کد خبر: 744771
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
تقويت كادر فني، شرط فدراسيون واليبال براي ماندن سرمربي صربستاني
«كواچ كادر فني را تقويت نكند، بركنار مي‌شود و يك مربي مطرح‌تر از او براي هدايت تيم ملي واليبال به تهران مي‌آيد.» اين حرف آخر رئيس فدراسيون واليبال پس از برگزاري اولين جلسه كارگروه بررسي نتايج ايران در جام جهاني بود.
سعيد احمديان
«كواچ كادر فني را تقويت نكند، بركنار مي‌شود و يك مربي مطرح‌تر از او براي هدايت تيم ملي واليبال به تهران مي‌آيد.» اين حرف آخر رئيس فدراسيون واليبال پس از برگزاري اولين جلسه كارگروه بررسي نتايج ايران در جام جهاني بود. به گفته او قرار است تا پايان مهر تكليف نيمكت تيم ملي واليبال مشخص شود.
فدراسيون واليبال در مجموعه ورزشي آزادي تهران ديروز ميزبان كارشناسان و مربيان واليبال كشورمان بود كه به دعوت محمدرضا داورزني آمده بودند تا به عنوان اعضاي كارگروه بررسي نتايج واليبال در جام جهاني، درباره سرنوشت آينده كادر فني تيم تصميم بگيرند، اينكه كواچ بعد از ناكامي ايران در جام جهاني واليبال بماند يا برود. در حالي جلسه آغاز شد كه از همان ابتدا نظرات متفاوت بود، برخي عنوان مي‌كردند كه كواچ در ايران به پايان خط رسيده است و بايد برود و در سوي ديگر بعضي از كارشناسان هم موافق ماندن كواچ به شرط اضافه كردن مربي جديد به كادر فني بودند. سرانجام بعد از پايان جلسه بود كه محمدرضا داورزني به ميان خبرنگاران آمد و نتايج اين جلسه را اعلام كرد و از ماندن كواچ به شرط تقويت كادر فني خبر داد.
 رئيس فدراسيون واليبال گفت: «كادر فني بايد بپذيرد كه ضعف‌هايي داشته است. ما صحبتي با كواچ انجام داديم و خودش هم مسئوليت اين شكست‌ها را قبول كرده است، اما موضوع ما اين است كه نيمكت بايد تقويت شود. كواچ در آخرين اظهارنظرش اعلام كرده كه فدراسيون خواسته كه كادر فني تغيير كند، اما من به اين كادر فني اعتقاد دارم. اگر همچنان روي اين موضوع پافشاري كند، شرايط تغيير خواهد كرد و ما با هم به مشكل جدي بر مي‌خوريم. تقويت كادر فني يك امر ضروري است و كواچ بايد كمك‌ها و بدنساز خود را تغيير دهد.» به گفته داورزني عدم تمكين كواچ به اين خواسته فدراسيون باعث مي‌شود تا آنها با او خداحافظي كنند: «كواچ را هم بايد به اين جمع‌بندي برسانيم كه كادر فني بايد تقويت شود و اگر همچنان وي روي حرفش پافشاري كند، اختلاف جدي پيدا خواهيم كرد. اگر اصرار داشته باشد كه با همين كادر به كار خودش ادامه دهد، قطعاً نمي‌توانيم با كواچ ادامه دهيم و وي بركنار مي‌شود، چون اكثر كارشناسان معتقد بودند كادر فني نتوانسته به خوبي مسابقات را مديريت كند.»
    ***
شرط داورزني براي ماندن كواچ در شرايطي است كه صحبت‌هاي چند روز گذشته اين مربي صربستاني در گفت‌وگو با رسانه‌هاي خارجي نشان مي‌دهد كه او همچنان به كادر فني تيمش اعتقاد دارد و از آنها مانند روزهايي كه واليبال در جام جهاني نتايج ضعيفي مي‌گرفت، دفاع مي‌كند، موضوعي كه مي‌تواند احتمال ماندن اين مربي جوان را در ايران كمتر كند. او كه در مرخصي به سر مي‌برد در روزهاي گذشته اختلافش را با فدراسيون علني كرده و گفته است: «فدراسيون واليبال ايران با من مشكل دارد، چون از هموطنانم به عنوان اعضاي كادر فني و دستيار در تيم ملي استفاده مي‌كنم، ولي آنها مي‌خواهند كه مربيان ايراني در كنار من باشند. فدراسيون واليبال ايران بايد واقع‌بين باشد. آنها نمي‌توانند همه چيز را با هم داشته باشند.» با اين شرايط قرار است در روزهاي آينده مذاكره با كواچ آغاز شود و در صورتي كه اين مربي صربستاني همچنان مقابل تغيير كادر فني مقاومت كند بايد در انتظار آمدن يك مربي جديد براي تيم ملي واليبال بود.
    ***
در صورت جدايي قطعي كواچ، داورزني از مذاكره با گزينه‌هاي مطرح واليبال جهان در صورت رفتن كواچ خبر مي‌دهد: «گزينه‌هايي وجود دارد كه از قبل هم بودند؛ بسياري از مربيان بزرگ دنيا آمادگي دارند كه با واليبال ايران كار كنند، اما بايد موارد مختلف را بررسي كرد از جمله اينكه زمان ما كوتاه است و شايد برخي از آنها با تيم‌هاي باشگاهي خود قرارداد دارند. طبعاً گزينه‌اي را انتخاب مي‌كنيم كه باتجربه باشد و سابقه حضور در المپيك و مسابقات جهاني را داشته باشد. در مجموع قبل از شروع ليگ برتر يعني 29 مهر تصميم نهايي را اتخاذ خواهيم كرد.» گفته مي‌شود نام‌هايي مانند آندره آناستازي، هيو جكمن، پراندي، برناردي و لوزانو كه جزو مطرح‌ترين مربيان واليبال جهان هستند از جمله گزينه‌هاي مورد نظر فدراسيون براي جانشيني كواچ هستند كه به احتمال زياد يكي از اين مربيان مطرح هدايت تيم ملي واليبال را براي المپيكي شدن برعهده خواهند گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار