کد خبر: 886693
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در تواريخ آورده‌اند كلئوپاترا ملكه يوناني تبار مصر بدن خود را در چهل ليتر شير گاو و الاغ مي‌شست كه لطيف‌تر شود. لويي چهاردهم هر روز هشت نوع غذاي به اصطلاح لاكچري مركب از سوپ لاك‌پشت جزاير اقيانوس هند، غذاي گوشتي اول و دوم و سوم، غذاي گوشت ماكيان، گوشت ماهي و بلدرچين و طاووس و خاويار تناول مي‌كرد و صرف هر ناهار سه ساعت طول مي‌كشيد. آنقدر پرخوري مي‌كرد كه ناچار به استفاده از انيما يا تنقيه مي‌شد و گويند در طول عمرش 17‌هزار بار تنقيه كرد. سفره ماری آنتوانت هم بسيار رنگين بود و هر نوع چرنده و پرنده و خزنده‌اي در مستعمرات فرانسه پيدا مي‌شد سر ميز او مي‌آوردند. استالين كه در جواني محروميت و گرسنگي فراوان و رنج تبعيد به سيبري را تحمل كرده بود، بسيار پرخور بود و همراهان قوام‌السلطنه كه در سال 1324 همراه نخست‌وزير ايران به مسكو رفته بودند تا قوام موضوع آذربايجان و كردستان اشغال شده و از دست رفته را حل كند، در خاطرات خود نوشته‌اند كه 123 نوع غذاي متنوع سر ميز شام آماده شده بود و آنقدر مارشال‌ها و ژنرال‌هاي روسي و رجال و رهبران حزب مي‌خوردند كه حالشان به هم مي‌خورد و به دستشويي‌ها رفته دست داخل دهان برده استفراغ مي‌كردند و دوباره بر مي‌گشتند. 
در دربار پهلوي در دهه‌هاي 40 به بعد هم هر روز يك هواپيمای بزرگ هما كه به پاريس سفر مي‌كرد، در مراجعه انواع گوشت گوساله و گاو فرانسوي، كتلت آماده گوسفند، 100 نوع مخلفات و چاشني‌ها و حتي پپسي و كوكا توليد فرانسه و آب گوجه‌فرنگي و انواع تومات خريده و براي مصرف روزانه دربار مي‌آوردند. در روزنامه جوان  كه هميشه اخبار يك و تازه دارد، خواندم گوشت نازپرورده‌ گاو خارجي كيلويي يك ميليون تومان آورده‌اند. اين گاوها از ژن خاص بوده، آنها را با موسيقي پرورش مي‌دهند، حمام و ماساژشان مي‌دهند كه بزرگ مفت‌خوران انگل رانت‌خوار كوفت كنند و به ريش ملت ايران بخندند. من يقين دارم كساني كه جرئت مي‌كنند اين گنده‌خوري‌ها را بكنند و مردم را دست بيندازند، در سنين خردسالي و نوجواني روزگار گدايي و فقر و پرمسكنتي را گذرانده و اكنون دارند از مملكت و ملت خود انتقام مي‌گيرند. 
رجال ايران در گذشته‌هاي دور هرگز به اين كارها دست نيازيده و ساده‌تر از ديگران زندگي مي‌كرده‌اند. شاه‌عباس و نادرشاه نمونه آن بزرگانند. غذاي شاه‌عباس ساده‌ترين اغذيه بوده و مردي كه سه امپراتوري عثماني، پرتغال و اسپانيا و ازبكان را از ايران راند به نان و گوشت يا حبوبات بسنده مي‌‌كرده است. نادرشاه فاتح هندوستان، سند، ماوراءالنهر و تركستان و كوبنده صدها مورد حملات ارتش 200 هزار نفري عثماني اغلب با نخود برشته كه در جيب خود همراه داشته يا حداكثر به تخم‌مرغ نيمرو كه روي آن عسل مي‌ريخته اكتفا مي‌كرده است. غذاي هميشگي آيت‌الله بروجردي، آيت‌الله كاشاني و امام خميني(ره) آبگوشت تنگ آب بوده و من شنيدم آيت‌الله بروجردي كمتر چلو و پلو مي‌خورده و همه مي‌دانند كه آيت‌الله كاشاني غذاي روزانه‌اش هميشه آبگوشت بوده است. اين كساني كه گوشت گاو كيلويي 900هزار توماني مي‌خورند و از خانواده‌هاي شهيدان و اين همه مردم فقير و محروم ايران  شرم نمي‌كنند، همدستاني در وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند كه مجوز ورود هويج 90هزار توماني از امريكا مي‌دهند. من نمي‌دانم اين سازمان تعزيرات و حمايت از مصرف‌كننده اصلاً وجود خارجي دارد، چرا اين نوع فروشگاه‌ها را تعطيل نمي‌كند؟ چرا گرانفروشي را اجازه مي‌دهد؟
عرضه گوشت 900هزار توماني باعث تجري ساير فروشندگان گوشت مي‌شود. خواهيد ديد به زودي در هر طويله‌اي يك دستگاه پخش موسيقي لس‌آنجلسي كه قر به كمر گاوها مي‌آورد، نصب كرده، يك نفر غولتشن هم استخدام مي‌كنند كمر و پهلو و سم‌ها و باسن گاوها را كمي مشت و مال دهند. علف‌هاي مورد تغذيه را هم كمي با چند كيلو پوست خيار و بادمجان و كدو قاطي كرده و به بهانه اينكه نگاه به دست ننه كرديم و قر داديم و غربيله كرديم بهاي گوشت گاو را افزايش خواهند داد. اينها همه حقه‌بازي براي گران كردن مايحتاج مردم است. همين حالا كه قيمت گوشت به كيلويي 50-40 هزار تومان رسيده اغلب خانواده‌ها نمي‌توانند در ماه يك وعده گوشت بخورند واي به وقتي كه گوشت 900 هزار توماني براي تازه به دوران رسيده‌ها (نومن كلاچرها) عادي شود. واكنش و حالت دولت به اين مسائل مهم و مبرم مانند ماست و شير برنج وارفته است. آقاي اسحاق جهانگيري گفته است: «عده‌اي از دولت آويزان هستند، نه خودشان آويزان شدن را رها مي‌كنند و پي كار خود مي‌روند، نه دولت جرئت رد كردن آنها را دارد.» راست مي‌گويد. مثلاً آقاي مهندس نعمت‌زاده خوشبختانه به دولت رحم كرده و كنار رفت، اما حالت آويزانگي را ادامه داد. رفته است وزارت نفت، بغل‌دست آقاي زنگنه دوست و همپالگي و رفيق گرمابه و گلستان خود نشسته است.
ادامه دارد
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
سلام جناب معتضد، مثل همیشه عالی بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار