کد خبر: 805477
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
باحضورشهرداربندرعباس و جمعی از مسوولان و شهروندان صورت گرفت:
با حضورعباس امینی زاده شهردار بندرعباس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان و شهروندان بندرعباسی، اختتامیه نخستین جشنواره عکس منظر شهری شهر بندرعباس "خنکای لور" برگزار و ازبرگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل آمد.

عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: مشارکت شهروندان باعث شده شهر بندرعباس در مسیر توسعه قرار گیرد اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

کیانوش جهانبخش افزود: مسئولین و مدیران شهری باید تلاش کنند تا در شهروندان حس تعلق بوجود بیاورند زیرا تنها راه مشارکت شهروندان همین حس تعلق به این شهر است.

درادامه معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس  گفت: شهر بندرعباس متغلق به ما و نسل های آینده ماست به همین دلیل در مقابل آن مسئول هستیم که در زیباسازی آن تلاش کنیم.

رنجبر تصریح کرد: هر ساله مسافران زیادی به شهر بندرعباس سفر می کنند و به تغییر و بهبود شرایط و چهره این شهر اذعان می کنند که این نشان از تلاش هایی است که توسط مسئولین شهر به خصوص مجموعه شهرداری بندرعباس انجام می دهد.

وی اظهارداشت: سازمان پارکها و فضای سبز کارهای خوبی در زمینه ایجاد و نگهداری فضای سبز شهر بندرعباس انجام داده است که نمونه آن در سال گذشته یک میلیون نشاء گل در شهر بندرعباس برای زیبایی این شهر کاشته شد.

 

رنجبر خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات شهر بندرعباس با توجه به خشکسالی ها، کمبود آب می باشد اما باغبانان با تلاش های فراوان توانسته اند شهری زیبا بوجود بیاورند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شهر بندرعباس را به زیبایی دیگر شهرهای بزرگ کشور برسانیم نیازمندن مشارکت همه اقشار به خصوص شهروندان می باشیم.

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز بندرعباس ودبیرنخستین جشنواره عکس منظرشهری بندرعباس "خنکای لور اظهارداشت: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس با هویت بخشی و فرهنگ سازی حفظ و گسترش فضای سبز شهری و توجه شهروندان به صیانت و نگهداری از فضای سبز شهری با ترغیب عکاسان و شهروندان برای عکاسی از موضوعات منظر شهری بندرعباس، افزایش حس تعلق به شهر و جاذبه های آن، استفاده از ظرفیت عکاسان معاصر و نگاه شهروندان به منظور شناخت نقاط قوت و نگاه انتقادی به اهمیت ارج نهادن به طبیعت شهری و ظرفیت های شهر بندرعباس از جمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره عکس منظر شهری بندرعباس "خنکای لور" است.

 مصطفی خادم افزود: فراخوان این جشنواره از اواخر اسفند ماه سال گذشته اطلاع رسانی شد و این جشنواره در پنج بخش شامل مجموعه عکس شهری، تک عکس، عکس آماتوری، عکس آرشیوی و قدیمی و بخش ویژه همیاران سبز  و خبرنگاران می باشد.

 وی تصریح کرد: هر عکاس در بخش مجموعه عکس حداکثر هفت اثر را به صورت مجموعه و در سایر بخش ها حداکثر ده اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمودند که مهلت ارسال آثار تا سی تیر ماه به پایان رسید و کمیته داوری در 12مرداد ماه به داوری آثار پرداختند.

 دبیرنخستین جشنواره عکس منظرشهری بندرعباس"خنکای لور" مصطفی خادم گفت: عکس های برگزیده و منتخب همزمان با اختتامیه جشنواره "خنکای لور" به مدت چهار روز در گالری مرحوم گرمساری به نمایش گذاشته می شود.

 دبیر جشنواره خنکای لور ادامه داد: با برگزاری این مسابقه که برای اولین بار به شکل جشنواره و در این سطح برگزار می شود سسب غنی شدن آرشیو عکس های منظر شهری سازمان پارکها و فضای سبز بندرعباس می شود.

 خادم خاطرنشان کرد: در این جشنواره   50 نفر با ارسال هفتصد فرم عکس شرکت کردند که در بین آثار ارسالی هنرمندان و عکاسان، 23 نفر انتخاب و 72فرم به جشنواره راه یافتند و از بین منتخبین و برگزیدگان نه نفر برنده شدند.

 وی اضافه کرد: در بخش تک عکس سه نفر، در بخش مجموعه سه نفر و در بخش همیار نیز سه نفر برگزیده شدند و توسط کمیته داوران نیز از سه نفر تقدیر شد. همچنین به نفرات برتر نخستین جشنواره عکس منظر شهری "خنکای لور" دیپلم افتخار و جایزه اهدا و به تمام شرکت کنندگان در این جشنواره نیز گواهی شرکت اهدا می شود.

 قابل ذکر است؛ امیرحسین خورگویی، حامد توکلی پور، حسین حق پرست، حسین ضیاء، رضا فتحی  مقدم، ساغر لشکری، سیامک امانی،عاطفه آبام، عبدالرحمان جعفری، علیرضا عباس پور، غلامرضا رحیمی، فاضل مابینی، فاطمه دهقانی، کیومرث خوش صفت، محمد اکبری زاده کهتکی، محمد بشیریان زاده، مهتاب سنگر زاده، هانیه رئیسی تختی، هدیه  رئیسی تختی ،حمید ترخان، آریا سعیدی، پارسا سعیدی و آرشان انصاری 23نفری می باشند که آثار آنها به مرحله بعد راه یافت.

 همچنین در بخش همیاران آرشان انصاری نفر اول، پارسا سعیدی دوم و آریا سعیدی مقام سوم را کسب کردند. در بخش تک عکس نیز علیرضا عباس زاده، کیومرث خوش صفت و حسین حق پرست مقام های اول تا سوم را کسب کردند. در بخش مجموعه نیز محمد بشیریان زاده، محمد اکبری زاده کهتکی و حمید ترخان حائز رتبه های برتر شدند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر