کد خبر: 825944
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
فارسی آموز ارمنی پس از بازگشت به کشورش، بازدید از کلیسای تاریخی وانک در اصفهان را بسیار جذاب دانست و گفت: چند نفر از ارامنه ایرانی را دیدیم که از دیدن ما خیلی خوشحال شدند و از حضورمان در ایران به گرمی استقبال کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، «دیانا نازاریان» فارسی آموز اهل کشور ارمنستان که تابستان سال جاری در هشتاد و سومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی بنیاد سعدی شرکت کرد، پس از بازگشت به کشورش خاطره سفرش به ایران را به رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ارائه کرد که با کمی ویرایش به شرح زیر می‌خوانید:

در مدت یک ماه که در ایران بودم، خیلی به من خوش گذشت چون همیشه آرزوی سفر به ایران را در سر داشتم و تصمیم دارم دوباره به ایران برگردم چراکه ایران کشوری زیبا است و به نظرم روز به روز توسعه می‌یابد.

مردم ایران مهربان و مهمان نواز هستند و من طی یک ماه اقامت، ایرانیِ عصبانی ندیدم. تعارف‌های زیادی می‌گویند و هر کاری که لازم است برای مهمانان انجام می‌دهند.

یک ماه برای ما خیلی زود گذشت و وقتمان نرسید که همه مکان‌های دیدنی را ببینیم و از آنها لذت ببریم اما از برج میلاد، میدان آزادی، پل طبیعت، دریاچه شهدای خلیج فارس و...، دیدن کردیم.

یکی از برنامه‌های جذاب سفر من به ایران، حضور من و گروهی از فارسی آموزان در جلسه مثنوی خوانی دکتر حدادعادل، رییس بنیاد سعدی بود که پس از جلسه و با دعوت ایشان، به منزلشان رفتیم و برای اولین بار روی زمین صبحانه خوردیم.

در دوره دانش افزایی، سفر سه روزه‌ای هم به اصفهان داشتیم که زمان بسیار کمی است تا بتوانیم قشنگی‌ اصفهان را ببینیم. سی و سه پل را که در جهان خیلی معروف است دیدیم و از منارجنبان و آتشگاه هم که بسیار جالب و قشنگ است، دیدن کردیم و عکس‌های زیادی با دوستان خود گرفتیم.

سپس بازدیدی داشتیم که برای ارامنه خیلی مهم و جذاب است و آن حضور در کلیسای وانک بود. در این کلیسای تاریخی دعا کردیم و کتب قدیمی را دیدم. چند نفر از ارامنه ایرانی را هم در کلیسای وانک دیدیم که از دیدن ما خیلی خوشحال شدند و از حضور ما در ایران به گرمی استقبال کردند.

برای من که همیشه ایران را دوست داشتم و حالا هم دوست دارم، دوره دانش افزایی بنیاد سعدی خیلی مهم و جالب بود و همه برنامه‌ها به شکل خوبی برگزار شد. آرزو دارم دوباره به ایران بیایم و در دانشگاه ایرانی درس بخوانم. برای همه چیز سپاسگزارم.

دیانا نازاریان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار