کد خبر: 851025
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
سخنگوي هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي آذربايجان‌شرقي خبر داد
سخنگوي هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي آذربايجان‌شرقي از رقابت 13 هزارو 667 نفر براي بيش از 6 هزار كرسي شوراها در استان خبر داد.
مختار خوش پیمان  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با اتمام بررسی‌های نهایی هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها و هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌شرقی در نهایت 13 هزار و 667 نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای کسب بیش از 6 هزار کرسی شوراها در آذربایجان‌شرقی باهم به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: با آغاز مهلت ثبت‌نام پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند ماه 95 تا 6 فروردین سال‌جاری جمعاً در استان 14 هزار و 45 نفر نام‌نویسی کردند که در بررسی‌های اولیه هیأت‌های اجرایی و نظارت 13 هزار و 152 نفر تأیید صلاحیت شدند.

خوش پیمان با اشاره به فرصت چهار روزه شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به هیأت‌های نظارت بالادستی از سوم تا ششم اردیبهشت ماه گفت: با بررسی پرونده شکایت داوطلبان و رسیدگی به دفاعیات این افراد در هیأت‌های نظارت بالادستی در نهایت 361 نفر در هیأت‌های نظارت شهرستان و 154 نفر نیز در هیأت عالی استان تأیید صلاحیت شدند که جمعاً 13 هزار و 667 نفر معادل 97.3 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان اولیه به مرحله نهایی این  رقابت انتخاباتی راه پیدا کردند.

سخنگوی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در کل مدت ثبت‌نام داوطلبان تا اتمام بررسی صلاحیت‌ها 213 نفر معادل 1.5 درصد ثبت‌نام‌کنندگان انصراف داده و تعداد 165 نفر معادل 1.2 درصد داوطلبان نیز در کل رد صلاحیت شدند.

خوش پیمان با بیان اینکه در بررسی‌های هیأت‌های نظارت و هیأت عالی نظارت استان دقت و عمل به مر قانون به طور کامل در نظر گرفته شد، افزود: تعداد 89 پرونده رد صلاحیت شده شهری جهت بررسی مجدد به هیأت عالی نظارت مرکزی ارسال شده است.

مدیر روابط‌ عمومی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: افرادی که نتوانستند از هیأت عالی نظارت استان صلاحیت بگیرند طبق پیش‌بینی قانونی می‌توانند به هیأت نظارت عالی مرکزی درخواست بررسی مجدد خود را ارائه دهند.

خوش پیمان از نظارت دقیق بر نحوه تبلیغات به ویژه رصد فضای مجازی خبرداد و تاکید کرد: داوطلبان اخلاق انتخاباتی را  در زمان تبلیغات  قانونی خود رعایت کرده و برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر