کد خبر: 885020
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
استاندار البرز:
استاندار البرز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدت حضور ۲ ماهه اش در این استان گفت: تعطیلی پنج شنبه ها در البرز نیازمند مصوبه قانونی است.

محمدعلی نجفی اظهار کرد: در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» که مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت است، برای افزایش اشتغال و حذف بیکاری در استان مهاجر پذیر البرز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی افزود: در این مدت تسهیلات اعتباری بانکی از ۳۰ میلیارد تومان به بالای ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده و حدود ۲ برابر شده است و به موازات آن نیز مذاکراتی با مدیران عامل بانک ها داشتیم.

نجفی با اشاره به آخرین نرخ بیکاری استان در تابستان ۹۶ که رقم ۱۳/۸ درصد اعلام شد، افزود: به هیچ عنوان این عدد با توجه به ظرفیت های غنی استان البرز از حیث پتانسیل های صنعت و قطب علم و فناوری در کشور همین طور علوم دانش بنیان و وجود موسسات تحقیقاتی ملی قابل قبول ما نبوده است.

استاندار البرز گفت: با وجود اینکه وزارت کار تعهد ۳۳ هزار فرصت شغلی را برای این استان در نظر گرفته است، ما برای فراهم ساختن ۴۵ هزار شغل برنامه ریزی کرده ایم.

نجفی با بیان اینکه افزایش اشتغال در استان به صورت ماهیانه رصد می شود، افزود: به موازات این امر واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد نیز احصا وضعیت و به واحدهای فعال تبدیل می شوند.

نماینده عالی دولت در استان البرز پیرامون دغدغه های حوزه حمل و نقل در استان نیز بیان کرد: یکی از مشکلات استان البرز و شهر کرج مسائل حمل و نقل و ترافیک آن است و بخش عمده ای از ترددها از محورهای مواصلاتی استان انجام می شود.

وی افزود: ورودی شهر کرج و خروجی همیشه با مشکل ترافیک روبرو است و این مسئله باعث شده تا شهر کرج و استان البرز دچار آلودگی هوا شود.

استاندار البرز گفت: با بهره برداری از بخش اول آزاد راه تهران شمال تا  ۳۳ درصد ترافیک استان تا آزاد راه شمال و همت به شهرستانک کاهش پیدا خواهد کرد که با در نظر گرفتن اصول فنی و زیربنایی اقدامات در حال انجام است و کار با سرعت در حال تکمیل می شود.

استاندار البرز تکمیل ادامه بزرگراه همت را نیز تکمیل کننده طرح کاهش آلودگی هوا و ترافیک ناشی از آن عنوان کرد و گفت: این طرح نیز به جهت مشکل منابع مالی متوقف شده بود که پس از مذاکرات انجام شده جهت رفع معارضین کار در حال پیش رفتن است و تا کنون ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: تأمین منابع اولیه این طرح انجام شده است و خط ویژه ای از زیرپل کلاک باز خواهد شد  و در ادامه به کنار گذر شمالی می رسد که این طرح نیز ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به موازات آن کنار گذر جنوبی و همین طور مترو کرج – گلشهر و گلشهر – هشتگرد نیز روند تکمیل خود را طی می کند که این طرح ها نیز بخشی از بار ترافیک را کاهش خواهد داد.

استاندار البرز با اشاره  به موضوع تعطیلی پنجشنبه ها نیز گفت: تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا این مطالبه مردمی را پیگیری کنیم، البته به این جمع بندی رسیدیم که این اتفاق بیفتد اما صراحت قانونی در بحث ساعات کاری وجود دارد.

وی افزود: حضور خیرین می تواند در این بخش فرصت کمک ویژه ای برای توسعه و ارتقا سطح آموزش در استان مهاجر پذیر کشور باشد.

وی افزود: مدیریت شهری در سایر حوزه های بخش های شهر اثرگذار است هر چند بخش عظیم شهرداری های کوچک را دولت به دوش می کشد. هر چند شهرداری کرج نیز در بحث احداث کنار گذر شمالی استان با سرمایه گذاری قابل توجه اولیه اقدامی قابل تحسین داشته است.

وی در پایان خطاب به مدیران و شهرداران سراسر استان تصریح کرد: تأکید دارم که نباید نیروهای زیر مجموعه دولتی و خصوصی بدون دریافت دستمزد باشند و مسئولان موظف هستند حداقل حقوق کارگران را تأمین کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار