کد خبر: 798544
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
نقوي حسيني گفت: دستگاه ديپلماسي خود انتظار داريم در مقابل كشتار مسلمانان كشمير سكوت نكند و از مسلمانان دفاع كند. دفاع از جهان اسلام و مسلمانان جزو اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است و انتظار داريم دولت و دستگاه ديپلماسي نسبت به كشتار مردم مسلمان كشمير عكس‌العمل نشان دهد و اقدامات لازم در اين زمينه را هم انجام دهند.
جهان اسلام در قبال مسلمان‌كشي در كشمير مسئول است/ وزارت خارجه بايد اقدامات لازم را انجام دهد
جوان‌آنلاين: منطقه كشمير با وجود اكثريت مسلمان، بيش از 10 روز است كه روي آرامش به خود نديده و به دليل درگيري بين معترضان و نيروهاي امنيتي، كشتار مسلمانان همچنان ادامه دارد. با وجود سركوب بيرحمانه مسلمانان كشمير جامعه جهاني و سازمان‌هاي بين‌المللي كه نسبت به هر اتفاقي در كشورهاي غربي واكنش نشان مي‌دهد در خصوص تحولات اين روزهاي كشمير سكوت مغرضانه‌اي را اختيار كرده است.  

سيد حسين نقوي حسيني، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به كشتار بيرحمانه مسلمانان كشمير گفت: متاسفانه در روزهاي اخير، جهان اسلام شاهد كشتار مسلمانان كشمير است و دولت هندوستان با استفاده از خشونت به سركوب مطالبات و خواسته‌هاي مردم كشمير اقدام كرده و ما اين سركوب مسلمانان را محكوم مي‌كنيم.
 
نقوي حسيني ادامه داد: اعتقاد ما بر اين است كه با خشونت، قتل عام و سركوب نمي‌توان به مطالبات و تقاضاهاي يك ملت پاسخ داد و بهتر است دولت هندوستان دست از خشونت بردارد و از طريق راه‌هاي گفت‌وگو، مذاكره و نشست‌هاي مشترك به تقاضاها و مطالبات مردم پاسخ دهد.
 
وي با اشاره به سكوت جامعه جهاني نسبت به تحولات كشمير اظهار داشت: جهان اسلام در مقابل كشتار مردم مسلمان كشمير مسئوليت دارد و سازمان كنفرانس اسلامي كشورهاي اسلامي منطقه به ويژه كشورهايي كه براي حفظ يك حكومت قبيله‌اي به برخي از كشورها لشگركشي كنند چرا اكنون مقابل كشتار مسلمانان سكوت اختيار كرده‌اند؟! از آن كشورها انتظار ويژه مي‌رود كه نسبت به اين كشتار بيرحمانه مسلمانان عكس‌العمل نشان دهند و اعتراض داشته باشند.
 
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي همچنين در خصوص عدم واكنش دستگاه ديپلماسي كشور نسبت به كشتار بيرحمانه در كشمير گفت: از دستگاه ديپلماسي خود انتظار داريم در مقابل كشتار مسلمانان كشمير سكوت نكند و از مسلمانان دفاع كند. دفاع از جهان اسلام و مسلمانان جزو اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است و انتظار داريم دولت و دستگاه ديپلماسي نسبت به كشتار مردم مسلمان كشمير اقدامات لازم در اين زمينه را هم انجام دهند.    
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
0
باسلام
ضمن تشکر و قدر دانی از گزارش شما برادران عزیز, این حوادث قلب هر مسلمانی را بدرد می آورد و وزیر محترم امور خارجه ما باید از نفوذ ایران در آن کشور استفاده نموده هر چه سریعتر مقدمات پایان این حوادث را رقم زند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
دیدید که عربستان با پولش چکار میکند شما هی شعار بدهید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار