کد خبر: 791317
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
محسن اسلام‌زاده*
بنده انتصاب شايسته جناب آقاي سليم غفوري را به عنوان مدير جديد شبكه مستند سيما تبريك عرض می‌کنم و براي ايشان آرزوي توفيق بيش از پيش دارم. از آنجا كه اين انتصاب از سوي رياست محترم رسانه ملي گامي مؤثر در تحقق اهداف سازمان صدا و سيماست كه با تخصص محوري و جوانگرايي همراه شده است، بنابراين زماني كه بحث انتساب ايشان براي مديريت شبكه مستند مطرح شد، بسيار خرسند شده و همواره به دوستان خود يادآور مي‌شدم كه ايشان از بهترين گزينه‌ها براي مديريت شبكه مستند به عنوان شبكه‌اي ارزشي است. جناب آقاي سليم غفوري، رياست محترم شبكه مستند با وجود سختي كار مستند و مشغله‌هاي متعدد، خود ساليان سال مستندساز بوده‌اند و بارها كار مستندسازي را به صورت حرفه‌اي انجام داده‌اند. به نظر من به عنوان يك مستندساز، مديريت محترم شبكه مستند جداي از بحث انقلابي بودن و پيروي از خط امام و رهبري، ديدي خوب و توانا نسبت به اين كار داشته و از مهارت بالايي براي اين كار برخوردارند. جداي از موارد مذكور ايشان علاوه بر اينكه هميشه در صحنه حاضر بوده و هستند، داراي ارتباط غير دولتي با NGO‌هاي بين‌المللي هستند.

سليم غفوري دانش‌آموخته رشته مهندسي رايانه و كارگردان و مستندساز، فعال فرهنگي و مدير اجرايي مركز فرهنگي ميثاق بوده و همچنين كارگردان مستندهاي «عراق سرزمين جنگ‌ها»، «آخرين فرزندان سومالي»، «كشمير بهشت فراموش شده» و تهيه‌كننده برنامه‌هاي مستند «نسيم حيات»، «جنگ پنهان»، «پارسيان زنگبار»، «آسيايي‌ها به غزه مي‌روند»، «كاروان آزادي»، «مرزبانان»، «قيام صحرا»، «اسرار زندان ابوسليم»، «نيمه‌ خاموش» و «خواب‌هاي سياه» است. وي عضو هيئت انتخاب و داور جشنواره فيلم «تسنيم» و جشنواره منطقه‌اي دنا، عضو هيئت انتخاب دو دوره جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران و جشنواره فيلم فجر در بخش مستند بوده و از سال 91 مسئوليت گروه مستند در شبكه افق را نيز برعهده داشته است. ايشان فعاليت‌هاي داخلي و خارجي بسياري داشته و در چند سالي كه در بستر شبكه بوده‌اند، تاكنون با صدها مستندساز كار كرده‌اند و شناخت بالايي نسبت به پتانسيل مستندسازان جبهه فرهنگي انقلاب و انقلابي داشته و با كار تلويزيون كاملاً عجين هستند. به اعتقاد من ايشان بهترين گزينه براي اين كار بوده و هستند و دليل خوشحالي و مسرت حقير از اين انتساب شايسته نيز به دليل همين شناخت كامل من از خصوصيات اخلاقي و انقلابي ايشان است.
ايشان در خطوط متعددي در جامعه امروز پيشرفت داشته‌اند و اميدوارم در اين مسير نيز شاهد پيشرفت روزافزون‌شان باشيم؛ چراكه افرادي همچون سليم غفوري نه‌تنها لياقت چنين مسئوليت‌هايي را دارند، بلكه مسئوليت‌هاي بزرگ‌تر از اينها نيز در شأن و منزلت اين مستندساز جبهه انقلاب و عزيز كشورمان است. اميد است ايشان به عنوان رئيس جديد شبكه مستند، با استفاده از تجربيات پيشين، تلاش فرمايند تا مستند به طرز شايسته به عنوان يك قالب تأثيرگذار به جامعه ايراني معرفي شود. پيروزي و بهروزي روزافزون اين ارجمند گرانمايه را از خداوند متعال مسئلت دارم.
* مستندساز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار