کد خبر: 760296
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
با فرارسیدن فصل زمستان بسیاری از افراد با رعایت نکردن برخی از اصوال بهداشتی نه تنها خود بلکه اطرافیان خود را هم مبتلا به سرماخوردگی می‌کنند.
دکتر ایرج خسرنیا متخصص داخلی گفت: با فرا رسیدن فصل زمستان بسیاری به علت رعایت نکردن نکاتی به ظاهر ساده اما موثر، به سرما خوردگی مبتلامی شوند به صورتی که اگر تنها چند نکته ی قابل ذکر را توجه کنند نه خود بلکه اطرافیانشان هم دیگر به این بیماری جزئی مبتلا نمی شوند.  
 
 
وی ادامه داد:با هر عطسه ی شما هزاران ویروس در محیط پخش می شود که اگر بخواهید با دستتان به جای دستمال کاغذی جلوی پخش آن را  بگیرید دستتان آلوده شده و با هر با کشیدن به دستگیره و یا به هر وسیله ی دیگری سبب  انتشار بیماری ومبتلا کردن شخص دیگری می شوید.
 
 
خسرونیا با اشاره به رعایت کردن اصول بهداشتی بیان کرد:سرماخوردگی با یک تب،استخوان درد،عطسه و سرفه آغاز می شود که افراد باید به محض اینکه متوجه ی این علائم شدن حتما لباس گرم بپوشند واستراحت کنند حتی در محیط های سربسته زمان زیادی نمانند  تا با این اقدام مانع انتقال ویروس به دیگران افراد شوند.
 
 
وی افزود: این افراد با شستن دست هایشان و  وسایل شخصی خود از جمله  لیوان، حوله و دیگر موارد  باید تا حد ممکن از انتقال آن جلوگیری کنند.البته موادغذایی مفید که دارای ویتامین C   همچون شلغم ، پرتغال، لیمو شیرین و....هم بی تاثیر نیست.
 
 
این متخصص داخلی در خصوص راه های انتقال این بیماری اظهار کرد:ویروس ها به راحتی از طریق ترشحات تنفسی ازجمله عطسه و سرفه و نیز از طریق تماس نزدیک، نظیردست دادن و روبوسی از فرد بیمار به افراد سالم منتقل می‌شود.
 
 
وی در مورد درمان این بیماری گفت: ابتدا شما با اقدامات ابتدایی در درمان سرماخوردگی می توانید در بهبود این بیماری بکوشید اما اگر علائمی همچون افزایش‌ تب‌ یا سرفه‌، ترشحات‌ غلیظ‌ از بینی‌، درد شدید در صورت یا پیشانی ، درد در قفسه‌ سینه‌ و.....بهبود نیافت حتما به پزشک معالج مراجعه کنید.
 
 
 این متخصص خاطرنشان کرد: بیماران  باید برای کاهش علائم سرماخوردگی و افزایبش بهبودی خود در اولین قدم استراحت کند زیرا استراحت کمک می کند تا بدن با ویروس به خوبی مبارزه کند،استفاده از مایعات همچون آب میوه وسوپ واستفاده از قطره های بینی برای رفع گرفتگی بینی بسیار مناسب است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار