کد خبر: 848380
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
انجام فعالیتهای عمرانی در سطح شهر که عمدتا توسط شهرداری و سازمانهای تابعه این نهاد خدمات رسان صورت می گیرد، همواره مورد توجه وارزیابی همه اقشار مردم و دستگاههای نظارتی دولتی و حاکمیت بوده و هست.یکی ازموارد مورد سنجش وابراز رضایت مندی ویا عدم جلب رضایت مردم بوده ، سرعت انجام فعالیتهای عمرانی شهرداری است که، این مساله علاوه برداشتن دقت لازم درکیفیت اجرایی طرح ها ومصالح و .... بکاررفته در آن است. اما کندی سرعت فعالیتهای عمرانی شهرداری در سطح شهرستان اسلامشهر ساکنان اين منطقه را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده و نارضايتي انها را به همراه داشته است.

نويسنده: محمدرضا عباسی

اجرای طرح بازگشایی انتهای خیابان نواب صفوی واتصال آن به کمربندی الغدیرو عملیات بازسازی و ترمیمم خیابان برنده سیفی 2 نمونه از دهها طرح عمرانی شهرداری اسلامشهر است که در طی چند ماه گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده ولی کندی سرعت اجرایی آ نها ، زمینه گلایه مندی و نارضایتی مردم را بوجود آورده است .

احمد حسنی یکی ازشهروندان اسلامشهری در گفتگو با "جوان" گفت:اقدام شهرداری درجهت بازگشایی خیابان نواب و اتصال آن به کمربندی جنوبی اسلامشهر یکی از کارهای بسیارخوب شهرداری است که در جهت کاهش ترافیک منطقه نقش بسزایی دارد .

وی افزود: متاسفانه به علت های نامعلومی اجرای این طرح مهم چندین سال است که با صورت لاک پشتی صورت می گیرد وسرعت بسیار کندی را شاهد هستیم ، هر از گاهی چند کارگر به همراه چند دستگاه ماشین راهسازی می آیند و دقایقی کار می کنند و می روند .

این شهروند تاکید کرد: آخرچرا دست اندر کاران اینقدر بی توجه هستند؟ اگر این طرح عمرانی در ابتدای شهر و درمسیرعبورمسئولین بود، بازهم با این سرعت کند انجام می شد ؟ یا اینکه برای خودنمایی کردن همه امکانات و توان خود را برای دادن سرعت هر بیشتربه آن طرح بکار می گرفتند؟

محسن آقایی یکی از دیگر ازهمشهریان ساکن ضیاء آباد، می گوید : بازگشایی واتصال خیابان نواب و اتصال به کمربندی یکی از آرزوهای دیرین مردم منطقه بوده و هست و جای بسی تشکر و قدردانی از دست اندرکاران بویژه شهرداری دارد .

وی بیان کرد: متاسفانه کندی سرعت عمل شهرداری با توجه به امکانات و پتانسیل های بالقوه موجود در مجموعه عریض و طویل شهرداری کلانشهر اسلامشهرباعث شده تا شیرینی وحلاوت اجرای این طرح عمرانی در کام مردم ، تلخ شود وحتی در برخی مواقع حاضرند عطایش را به لقایش ببخشند .

مرتضی صادقی یکی دیگراز شهروندان اسلامشهری در اين خصوص گفت: متاسفانه شهرداری اسلامشهردراجرای طرحهای عمرانی با جدیت لازم وارد نمی شود وبا درنظرگرفتن خواسته ها وانتظارات افراد وگروههای تاثیر گذاردرمنطقه اقدام به اجرای طرحهای عمرانی می کندومسائل ومشکلات مردم برایش اهمیتی ندارد.

وی افزود : باز سازی بلوار شهید برنده سیفی که یکی از شریانهای حیاتی در جهت کاهش بار ترافیکی موجود در اسلامشهر است ، از اواخر تابستان سال 95 آغاز شده ولی تاکنون هیچ پیشرفت مناسب و قابل قبولی نداشته و فقط باعث ایجاد مزاحمت برای مردم و بروز تصادفات بی شماری شده است .

صادقی تاکید کرد:آخربازسازی وترمیم یک مسیرمستقیم وبدون داشتن موانع وتاسیسات شهری به طول تقریبی500 مترچقدر طول می کشد، که درطی6ماه گذشته شهرداری اسلامشهر،نتوانسته این طرح عمرانی را تکمیل کند .

جلب رضايت شهروندان آخرين اولويت شهرداري!

خانم حسینی یکی ازبانوان شاغل اسلامشهری نيز در اين خصوص گفت: متاسفانه سیاسی کاری شهرداری در انجام پروژه های عمرانی شهری وجلب رضایت برخی افراد و مدیران دستگاهها، در مقایسه با جلب رضایت مردم وکسب رضایت خدا بیشتر از گذشته شده و برای مجموعه مدیریت شهری مردم جایگاهی ندارند و فقط تامین کننده منابع مالی شهرداری هستند .

این بانوی اسلامشهری، افزود:اقدامات شهرداری منطقه 2 اسلامشهردرانجام برخی طرحهای عمرانی در سطح منطقه شاهدی براین ادعاست ، چه طور می شود درظرف یک هفته ودرست در روزهای پایانی سال،عملیات تعویض ،اصلاح و رنگ آمیزی جداول ونصب چراغهای تزیینی درابتدای بلوار نواب با سرعت عمل بسیار چشمگیروغیر قابل تصورانجام شود ولی درانتهای همین خیابان ،طرح عمرانی مهمتری باز سرعت بسیار کندتر ازحرکت لاک پشت انجام گیرد .

کریم نایبی رئیس شورای اسلامی شهراسلامشهر، در گفتگو با " جوان" گفت: اتصال خیابان شهید نواب صفوی به کمربندی جنوبی شهرستان و بلوارالغدیر یکی ازمهمترین مصوبات وطرحهای شورای شهراست که با توجه به مشکلات ترافیکی موجوددرسطح شهر،می تواند درکاهش بارترافیکی نقش بسیار ارزنده ای ایفا کند .

وی افزود: فازنخست اتصال این خیابان سال گذشته و با پیگیرهای مجدانه اعضای شورای شهر و تلاشهای شهردارو مجموعه مدیریت شهری انجام شد وفازدوم آن نیزاز اواخرپاییزامسال آغاز شده که به علت داشتن معارض وضرورت جابجایی تاسیسات شهری موجود درمحل ازجمله تیرها وترانس برق، این عملیات بکندی انجام می شود.

رئیس شورای اسلامی شهراسلامشهر تاکید کرد:همکاری دستگاههای مختلف خدمات رسان درشهر برای اجرای طرحهای عمرانی می تواند درجهت تسریع کار وافزایش سرعت عملیات اجرایی طرح می تواند بسیاراثر گذارباشد که خوشبختانه تاکنون این همکاری و همراهی وجود داشته و درآینده نیز ادامه خواهد داشت .

وی افزود: دربحث بازسازی خیابان شهید برنده سیفی، متاسفانه با توجه به کاهش درآمدهای مادی شهرداری در طی سالهای گذشته وعدم تخصیص اعتبارات لازم، پیمانکاراجرایی طرح بامشکلات مالی مواجه شده و باعث کندی در اجرای عملیات عمرانی طرح شده است که با پیگیری های صورت گرفته وبا تامین بخشی از اعتبارات لازم بزودی شاهد تسریع در روند اجرایی طرح خواهیم بود .

البته همگان مطلع هستند که تامین منابع مالی طرحهای عمرانی برای یک مجموعه خدمات رسان شهری مانند شهرداری اسلامشهرکه دارای بدنه بسیارفربه وبعضا" ناتوان ونا کارآمداست، یک کاربسیارسخت و دشواری بوده که بدون داشتن درآمدهای پایدار درحال حاضرازسوی مدیرجوان این شهرداری صورت می گیرد. امری بسیار قابل ستایش وستودنی است اما باید توجه داشت که انجام کارهای عمرانی اولویت دار عمرانی در اقصی نقاط شهردرکم ترین زمان ممکن وبا رعایت اصول فنی و کیفیت کارازجمله کمترین خواسته های شهروندان است که متاسفانه اغلب به سلیقه وسفارش ها وتوصیه های افراد اثرگذاردر منطقه انجام می شود که باید نسبت به آن دقت نظر بیشتری شود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار