کد خبر: 808094
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان:
سیروس اسدپور، مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید توافقی ارقام مختلف خرما توسط شبکه تعاون روستایی در این استان خبر داد.

سیروس اسدپور با اعلام این خبر افزود: بصورت توافقی خرمای کشاورزان خریداری می شود و قیمت اعلام شده بستگی به کیفیت خرما و عرضه وتقاضای بازار قابل افزایش یا کاهش است.

وی از پیش بینی خریداری هزار تن خرما در هرمزگان که سه برابر سال قبل است خبر داد و تصریح کرد: هر کیلوگرم خرما باتوجه به رقم و کیفیت آن بین ۷۰۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان خریداری می شود و بالاترین نرخ تعیین شده به خرمای پیارم درجه یک با قیمت ۱۵ هزار تومان و کمترین نرخ به خرمای علوفه ای یا صنعتی با قیمت ۷۰۰ تومان اختصاص دارد.

اسدپور با بیان اینکه ۴ مرکز خرید در شهرستان های میناب، حاجی آباد، بشاگرد و رودان خرید توافقی خرما را بر عهده دارند، اظهارداشت: نخلدارانی که مایلند محصول خود را بصورت توافقی بفروشند به سازمان تعاون روستایی استان و یا ادارات تابعه در شهرستانها مراجعه کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان سطح زیر کشت نخیلات در هرمزگان را ۳۷ هزار هکتار معرفی کرد و بیان داشت: سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما از ۵۰ نوع رقم در استان تولید می شود که ۱۰ نوع آن صادراتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر