کد خبر: 855565
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
اين نخستين باري نيست كه وزير بهداشت عصباني مي‌شود و توهين مي‌كند. تندي‌هاي سكاندار سلامت جامعه حتي دامن خود دولتي‌ها را هم گرفته است.
كبري فرشچي
نویسنده: كبري فرشچي

اين نخستين باري نيست كه وزير بهداشت عصباني مي‌شود و توهين مي‌كند. تندي‌هاي سكاندار سلامت جامعه حتي دامن خود دولتي‌ها را هم گرفته است. حتي اگر اين مقام دولتي فرماندار يك منطقه محروم مانند بدره باشد كه وزير بهداشت در برابر مطالبه وي براي امكانات بيشتر و بهتر بهداشتي درماني كنترل خود را از دست داده و وي را بيشعور خطاب مي‌كند. يا وقتي مي‌خواهد از منتقدان طرح تحول سلامت گلايه كند با عبارت «كرم از خود درخته» آنان را خطاب قرار مي‌دهد و حالا هم توهين آشكار وزير به خبرنگار يكي از روزنامه‌هاي كشور موجب شده تا همه خبرنگاران آزرده خاطر شوند و احساس كنند در برابر انجام رسالت اجتماعي‌شان امنيت ندارند.
 
چنين اخلاق‌هايي البته از ديگر دولتمردان دولت يازدهم شاهد بوده‌ايم؛ از رئيس‌جمهور گرفته كه منتقدان را «به جهنم» ‌حواله مي‌دهد و وزير راه كه با هجوم به يك خبرنگار ميكروفن وي را مي‌گيرد و به اين خبرنگار خانم توهين مي‌كند. اين در حالي است كه چنين رفتارهايي شايسته شأن و جايگاه يك دولتمرد نيست به خصوص دولتمردان جمهوري اسلامي ايران كه با رأي مردم سركار مي‌آيند و بايد خدمتگزار و در برابر مطالبات پاسخگو باشند. رفتار اخير وزير بهداشت اما موجب شده تا كمپيني با عنوان «ما خبرنگاران مزدور نيستيم» تشكيل شود؛ كمپيني كه تاكنون بيش از ۵۰۰ خبرنگار از رسانه‌هاي مختلف كشور به اين كمپين پيوسته‌اند كه اين خبرنگاران خواستار عذرخواهي، جبران قصور و عدم‌تكرار تقصير وزير بهداشت شده‌اند. در ادامه متن نامه اين خبرنگاران خطاب به وزير بهداشت آمده است:
 
نون و القلم
وزير محترم بهداشت‌، درمان و آموزش پزشكي
سلام و تحيت
چنديست كه بدنه اهالي مظلوم رسانه، زخمي الفاظ و رفتار مديران و مسئولان بالادستي دولتي شده‌اند كه شعار آزادي بيان و تحمل مخالفش صرفاً بنرهاي تبليغات ستادهاي انتخاباتي آنها بوده است.
 
خبرنگار فارغ از حزب و گروه و جناح و دسته، فارغ از روزنامه يا سايت، خبرگزاري يا ساير مدياها، فارغ از مليت و اهليت و زبان و لهجه و قوم و قبيله...
هرچه كه باشد «زبان مردم» است و پرسشگري رسالتش!
 
«مزدور»، بي‌شناسنامه، ضد‌انقلاب، چرت پُرس، برود به جهنم، بي‌شعور و الفاظي كه عنوانش در اين مجال نگنجد، شايسته كلام و زيبنده دهان مديران ارشد جمهوري اسلامي ايران نيست!
حرمت جايگاه مقدس خبر، نقد و پرسشگري را نگه داريد؛ چراكه خبرنگار پل ارتباطي مردم با شما است و قطع اين ارتباط عدول از جايگاه خادمي و پاسخگويي به ملت عزيز و صبور تلقي مي‌شود.
و در پايان از شما عذرخواهي‌، جبران قصور و عدم تكرار تقصير را انتظار داشته و برايتان از درگاه خداوند منان توفيقات خدمت به محرومين و پرهيز از عُجب و اشرافي‌گري مسئلت مي‌نماييم.
بديهي است پاسخگويي و عذرخواهي وزير از رفتارش مي‌تواند هم شأن خودش را به وي بازگرداند و هم فرهنگ مراقبت از رفتار و عذرخواهي در برابر اشتباهات را در دولتمردان به نمايش بگذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار