کد خبر: 883218
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
جوان نخبه كه موفق به ساخت دستگاه هك كردن ريموت‌هاي در بازكن شده بود، بعد از انتشار خبر موفقيتش در صفحه اينستاگرامش از سوي چهار سارق سابقه‌دار منزل تهديد و سپس ربوده شد.
عاملان حادثه بعد از سرقت دستگاه‌اختراع شده، نخبه جوان را رها كردند، اما با طرح شكايت از سوي پسر جوان به دام پليس افتادند. 

به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل پسر 19‌ساله‌اي به اداره پليس رفت و از چهار آدم‌ربا شكايت كرد. او در توضيح ماجرا گفت: من دانشجوي رشته مهندسي برق يكي از دانشگاه‌هاي دولتي تهران هستم. قبل از ورود به دانشگاه روي چند پروژه الكترونيكي كار كردم و الان هم كارگاه كوچكي براي كارهاي تحقيقاتي‌ام در جنوب تهران دارم.

چندين دستگاه الكترونيكي اختراع كردم و به ثبت رساندم و آخرين اختراعم دستگاه هكري بود كه با آن رمز دستگاه‌هاي ريموت در باز كن را هك مي‌كند به طوريكه پس از يك‌بار باز يا بستن در ريموت دار، دستگاه من رمز آن را به صورت فركانس دريافت و ذخيره مي‌كند و پس از آن دستگاه من قادر است در را به راحتي باز يا بسته كند. پس از اختراع اين دستگاه براي ثبت آن اقدام كردم و از آنجايي كه دوست داشتم دوستان و بستگانم در جريان اختراعم قرار بگيرند عكس و مشخصات آن را همانند ديگر اختراعاتم در اينستاگرام و تلگرام منتشر كردم.

تعداد زيادي از فالورهايم مرا تشويق كردند و در اين مدت هم افرادي به عنوان خريدار با من تماس گرفتند، اما به همه آنها اعلام كردم كه قصد فروش دستگاه را ندارم چون براي من ارزش معنوي آن بالاتر از ارزش مادي بود. مدتي گذشت تا اينكه فردي كه خودش را كيوان معرفي مي‌كرد با من تماس گرفت و اصرار داشت دستگاه را به او بفروشم، اما من حاضر به فروش دستگاهم نشدم. او هر روز چند بار تماس مي‌گرفت و اصرار مي‌كرد و در نهايت هم تهديد به مرگ كرد و گفت اگر دستگاهم را به او نفروشم اتفاق بدي در انتظارم است. وقتي موضوع را به پدرم گفتم نگران شد و محل زندگي‌مان را مجهز به دوربين‌هاي مداربسته كرد تا همه چيز تحت كنترل باشد. 
     
ربودن مخترع جوان از داخل پاركينگ خانه‌اش 

وي ادامه داد: ساعت 9 صبح امروز وقتي از پاركينگ‌خانه‌مان خارج شدم مرد جواني در حالي كه اسلحه كلت كمري در دست داشت به شيشه خودروام زد و خودش را مأمور پليس معرفي كرد. او با تهديد اسلحه مرا سوار خودروي پژو پارسي كرد كه راننده آن آماده حركت بود. راننده شروع به حركت كرد و پشت سر ما هم يك خودروی پرايد‌ با دو سرنشين، خودروي ما را اسكورت مي‌كرد‌. لحظاتي بعد آنها در خيابان خلوتي نگه داشتند و مرد مسلح به من گفت كه همان خريدار دستگاه است.

او تهديد كرد اگر دستگاه را به آنها تحويل ندهم مرا مي‌كشند. در چنين شرايطي مجبور شدم با آنها همكاري كنم و براي تحويل دستگاه به طرف كارگاهم به راه افتاديم كه در ميانه راه متوجه شدم كليد كارگاه در خانه جا مانده است. بنابراين همگي دوباره به خانه ما برگشتيم. مرد مسلح در حالي كه اسلحه را پشت من قرار داده بود همراه من به داخل ساختمان آمد و جلو در آپارتمان منتظر من ماند. او تهديد كرد اگر موضوع را به خانواده‌ام بگويم يا قصد فرار داشته باشم مادرم را با اسلحه به قتل مي‌رساند و من هم از ترس به مادرم گفتم كه كتاب درسي‌ام را خانه جا گذاشته‌ام و همراه دوستم از دانشگاه به خانه برگشتم تا كتابم را بردارم. كليد را برداشتم و همگي با خودرو به طرف كارگاه رفتيم. داخل كارگاه دستگاه را تحويل آنها دادم. 
   
شناسايي سارقان آدم‌ربا 

پس از طرح شكايت پرونده به دستور قاضي آرش سيفي، بازپرس شعبه چهار دادسراي امور جنايي تهران براي شناسايي و دستگيري مردان آدم‌ربا در اختيار تيم زبده‌اي از كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي قرار گرفت. مأموران در نخستين گام دوربين‌هاي مداربسته محل حادثه را بررسي كردند. دوربين‌ها چهره چهار سارق سابقه دار را ثبت كرده بودند كه دو نفر از آنها مسلح به كلت كمري بودند. در ادامه مأموران تحقيقات گسترده‌اي براي دستگيري آدم‌ربايان آغاز كردند تا اينكه روز يك‌شنبه كارآگاهان مخفيگاه چهار سارق سابقه دار به نام‌هاي اردلان، اردشير، فيروز و ايرج را در حوالي كرج شناسايي و در عملياتي همه اعضاي اين باند را دستگير كردند. 
    
اعتراف متهمان به آدم‌ربايي و سرقت از منازل 

متهمان پس از دستگيري در بازجويي‌ها به جرم خود اقرار كردند. اردلان 27 ساله در بازجويي‌ها گفت: ما همگي سارق منزل هستيم و سابقه‌هاي متعددي در پرونده‌هايمان ثبت شده است. مدتي قبل در اينستاگرام متوجه شديم پسر جواني دستگاه هك ريموت در بازكن اختراع كرده است. از آنجايي كه يكي از موانع سرقت از منازل درهاي ريموت دار بود به اين فكر افتاديم دستگاه پسر مخترع را به بخريم و با هك كردن ريموت در‌هاي خانه‌ها، انبار‌ها و مغازه را به راحتي سرقت كنيم. به همين دليل به او پيشنهاد داديم دستگاه او را به مبلغ 500‌ميليون تومان مي‌خريم، اما او قبول نكرد. سپس او را تهديد به مرگ كرديم، اما باز هم فايده‌اي نداشت تا اينكه محل زندگي‌اش را شناسايي كرديم و او را ربوديم و دستگاهش را به زور گرفتيم. ما در اين مدت با دستگاه او به چند منزل دستبرد زديم، اما خيلي زود شناسايي و دستگير شديم. 
پسر مخترع پس از دستگير آدم‌ربايان گفت: وقتي آنها دستگاه مرا سرقت كردند دستگاه ديگري اختراع كردم كه دستگاه هك را فيلتر مي‌كرد. 
متهمان در ادامه به دستور قاضي آرش سيفي براي ادامه تحقيقات در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار