کد خبر: 875604
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
حجت الاسلام عبدالله عسگری، امام جمعه زواره اصفهان:
حجت الاسلام عبدالله عسگری، امام جمعه زواره اصفهان در گفتگو با خبرنگار استادنیوز، پیرامون مسئله حجاب و فرهنگ آن در ایران بیان داشت: مسئله حجاب آن طور که باید و شاید در جامعه مطرح نشده است. همانگونه که نماز از واجبات دین است، رعایت سایر مسائل اسلام نیز واجب است. حجاب یکی از ضروریات شرع […]
حجت الاسلام عبدالله عسگری، امام جمعه زواره اصفهان در گفتگو با خبرنگار استادنیوز، پیرامون مسئله حجاب و فرهنگ آن در ایران بیان داشت: مسئله حجاب آن طور که باید و شاید در جامعه مطرح نشده است. همانگونه که نماز از واجبات دین است، رعایت سایر مسائل اسلام نیز واجب است. حجاب یکی از ضروریات شرع است. هر فردی در ابتدا، خود باید آن را رعایت کند. ما قائل به آن نیستیم که به اجبار و زورگویی آن را بر مردم تحمیل نمائیم، اما باید فلسفه ملزوم بودن حجاب را بیان کرد.

وی افزود: حجاب مسئله‌ای است که مردم، خود باید آن را تشخیص دهند. زنان مسلمان و متدیّن حفظ عفاف و حجاب را از وظایف خود می‌دانند. عده‌ای که به دنبال تفرقه‌افکنی در این باره هستند بدانند که با تفرقه افکنی و طرح شبهات در مسئله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی،  جز شکست و سرنگونی خود، چیز دیگری نصیبشان نمی‌شود.

حجت الاسلام عسگری در خصوص روش‌های ترویج حجاب صحیح بیان کرد: مسائل فرهنگی و روش‌های مناسب آن باید توسط متولیان امر اطلاع‌رسانی گردد. آگاه‌سازی، مهم‌ترین نقش را در ترویج مسائل مثبت فرهنگی و مذهبی دارد. بسیاری از مردم نسبت به مسائل آگاهی ندارند و این وظیفه ما است تا آن‌ها را آگاه سازیم. ممکن است انسان ذاتاً فطرت بدی نداشته باشد، اما نسبت به برخی مسائل، از جمله فواید حجاب آگاهی نداشته باشد و باید او را توجیه نمود.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: زمانی برای اجباری نمودن بستن کمربند ایمنی در خودرو، صدای اعتراض برخی از مردم درآمد اما خوشبختانه در حال حاضر فرهنگ و ضرورت استفاده از آن برای اکثر مردم روشن شده است. با قانون‌سازی و رعایت مسائل، باعث فرهنگ‌سازی می‌شویم. همیشه عده‌ای هستند که نسبت به قوانین مخالفت کنند و تخلفاتی را مرتکب شوند، اما این به معنی اشتباه بودن اصل موضوع نیست.

امام جمعه زواره در رابطه با نفوذ دشمن و جنگ نرم تصریح کرد: شکی در این نیست که دشمن در جنگ نرم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب "ناتوی فرهنگی” که سال‌ها پیش بیان کرده‌اند، بدون تأثیر نیست. وقتی فضایی برای مردان و زنان به وجود بیاید و نفوذ در قلب‌ها و عقل‌ها صورت گردد، مشکلاتی به وجود می‌آید. هجمه‌ علیه حجاب و مقدّسات اثرگذار است. در مقابل، ما هم باید اقدام کنیم و تأثیرگذار باشیم.

وی در پایان در مورد نحوه عملکرد مسئولین بیان داشت: متأسفانه امور انجام شده را بسیار ضعیف می‌بینم که مسئولین در این قضایا، قاطع وارد نشده‌اند. برای اداره و سازمان‌ها مصوبات قاطع دارند، اما در مورد دین و مسائل مختلف آن مسئولیت‎پذیری زیادی وجود ندارد. در مجموع، بسیار ضعیف کار شده است. این تحریف‌ها باعث کج شدنِ مسیر آرمان‌ها شده و این می‌شود که بی‌قانونی‌ها نسبت به اسلام را در اداره‌ها و سازمان‌ها شاهد هستیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار