کد خبر: 825519
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
سريال اتهام‌زني عليه فروغ فرخزاد که از سوي ابراهيم گلستان کليد خورد ...
جواد محرمي
سريال اتهام‌زني عليه فروغ فرخزاد که از سوي ابراهيم گلستان کليد خورد و منجر به اعتراض خواهر اين شاعره نامدار معاصر شد با ادعاهاي عجيب مسعود بهنود همکار بي‌بي‌سي فارسي وارد فاز جديدي شده است. ماجرا از زماني آغاز شد که فرزانه ميلاني، نويسنده بهايي ساکن امريکا اعلام کرد در کتابي که در دست چاپ دارد برخي نامه‌هاي خصوصي فروغ فرخزاد به ابراهيم گلستان را منتشر خواهد کرد؛ اقدامي که با واکنش پسر و خواهر فروغ به عنوان تنها بستگان وي که در قيد حيات هستند، مواجه شد.

 نکته عجيبي که درباره افشاگري عليه فروغ فرخزاد وجود دارد اين است که او در ميان اغلب قشرها و تفکرات جامعه ايراني شاعر قابل‌احترامي است و جريان روشنفکري نيز همواره او را به عنوان شاعري جريان‌ساز و مهم تجليل کرده و در کانون توجه قرار داده است، ولي به يک‌باره فروغي که دستش از دنيا کوتاه است به ضعف در اخلاق متهم مي‌شود و نامه‌هاي عاشقانه او افشا مي‌شود. روزگاري همين روشنفکران پروين اعتصامي را در مقابل فروغ قرار مي‌دادند و او را تخريب مي‌کردند و حالا به مرده فروغ هم رحم نمي‌کنند.

البته اقدام ميلاني و گلستان با انتقادات گسترده‌اي از جانب دوستداران فروغ فرخزاد مواجه شد و وي به سودجويي و سوءاستفاده از اطلاعات در اختيار گذاشته شده از طرف دوستان فروغ مواجه شد. ورود مسعود بهنود، روزنامه‌نگار لندن‌نشين به اين ماجرا به عنوان روشنفکري که با آثار زنانه‌اي چون «خانوم» و «اين سه زن» همواره دايره توجهاتش به حوزه زنان گرايش داشته بر آتش اين جنجال افزود و به ماجرايي که مي‌رفت به دست فراموشي سپرده شود بيش از پيش دامن زد. اظهارات بهنود در اين‌باره سبب شد ابتدا پوران فرخزاد، خواهر فروغ واکنش تندي به ادعاي بهنود نشان دهد و سپس شکوه ميرزادگي، نويسنده ساکن امريکا در اين‌باره نوشت: «واقعاً شرم‌آور است که بهنود روزنامه‌نويس نام‌آوري که به هرچه شهرت داشته باشد کسي او را «شاهدي عادل» نمي‌داند و حتي بيشتر سخنان او را در ارتباط با مسائل مختلف سياسي و اجتماعي باور ندارند پس از 50 سال به خودش اجازه مي‌دهد يکي از بزرگ‌ترين شعراي ايران را براي آقاي گلستان صيغه کند.» البته بهنود توئیت‌کرده که جواب پوران و شکوه را نمی‌دهد اما او ظاهرا از بین همه زنان فقط به این دو غضب نشان داده است! افشاگري عليه فروغ فرخزاد از کانال لندن‌نشين‌هايي چون ابراهيم گلستان و مسعود بهنود اگرچه موضوع عجيبي به نظر مي‌رسد، اما اگر به ياد بياوريم که فروغ در سال‌هاي اخير از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان «شاعري عاقبت به خير» ياد شده است و این اظهارنظر درباره او را در کنار شعر معروفي که فروغ در سال‌هاي پاياني عمرش با عنوان «آن کسي که مي‌آيد» سروده، بگذاريم، بهتر مي‌توان ريشه تخريب او از سوي محافل لندن‌نشين را درک کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار