کد خبر: 745797
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
همسر سردار شهيد همداني با اشاره به آخرين ديدارش با شهيد گفت: بار آخري كه شهيد مي‌خواست به سوريه برود گفت اين بار من حتماً شهيد مي‌شوم.
به گزارش تسنيم، مراسم نخستين ديدار خانواده با پيكر سردار شهيد همداني ديروز با حضور همسر و فرزندان شهيد، خانواده شهداي شاخص از جمله شهيد محمدابراهيم همت، دستواره، شهيد كريمي و تعدادي از نمايندگان و جمعي از مسئولان معراج شهداي مركز و كميته جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد.  همسر سردار شهيد همداني در اين مراسم با اشاره به آخرين ديدارش با شهيد گفت: بار آخري كه شهيد مي‌خواست به سوريه برود گفت اين بار من حتماً شهيد مي‌شوم. من گفتم حاج آقا شما از اول جنگ به مبارزه رفته‌ايد. تا امروز هم خدا از شما نگهباني و محافظت كرده است. گفت «نه اين بار من قطعاً شهيد مي‌شوم». نگاهش كردم و گفتم «اگر شهيد شديد من را شفاعت مي‌كنيد؟» گفت «بله». امروز آمده‌ام به او بگويم يادت نرود به قولت عمل كني سردار!
 اگر همداني نبود دمشق سقوط مي‌كرد
فرمانده كل سپاه گفت: اگر همداني نبود دمشق سقوط مي‌كرد، سوريه مديون سردار همداني است.
به گزارش سپاه‌نيوز، سردار سرلشكر پاسدار محمد علي جعفري، فرمانده كل سپاه در مراسم استقبال از پيكر سردار شهيد حسين همداني كه در پايگاه قدر سپاه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: بايد خودمان را در راه شهيدان حفظ كنيم.  وي افزود: كاري كه سپاه مي‌كند خودش بهترين پاسخ به اين رذالت‌هاست.  سرلشكرجعفري تأكيد كرد: بايد هميشه در جبهه مقابله با ظلم و باطل آماده باشيم. صبر ما زياد است و مردم ما به راهي كه مي‌روند معتقدند.  وي افزود: شهادت در اين راه اجري است كه خدا نصيب انسان مي‌كند.  سرلشكرجعفري اظهار داشت: جوانان ما بايد خودشان را در اين صحنه براي حضور طولاني آماده كنند.  وي همچنين تأكيد كرد: اگر همداني نبود دمشق سقوط مي‌كرد، سوريه مديون سردار همداني است.  فرمانده كل سپاه گفت: سردار همداني با وجود اينكه مأموريتش به پايان رسيده بود اما همچنان نقش مهمي در جبهه مقاومت ايفا مي‌كرد.  
 همرزمان سردار همداني با انهدام كامل داعش انتقام خون اين شهيد را مي‌گيرند
وزير دفاع گفت: همرزمان سردار همداني با انهدام كامل جريان جنايتكار تروريستي - تكفيري داعش انتقام خون اين شهيد و شهداي مقاومت را مي‌گيرند.
 سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با حضور در منزل شهيد سردار حسين همداني ضمن ديدار و گفت‌وگو با خانواده اين شهيد گرانقدر و عرض تبريك و تسليت به آنان، طي سخناني با تجليل از مقام ارجمند سردار همداني گفت: بي‌ترديد شهادت اين يار و ياور امام(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) منشأ تحول و نقطه عطفي در مبارزه و جهاد جبهه مقاومت عليه تروريست‌هاي تكفيري- صهيونيستي است.
سردار دهقان از شهادت شهيد حسين همداني به عنوان ثلمه‌اي بزرگ ياد كرد و افزود: اين شهيد در راهي گام نهاد كه ائمه و اولياي بزرگ الهي با شهادت خود پيشتاز آن راه بودند.  وي در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح صفات برجسته شهيد همداني گفت: ايشان به عنوان فرماندهي مؤمن، شجاع، توانمند، مردمي و عنصري فرهنگي، نقش تعيين‌كننده و مؤثري در ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) و نشر و گسترش ارزش‌هاي دفاع مقدس، جهاد و مقاومت ايفا و با نثار خون پاكش حقانيت اين مسير را اثبات و اعلام كرد.
سردار دهقان تأكيد كرد: بي‌ترديد همرزمان و همراهان اين شهيد عزيز راه نوراني و رهايي بخش او را ادامه خواهند داد و با انهدام كامل جريان جنايتكار تروريستي - تكفيري داعش انتقام خون اين شهيد و همه شهيدان جبهه مقاومت و زنان و مردان و كودكاني كه مظلومانه به دست مزدوران نظام سلطه به شهادت رسيده‌اند را خواهند گرفت.
 روايت شمخاني از شهادت سردار همداني
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: سردار همداني مشغول شناسايي منطقه‌اي در حلب بود كه بتواند قدرت مشاوره‌اي خود را به درستي ارائه كند كه همان‌جا در صحنه شناسايي و در خودرويي به شهادت رسيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما، امير دريابان علي شمخاني پس از پايان سيزدهمين يادواره شهداي بسيج مسجد امام حسين(ع) در جمع خبرنگاران به سوابق سردار رشيد اسلام شهيد همداني در دوران دفاع مقدس، به ويژه ساماندهي يگان رزمي استان همدان اشاره كرد و افزود: اين شهيد بزرگوار پس از پايان دوران دفاع مقدس هيچ گاه از كسوت سپاهي‌گري و نظامي‌گري در دفاع از انقلاب خارج نشد و مدت‌ها بود كه مسئوليت مستشاري در بخشي از سوريه و در حلب را به عهده داشت.  وي گفت: با توجه به تحولات سه هفته گذشته در منطقه عمومي شامات و با توجه به حضور روسيه، فعال شدن ارتش سوريه و از دست رفتن روحيه تكفيري ها، اين شهيد بزرگوار مشغول شناسايي منطقه‌اي بود كه بتواند قدرت مشاوره‌اي خود را به درستي ارائه كند.  شمخاني افزود: اين حادثه به دليل شناخت لحظه‌اي او صورت گرفت چون آدم ناشناسي بود و با سه نفر همراه بود كه وي در صحنه شناسايي و در خودرويي به شهادت رسيد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه برآورد شما از تحولات سوريه به ويژه پس از ورود روسيه چيست، افزود: سه سال پيش قرار بود حكومت مردمي بشار اسد را به سقوط بكشانند كه در نيل به اين هدف موفق نشدند؛ يك سال و نيم پيش هم در كنفرانس ژنو بيان كردند كه بايد در سوريه دولتي انتقالي بدون بشار اسد شكل بگيرد اما امروز قبول كردند كه بشار اسد در دولت وحدت ملي مشاركت كند.
شمخاني گفت: چشم انداز آينده سوريه، استمرار اين‌ عقب‌نشيني‌هاست، تا زماني كه مردم سوريه تعيين تكليف كنند كه چه كسي بر آنها حاكم باشد، نه فشار دلار و ريال عربستان.  دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: جمهوري اسلامي ايران اگر از ارزش‌ها و باورهاي خود در لبنان، سوريه و عراق دفاع نكند بايد در تهران دفاع كند.
وي با تبريك و تسليت شهادت سردار رشيد اسلام حسين همداني گفت: فرهنگي كه براي محرم و عاشورا لحظه شماري و هيهات منا الذله را تبديل به قدرت مي‌كند نفوذ ناپذير است.  شمخاني با اشاره به اينكه آموزه‌هاي ديني و عشق به امام حسين(ع) و حضرت اباالفضل(ع) در ملت ما رسوخ پيدا كرده است، گفت: در اين 37 سالي كه از پيروزي انقلابمان مي‌گذرد هر جا وحدت و انسجام داشتيم سربلند بيرون آمديم.
 سردار همداني هيچ‌گاه لباس جهاد في‌سبيل‌الله را از تن خارج نكرد
جانشين فرمانده كل سپاه گفت:سردار همداني هميشه در مقابل مومنان نرم‌خو و متواضع و در مقابل مستكبران و ظالمان قاطع بود كه سرانجام اجر مجاهدت‌هاي خالصانه خود را گرفت. به گزارش سپاه نيوز، سردار سرتيپ پاسدارحسين سلامي در مراسم تشييع پيكر سردار شهيد حاج حسين همداني كه با حضور فرماندهان و كاركنان ستاد فرماندهي كل سپاه در ميدان صبحگاه مشترك اين فرماندهي برگزار شد، گفت: سردار شهيد حسين همداني هيچ گاه حتي براي لحظه‌اي، چه زمان انقلاب، چه دوران هشت سال دفاع مقدس وچه پس از جنگ لباس جهاد في سبيل الله را ازتن خود خارج نكرد.
وي افزود: سردار همداني اسوه مجاهدان، الگوي مومنان و حامل روحيه جهاد بود كه عشق به شهادت وتقواي الهي از او شخصيتي وارسته و الهي ساخته بود.
سردار سلامي در ادامه با اشاره به تواضع و فروتني اين شهيد بزرگوار اظهار داشت: سردار همداني هميشه در مقابل مومنان نرم‌خو و متواضع و در مقابل مستكبران و ظالمان قاطع بود كه سرانجام اجر مجاهدت‌هاي خالصانه خود را گرفت و به ديدار مولي و مقتداي خود اباعبدالله الحسين شتافت.  جانشين فرمانده كل سپاه در پايان سخنانش تصريح كرد: سردار همداني نقش تعيين كننده و جاودانه‌اي در دوران دفاع مقدس و انقلاب داشت كه مردم قدرشناس ايران و ملت سوريه هرگز رشادت‌ها ودلاوري‌هاي اين سردار رشيد اسلام را فراموش نخواهند كرد.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
تسلیت و روحشان شاد
نظا م الله مهرانی اصل طالقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
0
بسمه رب الشهداء والصدیقین
سردار خدا شمار ابا اولیا ء وامام حسین ع محشور گرداند
ما بندگان خدا را دستگیری کنید

صدها فرشته بوسه بر آن دست می زنند ....

گر کار خلق یک گره بسته وا کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار