کد خبر: 759653
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
عاملان سرقت که به انگیزه انتقام از صاحب فروشگاه و زیاده خواهی خود دست به این سرقت زده بودند، به جرم خود اعتراف کردند.
چهار پسر جوان برای انتقامجویی از کارخانه‌دار برنج نقشه سرقت از آنجا را طراحی و اجرا کردند.
 
 
اقدامات مأموران برای به دست آوردن ردی از این دزدان با طرح شکایتی از سوی مرد کارخانه‌دار برنج در دستور کار قرار گرفت.
 
 
این مرد ادعا کرده بود که گروهی با ورود شبانه به فروشگاه اصلی محصولات کارخانه‌اش  تعدادی چک و گونی‌های برنج را با خود برده‌اند. با توجه به این ادعاها مأموران پلیس در محل سرقت حاضر شده و بررسی روی آثار و نشانه‌های بر جای مانده را در دستور کار قرار دادند.
 
 
در جریان این اقدامات بود که مأموران دریافتند هیچ نشانه ای از ورود با زور به داخل فروشگاه دیده نمی شود و احتمالاً دزدان به محوطه فروشگاه آشنایی کامل داشتند.
 
 
بدین ترتیب حرکات و رفتار‌های برخی از مظنونان در داخل فروشگاه تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار گرفت  تا اینکه مأموران با احتمال اینکه یکی از پسران جوان در این ماجرا دخالتی داشته باشد او را تحت بازجویی قرار دادند.
 
 
این جوان که از آشنایان به محیط کار فروشگاه بود ابتدا هرگونه اطلاع از ماجرای سرقت‌ها را به گردن نگرفت اما با دیدن دلایل پلیسی نقشه سرقت با همدستی سه تن از دوستانش را لو داد.
 
 
سرهنگ سید محسن جعفری فرمانده پلیس بابل در این باره گفت: در پی سرقت از یک فروشگاه برنج در بخش «گتاب» وسرقت 284 فقره چک متعلق به مشتریان به ارزش 13 میلیارد ریال و 80 میلیون ریال پول از این فروشگاه موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
 
با توجه به اینکه دزدان بدون ایجاد هرگونه خسارت فیزیکی اقدام به این سرقت کرده بودند، مأموران پس از یک سری اقدامات فنی و کارآگاهی موفق شدند آشنایی را به عنوان مظنون اصلی در سرقت این فروشگاه شناسایی و دستگیر کنند. این جوان در بازجویی‌ها به سرقت از این فروشگاه با همدستی سه مرد دیگر اعتراف کرد.
 
 
با هماهنگی قضایی هر سه همدست این دزد در اقدامی عملیاتی دستگیر و در بازجویی‌ها به دست داشتن در این سرقت اعتراف کردند.
 
 
این دزدان چک‌های سرقتی را برای وصول به ارزش بسیار پائینی به افراد شرور «شرخر» فروخته بودند که با هماهنگی قضایی چک‌های واگذار شده به آنان نیز کشف شد.
 
 
عاملان سرقت که به انگیزه انتقام جویی از صاحب فروشگاه و زیاده خواهی خود دست به این سرقت زده بودند، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.
 
 
طراح اصلی این سرقت در بازجویی‌ها گفت: من همیشه از دست صاحب فروشگاه ناراحت و دلگیر بودم. او زیاده‌خواه بود و همین رفتارهایش کینه به دلم انداخت تا جایی که تصمیم گرفتم به او درس عبرتی بدهم. وی افزود: «با توجه به آشنایی کاملی که به فروشگاه داشتم و می‌‌دانستم آنجا چه ایرادات امنیتی‌ای دارد با در اختیار داشتن روش‌هایی برای نفوذ به فروشگاه، شبانه وقتی آنجا تعطیل بود همراه با سه دوستم توانستیم داخل فروشگاه شویم و با خونسردی چک‌ها و پول و چند گونی برنج را سرقت کنیم.»
 
 
این مرد تبهکار گفت: اصلاً‌ تصور نمی‌کردیم بازداشت شویم. چک‌ها را به شرخرها فروختیم و وقتی پلیس سراغم آمد تعجب کردم و بعد دیدم چاره‌ای جز اعتراف ندارم.
 
 
فرمانده پلیس بابل از متصدیان فروشگاه‌های تجاری خواست ضمن نصب تجهیزات امنیتی و بازدارنده حتماً فروشگاه‌های خود را که در خارج از محدوده شهر قرار دادند به دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های هشداردهنده مجهز کنند.



منبع: روزنامه ايران

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار