کد خبر: 899721
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
در دیدار علیرضابیگی با رییس دولت جمهوری خودمختار آجارا مطرح شد
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان گفت: رفع موانع بانکی و توسعه همکاری‌های بین بانکی را در پیشرفت و توسعه همکاری‌ها بین دو کشور با اهمیت است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان و هیات همراه در چهارمین روز از سفر خود به گرجستان با آقای زوراب پاتارادزه رئیس دولت جمهوری خودمختار استان آجارا در شهر باتومی، پیرامون موضوعات دوجانبه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار  رییس دولت جمهوری خودمختار آجارا ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی،  از روند توسعه همکاری های دوجانبه ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالیم که همکاری های راهبردی بین دو کشور در حال گسترش است و از فعالیت سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان خرسند هستیم.

وی افزود: همکاری بین دولت های دو کشور حائز اهمیت است و از اینکه همکاری های پارلمانی نیز در حال گسترش است خوشحال هستیم.

زوراب پاتارادزه با اشاره به مواضع سیاسی مثبت جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای منطقه، گفت: از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی از تمامیت ارضی گرجستان تشکر می‌کنیم.

رئیس دولت جمهوری خودمختار آجارا در ادامه سفرهای مقامات دو کشور را در جهت تعمیق و ارتقای روابط دوستانه مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم سفر هیات پارلمانی ایران به گرجستان تاثیرات خود را در روند همکاری های فی‌مابین دو چندان کند.

وی افزود: تجار و سرمایه‌گذاران به دنبال ثبات هستند و دولت گرجستان هم در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته که شرایط و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت امن سرمایه‌گذاران را ایجاد کرده است که این امر موجب ترغیب و تشویق آنان می‌شود.

رئیس دولت جمهوری خودمختار آجارا  گفت: از حضور بخش های خصوصی و سرمایه گذاران ایرانی در این حوزه استقبال می‌کنیم.

علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری های دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در راستای احترام به حقوق کشورها و حفظ تمامیت ارضی آنها است.

وی همچنین گفت: این سیاست دایمی ما است و با هر اقدام که سبب فرسایش دولت ها و محدودیت مرزها باشد مخالفت می‌کنیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان افزود: به طریق اولی، گرجستان هم از این سیاست مستثنی نبوده و بطور دایم بر آن تاکید داریم.

علیرضا بیگی در ادامه این دیدار گفت: همکاری و روابط دوستانه کشورهای منطقه براساس احترام متقابل می‌تواند باعث جلوگیری از دخالت کشوهای فرامنطقه‌ای شود و در این راستا مناسبات اقتصادی موضوع مهمی است که می‌تواند اسباب تحکیم روابط را فراهم کند.

وی همچنین گفت: لازم می دانم اهمیت به رفع موانع بانکی و توسعه همکاری های بین بانکی اشاره کنم که در پیشرفت و توسعه همکاری‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند، انتظار داریم شما هم به عنوان یک مطالبه از دولت، در حمایت از صاحبان سرمایه این موضوع را دنبال کنید.

بیگی بر حمایت‌ها و پیگیری اعضای گروه های دوستی پارلمانی دو کشور از موضوعات مطرح شده طی این سفر و فراهم کردن بستر همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر