کد خبر: 805215
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کارگاه دو روزه آموزش تکمیلی در خصوص برنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر درسه گروه از 23 مردادماه لغایت اول شهریور ماه درسالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان برگزار می شود

مسوول بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: در راستای بالا بردن سطح آگاهی ،تعداد 200 نفرشامل مراقب سلامت، کارشناس فنی و پرستار ،مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامت شهری در این کارگاه حضور دارند .

 دکتر فریده فخارافزود : با توجه به اینکه امروزه بیماری‌های غیر واگیر در اولویت برنامه‌های نظام سلامت می‌باشد اما نباید از برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های واگیر غافل شویم و مراقبین سلامت باید  ازلحاظ آموزشی توانمند شوند.

وی  هدف از برگزاری این کارگاه تبین برنامه کنترل و روشهای مبارزه با بیماریهای واگیر و غیر واگیر ، تبیین وظایف مراقبین در زمینه کنترل بیماریها ، ارتقاء اطلاعات علمی مراقبین در زمینه کنترل بیماریها و بیان مشکلات عملی مراقبین می باشد .

دکتر فخار افزود:  در این کارگاه مباحثی از جمله : منتقله از آب و غذا، تالاسمی ، دیابت و فشارخون ، هیپوتیروئید و آنفلوانزا در روز اول و سل، ایمنسازی ، ایدز ، زئونوز و مالاریا  در روز دوم توسط کارشناسان مریوطه   مطالبی ارائه میشود.

در ادامه بحث های تخصصی شامل تعاریف ، شناسایی عوامل خطر ، راه های کنترل و درمان ، مرور دستورالعمل ها و فرم های آماری مربوطه توسط مدرسین کارگاه برای حاضرین تشریح و در ادامه نیز به سوالات حاضرین در این کارگاه آموزشی پاسخ داده می شود .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر