کد خبر: 758777
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کلسترول خون در بدن با مصرف محصولات حیوانی بالا می‌رود ولی برای کنترل آن با این مواد غذایی می‌توان کاهش داد.
سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه با اشاره به این که با مصرف موادغذایی می‌توانیم کلسترول خون خود را کم کنیم، گفت: محصولات حیوانی و تولیدات حیوانی کلسترول دارند. اگر گوشت قرمز را در نظر بگیریم کلسترول بالایی در مقایسه با مصرف گوشت مرغ و ماهی دارد.  
 
وی ادامه داد: مرغ و ماهی پوست‌شان کلسترول دارند و اگر بخواهیم کلسترول فردی را که بالا است آن را پایین بیاوریم باید از نظر دریافت سعی کند که بیشتر گوشت قرمز را حذف کند و گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کند بعضی از مواد غذایی همچون کله پاچه، مغز، زبان، سس مایونز و مواد لبیناتی پرچرب کلسترول دارند و یا می‌توانند کلسترول ایجاد کنند.  
 
متخصص تغذیه تصریح کرد: اگر در نظر بگیریم بدن یک سوم کلسترول را از راه غذا دریافت می‌کند و دو سوم هم خون بدن می‌سازد یعنی در واقع هر چقدر هم کلسترول را در بدن کاهش دهیم بدن که مقدار کلسترول می‌سازد.  
 
وی خاطرنشان کرد: بنابراین هر فردی می‌تواند تولیدات حیوانی را کم کند تا کلسترول را به پایین بیاورد و در محدوده نوپا قرار بگیرد کلسترول بالا می‌تواند تأثیرات و ناراحتی‌هایی حتی سرطان را به وجود آورد و کلسترول بالا می‌تواند بسیار برای بدن اثرات سوء داشته باشد، به خصوص برای بیماران عروقی و اولین عاملی است که کلسترول در این بیماران یافت می‌شود و می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار