کد خبر: 747700
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
گزارش «جوان» از نمايش ويژه فيلم «خاكستر و برف» براي مادران شهدا در دارالشهداي تهران
فيلم «خاكستر و برف» به كارگرداني روح‌الله سهرابي شنبه شب در محل دارالشهداي تهران (فرهنگسراي بهاران) با حضور صاحبان اصلي فيلم، خانواده‌ها و مادران شهدا نمايش داده شد.
مصطفي شاه‌كرمي
فيلم «خاكستر و برف» به كارگرداني روح‌الله سهرابي شنبه شب در محل دارالشهداي تهران (فرهنگسراي بهاران) با حضور صاحبان اصلي فيلم، خانواده‌ها و مادران شهدا نمايش داده شد.
به گزارش «جوان» فيلم «خاكستر و برف» كه روايتگر بخشي از زندگي و صبر و انتظار مادر شهيد بهروز صبوري است شنبه شب در سالن سينما- تئاتر بهاران دارالشهداي منطقه 17 تهران با حضور مشتاقانه جمعي از خانواده‌ها و مادران شهدا، از جمله مادر شهيد بهروز صبوري نمايش داده شد. پس از اكران فيلم كه به نوعي اولين بخش اين مراسم كوتاه بود، مادران شهيد به دعوت روح‌الله سهرابي، كارگردان فيلم «خاكستر و برف» روي سن حاضر شدند و هر كدام جملات كوتاهي را درباره سختي انتظار و سنگيني غم از دست دادن فرزند جوانشان بيان كردند. مادر شهيد صبوري كه ايفاگر كاراكتر خودش در فيلم «خاكستر و برف» بوده، گفت: اين فيلم زندگى تك‌تك ما مادران شهداى گمنام را نشان داد اما مادامى كه كسى خود، فرزندش را از دست ندهد متوجه سختى و رنج مادران شهيد نخواهد شد و خدا را شكر كه هنوز جوانانى هستند كه جرئت ساختن چنين فيلم‌هايى دارند. از فيلمسازهاي اين كار ممنونم. اينها هستند كه با فيلم‌هايشان، اسم شهيد من را به دنيا نشان مي‌دهند. در ادامه اين برنامه روح‌الله سهرابي، كارگردان «خاكستر و برف» كه كنار مادران شهيد ايستاده بود، اظهار داشت: از زمان ساخت فيلم هميشه استرس اين لحظه و اين روبه‌رو شدن با خانواده و مادران شهيد را داشتم. همه‌ آنچه كه بايد گفته شود را مادران شهيد گفتند. اين فيلم و كارهايي از اين دست در مقابل عظمت شهيدانمان يك شوخي است. اميدوارم ساخت چنين فيلم‌هايي برايمان يادآور شود كه اين ملت چه مسيري را طي كرده است و چه راهي را مي‌خواهد ادامه دهد. قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار «جوان» خاطرنشان كرد: سرانجام فرصتي شد تا فيلم «خاكستر و برف» براي صاحبان اصلي‌اش كه همان مادران و خانواده‌هاي شهداست نمايش داده شود. گرچه من فكر مي‌كنم كه اين فيلم حتي ذره‌ اندكي از آن همه صبوري، گذشت و اخلاص را نمي‌تواند انعكاس دهد يا جبران كند اما به هر ترتيب تمام تلاشمان را كرديم تا گوشه‌اي از مرارت‌هاي مادران شهدا يا همان مادران انتظار را در فيلم براي مخاطبان به تصوير بكشيم. بدون اغراق بهترين مراسمي است كه طي يكي، دو سال اخير براي من و فيلم «خاكستر و برف» اتفاق افتاده است، هرچند مراسم‌هاي ديگري برگزار شد كه از نظر تعداد شركت‌كننده و حتي كيفيت حضور رسانه‌ها شلوغ‌تر و غليظ‌تر بود اما اين مراسم را عنايت خداوند به خودم مي‌دانم كه از اين بايت خدا را شكر مي‌كنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار