کد خبر: 758268
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
نتایج بررسیهای دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که خواب مناسب می تواند کلید مهمی برای طول عمر زیاد باشد.
محققان دانشگاه ایالت پورلند در اورگان با بررسی کیفیت و کمیت خواب سالمندانی که در میان آنها دو هزار و ۸۰۰ نفر بالای ۱۰۰ سال داشتند نشان دادند که افراد بالای ۱۰۰ سال تقریبا دو برابر بهتر از سالمندان بین ۶۵ تا ۷۹ سال می خوابیدند.
 
در این بررسیها ۱۵ هزار و ۶۳۸ بزرگسال ۶۵ سال به بالا شرکت کردند که از این تعداد سه هزار و ۹۲۷ فرد بین ۹۰ و ۹۹ سال و دو هزار و ۷۹۴ نفر ۱۰۰ سال و بالاتر داشتند.
 
این دانشمندان از این داوطلبان که همگی ساکن چین بودند خواستند که در مورد میزان خواب خود و اینکه آیا با خوابیدن مشکل دارند حرف بزنند.
 
در این مطالعات مشخص شد سالمندانی که از بیماریهای مزمن رنج می بردند بد می خوابیدند اما سالمندانی که در شرایط خوب سلامت بودند مستقل از شرایط اجتماعی اقتصادی اظهار داشتند که از خواب مناسبی برخوردارند.
 
اکثر افراد مبتلا به بیماریهای مزمن که حدود ۵ ساعت و کمتر می خوابیدند بین ۶۵ تا ۷۹ سال داشتند در حالی که تمام افراد ۱۰۰ سال به بالا بیش از ۱۰ ساعت در شبانه روز می خوابیدند.
 
به گفته این محققان بین خواب و عمر طولانی یک ارتباط دو طرفه وجود دارد به طوری که کسی که طول عمر دارد خواب خوبی هم دارد و بر عکس.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار