کد خبر: 759169
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آلوده بودن هوای شهر تهران طی امروز و فردا گفت: در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.
دکتر خسرو صادق‌نیت ضمن اشاره به افزایش غبار صبحگاهی، بروز پدیده اینورژن، تداوم آن و همچنین افزایش آلاینده‌های ذرات معلق و در محدوده ناسالم قرار گرفتن هوا، گفت: تاثیر آلودگی هوا بر سلامت به عواملی نظیر نوع آلاینده‌های هوا، غلظت آلاینده‌های هوا ، تداوم آلاینده‌های هوا و نوع گروه جمعیتی در معرض خطر وابسته است. آلاینده‌های عمده در هوا شامل منوکسیدکربن، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد، ازون و ذرات معلق PM10,PM2.5 است که هر یک از این آلاینده‌ها با توجه به خصوصیات و ترکیبات آن پیامدهای سلامتی مختلفی را در بر خواهند داشت.  
 
 
صادق‌نیت تصریح کرد: در شرایط ناسالم بودن هوا، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.  
 
 
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به شهروندان تهرانی توصیه کرد: هرگونه فعالیت بدنی خارج از منزل که بطور متناوب و طی مدت چندین ساعت انجام می‌شود و باعث افزایش ریتم دم و بازدم شده یا ضربان قلب را شدت می‌بخشد، بعنوان فعالیت‌های بدنی سنگین تلقی شده و در شرایط آلودگی هوا برای تمام افراد ممنوعیت و محدودیت ایجاد می‌کند. انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای آزاد ، پیاده‌روی و کارهای خدماتی و عمرانی از این دست فعالیت‌ها هستند.  
 
 
صادق نیت افزود: به افرادی که به جهت شغل‌شان موظف هستند در محیط آزاد شهری حضور یابند و زمان حضورشان حداقل هشت ساعت در روز است، توصیه می‌شود از تجهیزات حفاظتی نظیر ماسک‌های تنفسی استاندارد FFP1 , FFP2 استفاده کنند. البته این ماسک‌ها حفاظت کامل در برابر آلایندگی ایجاد نمی‌کند و تنها در صورت اجبار برای حضور در فضای آزاد توصیه می‌شوند.  

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار