کد خبر: 750335
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
سومين كنفرانس افق نو به كار خود پايان داد
مرضيه هاشمي، فعال سياهپوست و از دست‌اندركاران برگزاري كنفرانس افق نو معتقد است ايران و سياهپوستان امريكا در يك خط حركت مي‌كنند و آن خط مقاومت مستضعفين جهان است.
محمدصادق عابديني
مرضيه هاشمي، فعال سياهپوست و از دست‌اندركاران برگزاري كنفرانس افق نو معتقد است ايران و سياهپوستان امريكا در يك خط حركت مي‌كنند و آن خط مقاومت مستضعفين جهان است.
كنفرانس بين‌المللي افق نو كه به منظور بررسي خشونت عليه سياهپوستان در تهران آغاز به كار كرده بود، روز پنج‌شنبه به كار خود پايان داد. اين كنفرانس با حضور بيش از 30 چهره فعال حقوق بشر و مدافعان حقوق سياهپوستان در امريكا تشكيل شده بود و روز پنج‌شنبه اختتاميه آن برگزار شد. طي روز‌هاي آتي مهمانان اين كنفرانس در 20 دانشگاه ايران به سخنراني خواهند پرداخت و از تبعيض‌هايي كه دولت امريكا عليه رنگين‌پوستان و به خصوص سياهان آفريقايي‌تبار اعمال مي‌كند، سخن خواهند گفت. نادر طالب‌زاده، رئيس كنفرانس افق نو به «جوان» مي‌گويد: سياهپوستان به طور طبيعي جمهوري اسلامي را دوست دارند و حضورشان در ايران با تأخير 30 ساله انجام شده است. طالب‌زاده با اشاره به اينكه فعالان سياهپوست براي اولين بار با اين حجم در ايران حضور يافته‌اند، مي‌گويد: اين حضور بسيار مهم است، زيرا وهابي‌‌ها و سلفي‌ها به سياهپوستان امريكا فشار مي‌آورند و تلاش مي‌كنند عقايد مسلمانان آنها را تغيير دهند. وي با بيان اينكه وهابي‌ها به صورت گسترده در حال ايجاد مسجد و نماز‌خانه در امريكا هستند، گفت به طور مثال تنها در هيوستون ايالت تگزاس 100 نمازخانه توسط وهابي‌ها ايجاد شده، آنها مسلمانان سياهپوست را از نظر عقيدتي تحت فشار قرار مي‌دهند، مي‌گويند لباس‌هاي كوتاه و ريش بلند بگذارند يا اينكه بايد غذاي اسلامي بخورند، وقتي هم سؤال مي‌كنند كه غذاي اسلامي چيست؟ غذاهاي پاكستاني را به آنها معرفي مي‌كنند. طالب‌زاده تأكيد كرد: حضور سياهپوستان به شناخت آنها از جمهوري اسلامي كمك زيادي خواهد كرد. مرضيه هاشمي، فعال سياهپوست و مجري شبكه پرس‌تي‌وي كه در برگزاري كنفرانس افق نو نقش فعالي داشته است، به «جوان» مي‌گويد: انقلاب ايران متعلق به همه مستضعفان است و اكنون غير از ايران هيچ دولتي در جهان پشتيبان مستضعفان جهان نيست. با توجه به سخناني كه امام خميني(ره) در ابتداي انقلاب درباره سياهپوستان داشتند، بايد اين كنفرانس همان زمان انجام مي‌شد اما مسائلي مانند جنگ هشت ساله و بعد مشكلاتي كه براي ايران به وجود آوردند، متأسفانه امكان انجام اين كار را نداد.  هاشمي تأكيد مي‌كند: ما بايد از ابتداي انقلاب خط ارتباطي ميان سياهپوستان امريكا و ايران را تشكيل مي‌داديم زيرا هر دو در يك خط هستيم و آن خط مقاومت مستضعفين جهان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار