کد خبر: 861388
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
علیرضابیگی در دیدار با هیأت گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران تاکید کرد
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با اشاره به ظرفیت بالای دو کشور گفت: تسهیل همکاری‌های بانکی و تقویت مراودات با توجه به شرایط خاص منطقه ضروری است.
جمعی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران، با‌ رئیس و نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ایران با ترکیه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

احمد علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو ملت بر ضرورت تعامل بیشتر میان دو پارلمان تأکید کرد و  گفت: اشتراکات مذهبی و فرهنگی دو ملت پیوندهای مستحکمی را میان دو کشور ایجاد کرده که می تواند بستر مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری های فیمابین در عرصه های گوناگون باشد.  

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اقتصاد  و صنعت را از عرصه های مهم همکاری دو کشور خواند و افزود: ترکیه از مهم ترین شرکای اقتصادی ایران در منطقه است و هنوز دو کشور از ظرفیت های بالایی برای توسعه روابط دوستانه برخوردارند.

وی در همین زمینه بر تسهیل همکاری های بانکی و تقویت مراودات بخش های خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط خاص حاکم در منطقه ضرورت رایزنی و انجام مشورت های منظم میان دو کشور یاد آور شد.

هیأت گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران: تأکید بر تقویت مناسبات دوکشور در راستای ثبات و آرامش منطقه

در ادامه این دیدار نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ترکیه با ایران  نیز بر اهمیت تعامل بیشتر میان دو کشور تأکید کرده و اظهار داشتند: با توجه به روابط تاریخی و اعتقادی دینی دیرینه دو ملت تقویت مناسبات دو کشور به نفع ثبات و آرامش منطقه خواهد بود.  

نمایندگان این هیأت پروژه احداث سد بر روی رودخانه های دجله و فرات برای بهبود شرایط اقلیمی در منطقه دانستند همچنین نسبت به افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور ابراز امیدواری کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر