کد خبر: 749500
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
روز گذشته نشست خبري سومين كنفرانس «افق‌نو» با عنوان «خشونت پليس امريكا عليه سياهپوستان» برگزار شد.
روز گذشته نشست خبري سومين كنفرانس «افق‌نو» با عنوان «خشونت پليس امريكا عليه سياهپوستان» برگزار شد.
به گزارش جوان، افتتاحيه اين همايش امروز سه‌شنبه ساعت 9:30 در سالن همايش‌هاي صداوسيما برگزار مي‌شود و برنامه تا عصر ادامه خواهد داشت. همچنين برنامه روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه اين همايش در هتل استقلال برگزار خواهد شد.
نادر طالب‌زاده، دبير اين همايش در ابتداي اين نشست گفت: سومين كنفرانس افق‌نو با موضوع خاصي برگزار مي‌شود. موضوع اين كنفرانس، خشونت پليس امريكا عليه سياهپوستان است.
تجمع اين افراد در تهران مفهومي خاصي خواهد داشت. آنها از 40 سال پيش لفظ انقلاب را استفاده مي‌كردند و گروهي هستند كه از همان ابتدا حرف براي گفتن دارند و تهران محل خوبي است كه آنها گرد هم جمع شوند.
وي ادامه داد: قرار است اينها بعد از كنفرانس سه روزه در دانشگاه‌ها و محافل مختلف سفر كنند و براي اولين بار با قشر جوان ايران مواجه شوند و اين آغاز يك حركت فرهنگي و انقلابي است. مي‌توان اين حركت را يك فرم خاص از ديپلماسي عمومي دانست. ايده اوليه اين كار از مستندي بود كه خانم مرضيه هاشمي در امريكا ساخته است.
دبير سومين كنفرانس افق‌نو تصريح كرد: در اين همايش در كنار شخصيت‌هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي جمعي از هنرمندان، شاعران و نويسندگان نيز حضور دارند. در ادامه مسير كنفرانس افق‌نو تصميم گرفتيم كه به سمت موضوعات خاص‌تري برويم و اين مسائل جزو خاكريز مقاومت جهاني است و اين خواسته امام خميني است. شما و همه ما در فرگوسن و سالگرد آن شاهد حكومت نظامي بوده‌ايم. ما در كنفرانس به دنبال مسير ادامه‌داري هستيم.
طالب‌زاده ادامه داد: سه يا چهار هفته پيش ديلي‌تلگراف خبري رفت و بعد از آن سايت‌هاي سياهپوستان نقل قول‌هاي مقام معظم رهبري را در سايت‌هاي خود آورده و اين اتفاق بدون اراده ما افتاده است. سال اول اين همايش برگزار نشد و بحث‌برانگيز شد ولي به نظرم جا افتاد. كار ما ديپلماسي عمومي و جنگ نرم است و كنفرانس بعدي ما چهار ماه ديگر با عنوان «تهديد هسته‌اي كيست؟»  (Who Is The Nuclear Threat) برگزار مي‌شود. ما در بحث جنگ نرم قوي نيستيم اما فرمول حضور اين افراد در ايران بسيار خاص است و حضور چند هفته‌اي اين افراد در ايران بسيار مهم است.
دبير اين همايش افزود: رسانه‌ها در غرب حتي به اعدام‌هاي ما نيز ايراد مي‌گيرند و مي‌گويند كه اينها درست نيست، در حالي كه اين اعدام‌ها به علت قاچاق مواد مخدر و تجاوز به عنف بوده است. براي مثال ما در عرصه مواد مخدر شهداي بسياري را داده‌ايم. ما بايد كاري كنيم كه رسانه‌هاي خارجي نتوانند اين نشست را تحريم كنند و البته هنوز اين كنفرانس شروع نشده درباره آن بحث‌هاي بسياري شكل گرفته است. سال‌هاي قبل هم اين اتفاق افتاده است.
در تهران حرف‌هايي مي‌تواند زده شود كه در ديگر مكان‌هاي دنيا اين آزادي وجود ندارد. لذا اين فرصتي است كه ايران دارد و تاكنون از آن استفاده نكرده است. طالب‌زاده در پايان گفت: حضور اينها و تجمع امروز اين افراد در تهران معني دارد. آن جمله مقام معظم رهبري را در نظر بگيريد كه رفتار پليس امريكا مانند داعش است.
ما در اين همايش جمع زيادي را نياورديم تا بتوانيم كنترل لازم را بر آن داشته باشيم. هفت جلد كتاب براي اين كنفرانس ترجمه شده و در كنفرانس رونمايي مي‌شود. 27 مقاله هم در اين كنفرانس ارائه خواهد شد.
گفتني است نشست خبري سومين همايش افق‌نو با عنوان «خشونت پليس امريكا عليه سياهپوستان» با حضور نادر طالب‌زاده، دبير همايش، مرضيه هاشمي مستندساز امريكايي و گزارشگر PressTV، غلامرضا منتظمي دبير اجرايي همايش و تعدادي از مهمانان خارجي اين همايش روز گذشته در خبرگزاري فارس برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار