کد خبر: 847029
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
گزارش «جوان» از تمرين تيم ملي واليبال در راه ليگ جهاني 2017
روزهاي پرهيجان واليبال در حالي از خرداد با آغاز ليگ جهاني آغاز مي‌شود كه واليباليست‌هاي كشورمان چند روزي است تمريناتشان را زير نظر كولاكوويچ آغاز كرده‌اند و با تفكرات و تمرينات مربي جديد تيم ملي كشورمان آماده رقابت با غول‌هاي واليبال دنيا در خرداد و تير مي‌شوند...
نویسنده: سعيد احمديان

روزهاي پرهيجان واليبال در حالي از خرداد با آغاز ليگ جهاني آغاز مي‌شود كه واليباليست‌هاي كشورمان چند روزي است تمريناتشان را زير نظر كولاكوويچ آغاز كرده‌اند و با تفكرات و تمرينات مربي جديد تيم ملي كشورمان آماده رقابت با غول‌هاي واليبال دنيا در خرداد و تير مي‌شوند، سخت‌گيري‌ها و نظم و قوانين انضباطي سرمربي صربستاني از نكاتي است كه به وضوح در تمرينات اين روزهاي واليبال مي‌توان مشاهده كرد، تصميماتي كه سبب شده تا خيلي‌ها اميدوار باشند با توجه به سيستم مديريتي كولا كه حلقه مفقوده واليبال در زمان كواچ و لوزانو بود، تيم ملي كشورمان بدون حاشيه در رقابت‌هاي پيش‌رو به ميدان برود.
  
اگر اميد به صعود نداشتم به ايران نمي‌آمدم
همه چيز تغيير كرده و ديگر خبري از بي‌انضباطي‌ها و تمرينات سبك مربيان قبلي نيست، با آمدن ايگور كولاكوويچ اگر سري به تمرينات واليبال بزنيد، به خوبي اين تغييرات محسوس را احساس خواهيد كرد، تغييراتي كه سرمربي صرب مي‌گويد براي موفقيت است. كولاكوويچ پس از پايان تمرين دوشنبه كه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، روبه‌روي خبرنگاران قرار گرفت و از شرايط تمرينات صحبت كرد: «در سه روز گذشته تمرينات را با حضور نفرات هر دو گروه پيگيري كرديم. نفرات گروه دوم كه به ما پيوستند به دليل اينكه استراحت كافي داشتند شرايط بهتري دارند و با حالت روحي خوبي به تمرينات آمدند. برخي نفرات از آمادگي بدني لازم برخوردار نبودند. يك جلسه‌اي كه در آن با بازيكنانم صحبت كردم برايم بسيار مهم بود. تمركز اصلي من روي حركات سرعتي و تمرينات پرشي است و فعلاً تا همين حد پيش رفته است.‌» سرمربي صربستاني درباره انتخاب نفرات نهايي هم گفت: «هنوز 21بازيكن نهايي خودم را انتخاب نكردم. به اعتقاد من همه بازيكنان ايران شايستگي قرار گرفتن در تيم ملي را دارند. توانايي و پتانسيل واليبال ايران زياد است و فرصت كافي هم داريم براي اينكه بازيكنان بيشتري را ارزيابي كنيم.»
 
ليگ جهاني 2017 كه از 12 خردادماه آغاز مي‌شود، اولين آزمون جدي و رسمي كولا در واليبال ايران است. سرمربي مونته نگرويي در پاسخ به سؤال «جوان» درباره اينكه با توجه پتانسيلي كه از واليبال ايران ديده، آيا تيم ملي مي‌تواند به مرحله فينال ليگ جهاني صعود كند، گفت: «اگر اميدي به صعود تيمم نداشتم اصلاً به ايران نمي‌آمدم. وضعيت و رفتار تيمي واليبال ايران و پتانسيل آن آنقدر بالاست كه مي‌توان اميد زيادي به صعود داشت. با تمرين و تمرين و تكرار بسيار زياد مي‌توان به سخت‌ترين اهداف و جايگاهي كه شايسته ايران است، دست پيدا كرد.»
 
واكنش ملي‌پوشان به قوانين انضباطي
تمرينات تيم‌ملي واليبال از اول هفته با اضافه شدن بازيكنان اصلي، شكل جدي‌تري گرفته است، مهدي مرندي ليبروي تيم ملي هم يكي از 9 بازيكني بود كه در مرحله دوم به تمرينات اضافه شد، درباره كار با سرمربي جديد معتقد است: « ما 9 نفري بوديم كه گروه دوم آمديم و اگر گروه اول مي‌آمديم به نفعمان بود، چون فشار تمرينات خيلي سنگين است و با توجه به استراحتي كه بيش از يك‌ماه شد، وفق دادن با اين تمرينات سخت‌تر است.‌» مرندي با اشاره به قوانين انضباطي سرمربي مونته نگرويي هم گفت: «در تمرينات نظم در اولويت كاري است، واقعاً با نظم تمرين مي‌كنيم و اين در روند كاري خودمان و هم روند كاري آقاي كولاكوويچ تأثير دارد.‌» ميلاد عبادي‌پور، دريافت كننده تيم ملي واليبال ايران در حاشيه تمرينات تيم ملي در مورد شخصيت ايگور كولاكوويچ، سرمربي تيم ملي گفت: «‌او يكي از باشخصيت‌ترين و بهترين مربياني است كه تاكنون با آن كار كرده‌ام، ولي از نظر كاري واقعاً سخت‌گير است. تمرينات ما از حالت سبك شروع شد. به تازگي حركات پرشي هم به تمرينات ما اضافه شده است و فشار تمرينات رفته رفته خيلي زياد شده است.»
 
عبادي‌پور در پاسخ به اين سؤال كه آيا تيم ملي ايران مثل زمان ولاسكو باز هم پيشرفت خواهد كرد يا نه، هم اينطور پاسخ مي‌دهد: «‌هر رشته‌اي كه پيشرفت ناگهاني داشته باشد، قطعاً در برهه‌اي از زمان، پس‌رفت خواهد كرد ولي نه زياد. ما نيز اين پس‌رفت را داشتيم، ولي همانطور كه گفتم زياد نبود. تلاشمان را ‌كرديم و ما بازي‌هاي زيادي را برديم و شكست را نيز بارها تجربه كرديم. من اعتقاد دارم كه امسال اوج پيشرفت ما خواهد بود و دوران پس‌رفتمان تمام شد و تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا روند نتيجه‌گيري‌مان رو به پيشرفت باشد.»
 
عادل غلامي سرعتي‌زن تيم ملي واليبال هم از قوانين انضباطي كولاكوويچ با وجود سخت‌گيري‌هايي كه مي‌شود، استقبال مي‌كند: «‌يكي از ويژگي‌هاي تمرين با كولاكوويچ، نظم است و هر چيزي سر جاي خودش است.‌» هر چند او هم با اشاره به فشار تمرينات هم با خنده مي‌گويد: «‌زمان تمرين با آغاز كارهاي تاكتيكي بيشتر شده و دير مي‌گذرد و خسته كننده است!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار