کد خبر: 817432
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
در شیراز صورت می‌گیرد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، از برگزاري نخستین همايش عشايري با رويكرد پيشگيري از اعتياد در شهر شيراز خبر داد.
عزیزالله قهرمانی

به گزارش روابط عمومي دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس، محمدرضا ابراهيمي از برگزاري نخستین همايش عشايري با رويكرد پيشگيري از اعتياد در شهر شيراز خبر داد و اظهار داشت: پديده شوم مواد مخدر یک مُعضل جدی چندبعدی است، ازاین‌رو نمی‌توان یک یا دو عامل را علت این آسیب اجتماعی برشمرد بلکه دلایل مختلفی سبب انگیزه و گرایش افراد به این مواد افیونی است.

وي هدف از برگزاری این همایش را آگاه‌سازی جامعه عشایری نسبت به این بلای خانمان‌سوز عنوان کرد و افزود: آموزش پيشگيري اوليه از اعتياد و مهارت‌هاي زندگي، تسهيل در امور درمان بيماران اعتياد، ارائه خدمات ورزشي و آموزشي رايگان، تشكيل CB و يا NGO توسط سران طوايف، معرفي بیش‌ازپیش جامعه عشايري به آحاد جامعه از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

ابراهيمي بابیان اینکه این همایش توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس و با همکاری فعالان حوزه عشاير، هنرمندان، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و دستگاه‌هاي مرتبط با حوزه جامعه عشايري برگزار می‌شود، بیان داشت: در این همایش به زمینه‌های اعتیاد به مواد مخدر و مواد محرک که یکی از نگرانی‌های اصلی و عمده در جامعه است و درمان آن و به‌ویژه به مباحث و مسائل مربوط به پيشگيري اوليه از اعتياد، پرداخته مي‌شود.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس بیان کرد: جامعه عشایر همواره پاک‌ترین جامعه در مقابل آسیب‌های اجتماعی به‌‌ویژه مواد مخدر بوده اما می‌طلبد آموزش‌های لازم برای پیشگیری از رخنه و شيوع این پدیده شوم بین دلیرمردان و شیرزنان عشایر ارائه شود.

وی زمان برگزاری همایش را پنج‌شنبه 29 مهرماه جاری اعلام و بیان کرد: این همایش از ساعت 09:00 تا 15:00 در شیراز، پُل معالي‌آباد، منصورآباد، مجتمع فرهنگي تفريحي يورد با حضور جمعی از مسؤولان كشوري، استانی، سران طوايف و عشایر‌نشینان این استان برگزار مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر