کد خبر: 827244
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
شهردار کلانشهرکرج :
شهردار کلانشهر کرج اظهار داشت: گداپروری بزرگ ترین خیانت طبقات برخوردار جامعه در حق مستضعفین است و باید به سمتی حرکت کنیم که فقرزدایی با سیاست های متناسب و راهکارهای صحیح صورت پذیرد.

علی ترکاشوند ادامه داد: متاسفانه مشاهده می شود که عده ای سودجو تحت لوای نیازمند و فقیر نسبت به حضور در خیابانها و گرایش به تکدی گری اقدام کرده و از احساسات و عواطف پاک شهروندان سوء استفاده می نمایند که بهترین ابزار برای ایستادگی در برابر این چالش و آسیب فرهنگسازی و آگاهی بخشی است..

وی اضافه کرد: این در حالی است که نیازمندان واقعی به جهت آبرومندی و شرم و حیا از دست درازی در برابر سایرین سرباز می زنند و در نتیجه فقراء فقیرتر و برخی سودجویان پول بیشتری را به جیب می زنند و جا دارد که علاوه بر فرهنگسازی از طریق رسانه های جمعی و گروهی، دستگاه قضا و نیروی انتظامی نیز با تشکیل کارگروه های ویژه نسبت به برخورد شدید و جدی با این قبیل سودجویان اقدام نمایند.

 این مسئول ارشد شهری با بیان اینکه شهروندان باید از مجاری صحیح همچون کمیته امداد، موسسات خیریه یا شناسایی مستقیم افراد نیازمندان نسبت به ابراز همدردی با نیازمندان اقدام نموده و نیت های پاک و خیرخواهانه خود را به منصه ظهور برسانند، خاطر نشان کرد: بنده با اطمینان و اطلاع کامل به محضر شهروندان شریف اعلام می کنم که بیشتر متکدیان به لحاظ مالی بی نیاز هستند و با هدف کلاهبرداری و سودجویی در این حرفه فعالیت می کنند.

 ترکاشوند با تاکید بر اینکه حضور متکدیان در سطح شهر به لحاظ سیما و منظر شهری نیز تهدیدزا می باشد و این افراد بهداشت روان و سلامت عمومی جامعه را زیر سوال برده اند، عنوان کرد: در مواردی مشاهده شده که این افراد پیشنهادهای ارائه شده مبنی بر فرصت شغلی با بیمه و حقوق مکفی را رد کرده اند و پُر واضح است که کسی حاضر به ترکِ تن پروری و کسب درآمد بدون کمترین تحرک نیست.

 کلیددار شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: متاسفانه علاوه بر مهاجرت افراد از سایر شهرهای کشور جهت گدایی در تهران و کرج، مشاهده می شود که اتباع غیرمجاز از کشورهای عراق، پاکستان، بنگلادش و افغانستان نیز به صورت فردی و گروهی در خیابانها حضور یافته و با ایجاد معلولیت های عمدی و چهره ای نامعقول از شهروندان اخاذی و سودجویی می کنند.

 ترکاشوند در پایان گفت: شهروندان گرامی بدانند که کمک های ناآگاهانه ایشان به گدایان تنها به جدایی تعداد بیشتری سالمند و کودک از خانواده هایشان کمک می کند؛ چرا که گروه ها و باندهای تکدی گری با بکارگیری این افراد و روانه کردن ایشان به سطح شهر نسبت به درآمدزایی بیشتر اقدام کرده و سعی در ترحم انگیزی و جلب احساسات و عواطف پاک شهروندان دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار