کد خبر: 893806
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
آيين گشايش انجمن ادبي دانشگاه تهران با نكوداشت ياد و خاطره قيصر امين‌پور، سه‌شنبه (۱۷ بهمن ماه) ساعت ۱۵ در باغ موزه نگارستان برگزار مي‌شود.
به گزارش «جوان» اين مراسم با حضور مجيد سرسنگى (معاون فرهنگ دانشگاه تهران)، حضور و شعرخواني ساعد باقري، يوسفعلي ميرشكاك، محمدرضا عبدالملكيان، سهيل محمودي، محمدعلي بهمني، افشين علا، اسماعيل اميني، سعيد بيابانكي، حسين آهي، عبدالجبار كاكايي، حميدرضا شكارسري، بيوك ملكي، فريبا يوسفي و عليرضا بديع برگزار خواهد شد. 
مجيد سرسنگى در زمينه آغاز به كار انجمن ادبى دانشگاه تهران، گفت: يكى از رويكردهايي كه ما در اين چند سال در حوزه فرهنگى دانشگاه تهران داشتيم اين است كه سليقه‌هاى مختلف دانشجويان، محملى براى فعاليت‌هاى فرهنگى پيدا كند. حوزه ادبيات و شعر يكى از حوزه‌هايى است كه به شدت دانشجويان به آن علاقه دارند. ما در دانشگاه، دانشکده ادبيات داريم كه اساتيد برجسته‌اى در آنجا يا درس دادند و بودند يا در حال حاضر هستند، مثل مرحوم قيصر امين‌پور یا استاد شفيعي كدكنى كه خوشبختانه ایشان در حال حاضر هم حضور دارند و دانشجويان از محضر درس استاد استفاده مى‌كنند. وى افزود: بنابراين فكر كرديم كه تشكيل يك انجمن ادبى مى‌تواند در جذب استعدادهاى جوانى كه در دانشگاه هستند در حوزه ادبيات و شعر مفيد باشد و بسترى را فراهم كند كه اين دانشجويان و همچنين اساتيد بتوانند در اين انجمن ادبى هم بياموزند و هم به ديگران آموزش دهند. معاون فرهنگى دانشگاه تهران، اظهار داشت: نكته ديگر اين است كه يكى از مسائلى كه دانشگاه هميشه از آن رنج مى‌برده؛ عدم ارتباط با جامعه بوده است؛ در حوزه‌هاى علمى هم اين موضوع بوده و در حوزه‌هاى فرهنگى و هنرى هم هست، يعنى به عنوان مثال اساتيدى كه در دانشگاه در حوزه شعر كار مى‌كنند خيلى در جامعه شناخته شده نيستند و با جامعه ارتباطى ندارند، نه تأثيرى در جامعه مى‌گذارند و نه تأثير از جامعه مى‌گيرند، البته عموما اين طور است و استثناهايى هم بوده است. سرسنگى در ادامه عنوان كرد: فكر كرديم ايجاد يك انجمن ادبى مى‌تواند نقش اساتيد و دانشجويان ادبى دانشگاه را در محيط حرفه‌اى ادبيات و شعر كشور بيشتر كند و به نوعى ما بتوانيم در حوزه ادبيات و شعر جريان‌سازى و نقش‌آفرينى كنيم. 
معاون فرهنگى دانشگاه تهران، گفت: در مجموع قرار است فعاليت‌هايى كه در باغ موزه نگارستان انجام مى‌شود، چند بعدى شود، ايده ما اين است كه باغ موزه نگارستان تبديل به يك مركز فرهنگى- هنرى جامع شود و تنها يك موزه براى نگهدارى چند شيء نباشد به همين دليل سعى كرديم فعاليت‌هاى متنوعى را در باغ موزه نگارستان طراحى كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار