کد خبر: 843861
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
در مراسم بهره‌برداري از تصفيه‌خانه درياچه خليج فارس
شهردار تهران اعلام كرد: بيش از ۵۰ درصد زيرساخت‌هاي شهري در تاريخ عمر شهر تهران در ۱۰ سال اخير ساخته شده است و تا پايان بهار امسال، خطوط متروي تهران به ۳۰۰ كيلومتر مي‌رسد.
محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاح همزمان ۹ پروژه عمراني شهر تهران در درياچه شهداي خليج فارس، اظهارداشت: يكي از تأكيدات ما در اين دوره مديريت شهري تمركز بر حمل و نقل عمومي بود كه ما اين كار را در اوج بي‌پولي انجام داديم.
 
وي افزود: ما هم تحريم داخلي بوديم و هم تحريم خارجي اما با اين شرايط واگن‌سازي ما در دو شيفت كار مي‌كند و اكنون براي بالا بردن بهره‌وري مي‌خواهيم آن را به سه شيفت برسانيم.
شهردار تهران اضافه كرد: در پايان بهار مترو به ۳۰۰ كيلومتر مي‌رسد و هر ۸ خط مترو تمام مي‌شود و اين يكي از افتخارات ماست.
 
قاليباف افزود: ما معتقديم بيش از ۵۰ درصد زيرساخت‌هاي اين شهر در تاريخ عمر شهر تهران در ۱۰ سال اخير ساخته شده است. هر كس به تهران وارد مي‌شود چه از استان‌هاي ديگر و چه خارجي‌ها واقعاً نسبت به اين تغييرات در اين شهر دچار شگفتي مي‌شوند.
شهردار تهران گفت: مديريت شهر تهران و زيرساخت‌هاي آن بي‌عيب و اشكال نيست اما حرف ما اين است كه خروجي ما در اين دوره زياد و با كيفيت بوده است و از خدا مي‌خواهيم توفيق دهد تمام اشكالات موجود مرتفع شود.
 
وي با بيان اين مطلب كه براي رفع مشكلات بايد همه دست به دست هم دهيم، افزود: مردم واقعا وظيفه خودشان را نسبت به ما مسئولان تمام كردند، هر وقت اين نظام و انقلاب به حضور مردم نياز داشته ما اين حضور را در اوج خود ديده‌ايم پس دعواهاي سياسي و حرف‌هاي جناحي پاسخ اين حضور نيست.
 
قاليباف تصريح كرد: برخي مواقع حسادت باعث مي‌شود حرف‌هايي را بزنيم، كينه و حسد براي هيچ جامعه‌اي به ويژه جامعه اسلامي زيبنده نيست اما متأسفانه برخي‌ها ضعف مديريت و كم‌كاري‌شان را مي‌توانند با نصيحت بيهوده و دعواي سياسي رفع كنند.
وي تأكيد كرد: جوهر انسان و حيات هر جامعه بستگي به ميزان كاري دارد كه در آن جامعه انجام مي‌شود، نمي‌شود با حرف سياسي تنبلي را پوشاند الان ۳۶، ۳۷ درصد جوان‌هاي فارغ‌التحصيل ما بيكار هستند، اين نتيجه همان سياسي‌كاري و كار نكردن‌هاست.
شهردار تهران با اشاره به برخي اقدامات در حوزه معاونت اجتماعي گفت: ما قريب به ۴۰۰ مسجد و حسينيه ساختيم يا در حال ساخت آن هستيم، در حوزه سالن سينما و تئاتر هم همين طور ما بخش سخت افزاري هنر را بر عهده گرفتيم.
وي تأكيد كرد: در حوزه فضاي سبز كمربند سبز دور تهران ۱۸ هزار هكتار بود كه اكنون به ۳۹ هزار هكتار رسيده است.
 
قاليباف تأكيد كرد: كار ما بي‌عيب و نقص نيست اما انصاف است كارهاي ما با دوره‌هاي پيشين مقايسه شود يا حتي اقدامات ما را با كشورهاي هم سطح ما مقايسه كنيد.
قاليباف اضافه كرد: ما عذرخواه مردم هستيم كه در شأن آنها خدمت نكرديم اما اين را منصفانه نمي‌دانيم كه افرادي در مقاطع خاص سياسي هر حرفي خواستند بزنند البته مردم ما باهوش‌تر از آن هستند كه اين حرف‌ها را باور كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار