کد خبر: 794449
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
از سوي احزاب و تشکل‌هاي سياسي صورت گرفت
احزاب و تشکل‌هاي سياسي و شخصيت‌ها با صدور بيانيه‌هاي جداگانه، از مسلمانان جهان به ويژه ملت ايران دعوت کردند با حضور و مشارکت در همايش روز جهاني قدس تنفر خود را از رژيم صهيونيستي اعلام و عظمت و اقتدار مسلمانان را در برابر دشمنان به نمايش بگذارند.
آخرين جمعه ماه رمضان امسال، سي و هشتمين سالروز دعوت بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي امام خميني(ره) براي حضور در راهپيمايي و برگزاري همايش جهاني مسلمان در روز قدس است. روزي كه در تاريخ و تقويم سياسي و افکار عمومي جهان به عنوان روز برائت از رژيم اشغالگر قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطين ثبت شده است. امام خميني(ره) فرمودند: «روز قدس که همجوار شب قدر است، لازم است که در بين مسلمانان احيا شود و مبدأ بيداري و هوشياري آنان باشد.»

به گزارش ايرنا، مسلمانان و آزادگان جهان در حالي براي برگزاري روز جهاني قدس آماده مي‌شوند که رژيم اشغالگر صهيونيستي با يورش بي‌رحمانه به مسجد‌الاقصي نمازگزاران روزه‌دار فلسطيني را در صحن اين مکان مقدس مورد ضرب و شتم قرار داد است. به همين مناسبت احزاب و تشکل‌هاي سياسي، انجمن‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد اجتماعي و حاميان آزادي قدس شريف و مردم مظلوم فلسطين با صدور بيانيه‌هايي ضمن محکوم کردن اين اقدام جنايتکارانه صهيونيست‌ها، از مسلمانان جهان به ويژه مردم ايران دعوت کردند با حضور در راهپيمايي بار ديگر با آرمان آزادي فلسطين ميثاق خود را تجديد کنند.

 جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار در بيانيه‌اي ضمن گراميداشت شهداي مقاومت و شهداي حرم، اعلام کرد که روز جهاني قدس همراه با ملت ايران و ملت‌هاي جهان به خيابان‌ها خواهد آمد و فرياد مرگ بر امريکا، مرگ بر انگليس و مرگ بر اسرائيل و آل‌سعود سر خواهد داد.

در متن اين بيانيه تصريح شده است: اکنون قدس شريف زير چکمه صهيونيست‌ها مي‌باشد، قبله اول مسلمين جهان در اشغال کساني است که طي نيم قرن از هيچ خيانتي در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين فروگذار نکردند. روز جهاني قدس روزي است که همه مسلمانان بايد آزادي قدس شريف را فرياد بزنند. سازمان مردم‌نهاد جمعيت آزادي قدس شريف نيز از عموم مسلمانان جهان به ويژه مردم مسلمان ايران اسلامي دعوت کرده است ضمن حفظ هوشياري، بيداري، انسجام و اتحاد خود حول محور مقاومت اسلامي و حمايت و پشتيباني از آرمان قدس، با حضور و مشارکت در همايش جهاني روز قدس، تنفر و برائت خود را از صهيونيسم و رژيم جعلي اسرائيل و حاميان و متحدان جهاني و منطقه آن و در رأس همه، امريکا اعلام و عظمت و اقتدار پيروان اسلام ناب را در اين روز بزرگ، در برابر دشمنان جهاني به نمايش بگذارند. در بيانيه اين جمعيت آمده است: استقبال افکار عمومي از روز جهاني قدس و برگزاري همايس جهاني راهپيمايي در قاره‌هاي مختلف، نه فقط به معني اعلان موضع مشترک جهانيان برابر غاصبان صهيونيست سرزمين فلسطين، بلکه قيام و رويارويي بر ضد سيطره فرهنگي، سياسي و اقتصادي آنها بر ارکان قدرت در نظام سلطه بين‌المللي است.
    
دعوت آيت‌الله مکارم‌شيرازي
آيت‌الله مکارم‌شيرازي از مراجع عظام تقليد نيز در پيامي مردم را به شرکت گسترده در راهپيمايي يوم‌الله قدس دعوت کرد.
آيت‌الله مکارم‌شيرازي در اين پيام با اشاره به مسائل جهان اسلام افزود: رژيم صهيونيستي پشت سر جريان‌هاي تکفيري مثل داعش است و از تفرقه بين مسلمانان سود مي‌برد. وي بر اهميت روز جهاني قدس و لزوم شناخت دشمن اصلي تأکيد و اضافه کرد: مردم مؤمن و روزه‌دار در سراسر جهان خصوصاً در ايران اسلامي، روز جهاني قدس با اتحاد، همبستگي و قصد قربت در راهپيمايي يوم‌الله قدس شرکت مي‌کنند و اين حضور حماسي را به رخ مستکبران و مستبدان جهان خواهند کشيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار