کد خبر: 894021
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:
7طرح بزرگ گازرسانی با هزینه ای بیش از 806 میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر در این استان به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اصفهان ،به نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهارداشت : برداری از 13کیلومتر خط انتقال 20 اینچ و راه اندازی ایستگاه CGS شهرسجزی (با ظرفیت 100هزار متر مکعب در ساعت)، بهره برداری از ایستگاه شهید خرازی مجتمع فولاد مبارکه با ظرفیت 200هزار متر مکعب برساعت و بهره برداری از 17 کیلومتر خط انتقال 16 اینچ شهر کمشچه از توابع شهرستان برخوار از جمله این طرح ها است.

وی اظهار کرد: بهره برداری از مرحله دوم ایستگاه اندازه گیری گاز ( TBS ) ناجی آباد از توابع شهرستان کاشان با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در ساعت، بهره برداری از ایستگاه انداره گیری گاز شهرک صنعتی بهارستان از توابع کاشان با ظرفیت پنج هزار متر مکعب و بهره برداری از ساختمان اداری جدید اداره گاز دولت آباد از توابع شهرستان برخوار با 350 متر زیربنا از دیگر طرح های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به توزیع سالانه بیش از 21میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان، گفت: این شرکت از سال 1377 تاکنون بیش از یک هزار و 111کیلومتر خط انتقال گاز، 933 ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، بیش از 26هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یک میلیون و 830 هزار انشعاب، 48 شهرک صنعتی، هشت هزار و600 واحد صنعتی، 156 جایگاه گاز طبیعی فشرده ( CNG ) برای بهره مندی بیش از یک میلیون و 742 هزار مشترک اجرایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه از 107 شهراستان اصفهان در حال حاضر 103 شهر آن گازرسانی شده و چهار شهر دیگر از جمله خور، جندق، فرخی و انارک واقع در شرق استان در دست گازرسانی از طریق طرح گاز طبیعی فشرده ( CNG ) است، افزود: همچنین از یک هزار و 448 روستای مشمول گازرسانی تا کنون یک هزار و 338 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

علوی از اجرای عملیات گازرسانی به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و 2 روستای چوپانان و چاه ملک از طریق CNG با عنوان طرح ' مادر و دختر' خبر داد و گفت: در طرح گازرسانی به چهار شهر کویری استان، گاز در مخزن ویژه ای فشرده سازی و از طریق کامیونت و تریلی به محل مصرف منتقل می شود و در نهایت از طریق این مخزن به شبکه لوله گذاری شهری منتقل و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

وی افزود: عملیات گازرسانی به چهار شهر شرقی استان ( خور، جندق، فرخی و انارک) در حال آماده سازی است و افتتاحیه این پروژه ها در قالب یک برنامه جامع در سه ماه سال آینده انجام خواهد شد.

علوی گفت 48:  شهرک صنعتی و هشت هزار و 600 واحد صنعتی از سال 1348 تاکنون از گاز طبیعی برخوردار شده اند.

وی در پایان اذعان نمود : 34درصد گاز استان در بخش صنعت، 20 درصد در بخش خانگی، 35 درصد نیروگاه ها، 6 درصد پالایشگاه، 2.5 درصد بخش تجاری و 2.5 درصد حمل و نقل، توزیع و مصرف می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار