالي فضاي مجازي كه منتسب به رئيس جمهور است، ‌به شبكه خبر رفت و از مصائب انحصاري پيام‌رسان تلگرام گفت.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي كه منتسب به رئيس جمهور است، ‌به شبكه خبر رفت و از مصائب انحصاري پيام‌رسان تلگرام گفت. طبيعتاً حرف او جمع بندي شوراي مذكور است نه سخن خويش و اتفاقاً با صراحت گفت‌ رئيس جمهور دستور دادند انحصار پيام‌رسان تلگرام بايد شكسته شود.
اما همانگونه كه پيش‌بيني مي‌شد رئيس دولت از هزينه‌هاي اجتماعي و احتمالي مسئله طفره مي‌رود و رئيس جمهور همزمان با حضور نماينده‌اش در سيما از عدم تلخكامي ذائقه مردم گفت و اشتغال را ياد آور شد كه يعني ما نيستيم. در حالي كه «ارز مجازي» خطر جدي دولت براي داد و ستد ارزي است و خطرناك‌تر از فرهنگ و امنيت است و دولت به دنبال اقتدار مديريتي خود در اين حوزه است.
دكتر عبدالله گنجي در كانال تلگرامي خود افزود: عدم پرداخت هزينه‌هاي تصميمات، سياست دولت است اما اگر احساس كنند آورده‌اي دارد حتماً در صف اول مي‌ايستد، مثل موشكي نمونه جالبي است كه رئيس دولت در مناظرات به آن حمله مي‌كرد اما وقتي موشك‌ها به ديرالزور اصابت كردند، به ميدان آمدند و گفتند: ما هم آن را ساخته‌ايم و هم فرمان شليك را صادر كرده‌ايم.
مواجهه با تهديدات مجازي همانند برجام نياز به اجماع ملي دارد و شانه خالي كردن امري سوخته و نخ نماست. منتظر باشيد از امروز رسانه‌هاي فارسي زبان غرب به‌ويژه تلويزيون ملكه براي اشتغال ايرانيان در تلگرام عزا خواهند گرفت و طرفدار بيكاران خواهند شد. بهانه و خمير مايه‌اش را روحاني امروز توليد كرد.

جيغ و داد براي گراني منصفانه نيست!

محمد باقر نوبخت، سخنگوي دولت و معاون رئيس جمهور در مصاحبه با ويژه نامه نوروزي روزنامه همشهري از تعبير «جيغ و داد» براي توصيف اعتراضات به گراني استفاده كرد و گفت: «اينكه عده‌اي بيايند و جيغ و داد گراني سر دهند، نه درست است و نه منصفانه». نوبخت در بخش ديگري از اين مصاحبه با اشاره به اعتراضات دي ماه ۹۶ در پاسخ به اين سؤال كه «شما رقباي دولت را عامل اوليه مي‌دانيد؟» باز هم تلاش كرد دولت را از اعتراضاتي كه مي‌شود، تبرئه كند و گفت: «بله، آ‌نها بسترساز بودند. ما كه نمي‌توانيم نارضايتي‌هاي موجود در جامعه را كتمان كنيم. نارضايتي در هر جامعه و هر كشوري وجود دارد... منتها اينكه ما بياييم و اين دولت را عامل همه مشكلات عالم بدانيم و بخواهيم دولت فعلي را عامل رشد و تحقق خواسته‌هاي جامعه معرفي كنيم، درست نيست». ناديده گرفتن مشكلات معيشتي مردم و ناديده گرفتن نقش دولت در اين زمينه توسط دولتمردان، موجب نااميدي مردم از رأيي شده كه به حسن روحاني داده‌اند؛ واقعيتي كه دولتمردان روحاني نمي‌خواهند ببينند و باور كنند.

شفاف سازي مالي براي خارجي‌ها!

روزنامه اعتماد در سرمقاله خود به قلم فردي به نام غلامرضا سلامي، در مورد صورت حساب‌هاي مالي بنياد مستضعفان نوشته كه «انتشار گزارش صورت‌هاي مالي و گزارش عملكرد هلدينگ به زبان انگليسي و ارسال آن براي مراجع بين المللي يكي ديگر از رويكردهايي است كه در سال‌هاي اخير انجام مي‌شود. اين روند مي‌تواند در آينده براي جذب سرمايه گذاري‌هاي خارجي در طرح‌هاي بنياد موثر باشد. وقت آن رسيده كه همه تشكيلات اقتصادي غيردولتي كه از جنس بنياد به شمار مي‌روند، به قواعد بازي احترام بگذارند و در مسير شفافيت گام بردارند!»
در حالي كه براي شهروندان ايراني هم شفافيت مالي همه نهادهاي سه قوه و ساير سازمان‌ها و نهادهايي كه داراي رديف بودجه از بيت المال هستند، فراهم نشده و مردم از چگونگي هزينه كرد جزييات بودجه مطلع نمي‌شوند، فرستادن صورت حساب‌هاي مالي براي كشورهاي خارجي چه معنايي جز وادادگي خواهد داشت؟!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
مرگ بر منافقین و کفار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار