کد خبر: 857840
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
حسن روانشيد
حسن روانشيد*
 
حضرت آيت‌الله‌العظمي مظاهري، رئيس حوزه علميه اصفهان در سخنراني مذهبي كه ساعت 21:30 دوشنبه ۲۲ خردادماه جاري از راديو اصفهان پخش شد، به نكات ارزشمندي پيرامون نقش آموزش‌وپرورش در حفظ حجاب اشاره فرمودند و ضمن انتقاد از گسترش بدحجابي در مدارس دخترانه شهر و تأسف از اين معضل بزرگ، مسئولان را موظف كردند تا شدت عمل نشان داده و از استخدام و حتي ورود كارمند و ارباب‌رجوع بدحجاب و بدون چادر به محدوده‌هاي خود جلوگيري نمايند!
 
مايه تأسف است كه ادارات دولتي و به خصوص آموزش‌وپرورش كه مهد فرهنگ و اعتقاد اسلامي مي‌باشد، اين‌گونه احساسات يك مرجع عاليقدر را جريحه‌دار نمايد كه ناچار شوند در اين ماه عزيز تريبون خود را به آن اختصاص دهند.
 
دوري جستن آموزش از پرورش در سال‌هاي اخير معضلي است كه مي‌تواند زائده‌اي به نام رفع قبح حجاب را در بعضي از دانش‌آموزان دختر و حتي پسر ايجاد نمايد كه البته مقصر فرزندان ساده و بي‌گناه نيستند و اين امر در اثر بي‌رنگ شدن شاخه پرورش در اين مجموعه است!
آنچه در ادامه سخنراني حضرت آيت‌الله‌العظمي مظاهري قابل‌توجه بود پيرامون استفاده از موبايل‌هاست كه به يك بيماري تبديل و تعداد بسياري از دانش‌آموزان داراي بهترين و پيشرفته‌ترين برند آنها هستند! نسل آينده بي‌خبر از معضلات اين وسيله به‌ظاهر ارتباطي شايد مطلق‌ترين لايه قشر جامعه هستند كه نتوانسته‌اند مخاطرات اين وسيله ارتباطي را از مربيان پرورشي خود دريافت داشته يا اگر شنيده‌اند، بپذيرند!
 
 يكي از وظايف مؤسسات آماري و تحقيقاتي و دانش‌بنيان كشور اين است كه براي ميزان بازدهي فعاليت‌هاي پرورشي در اين وزارتخانه، جدول ارزشيابي تعيين و در مطالعاتي دقيق اطلاعات به‌دست‌آمده را در اختيار مقامات عالي نظام قرار دهند كه آيا اصولاً پرورش در سال‌هاي اخير توانسته نقشي در نشان دادن مسير درست به فرزندان اين آب‌وخاك و در مدارس داشته باشد يا نه كه اگر اينچنين نشده بار كج مسير خود را در مدارس عالي و دانشگاه‌ها ادامه داده و پس‌ از آن وارد جامعه مي‌شوند!
 
حضرت آيت‌الله‌العظمي مظاهري در اين جلسه انگشت اشاره را به‌سوي يكي از معضلات ريشه‌اي جامعه نشانه رفتند و در حقيقت به مسئولان كلان نظام گوشزد فرمودند تا در بدنه شوراي عالي آموزش‌وپرورش بازنگري شده و در پيگيري و كنكاش‌هاي سند ۲۰۳۰ به اين موضوع نيز دقتي عميق‌تر شود. به‌رغم پيگيري‌هاي آموزش‌وپرورش پيرامون رعايت عدم ورود گوشي موبايل به مدارس اما هنوز هم كنترل‌ها مجدانه نيست و در بعضي مواقع مشاهده مي‌شود راننده سرويس دبيرستان‌هاي دخترانه مرد است كه اين خود يكي از نكات حساسي است كه به‌سرعت از پيش چشم بيننده مي‌گذرد اما كمتر كسي به پيامدهاي آن براي نوجوانان و جوانان مي‌انديشد! به‌هرحال به‌نوبه خود سپاسگزار دقت نظر و باريك‌بيني حضرت آيت‌الله‌العظمي مظاهري هستيم و تلاش براي احقاق خواسته حكيمانه ايشان را كه امربه‌معروف و نهي از منكر عمومي است از مسئولان مي‌طلبيم.
*روزنامه‌نگار پيشكسوت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار